Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر پاك طينت اظهار داشت: ميزان صدور ضمانتنامه هاي ريالي در بانك صنعت و معدن در 10 ماهه سال 99 نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيش از دو برابر شده و 110 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن، رئيس هيأت مديره اين بانك عنوان داشت: صدور ضمانتنامه هاي ريالي كه در 10 ماهه سال گذشته 17 هزار ميليارد ريال بوده در 10 ماهه سال جاري به رقم 35 هزار و 755 ميليارد ريال رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي همچنين از افزايش ميزان وصول مطالبات در اين بانك ابراز رضايت كرده و افزود: بنا بر گزارش عملكرد 10 ماهه امسال، ميزان وصول مطالبات، افزايش قابل توجه 149 درصدي را نشان مي دهد.
پاك طينت در خصوص نحوه تعامل با مشتريان داراي بدهي غير جاري خاطرنشان كرد: بانك به عنوان شريك سرمايه گذاران و صنعتگران وظيفه دارد علاوه بر در نظر گرفتن جنبه هاي اقتصادی و سودآوري طرح ها، به اعتبار و توقعات مشتریان و تداوم چرخه تولید و اشتغال نیروی انسانی توجه كند و نهايت مساعدت را در عارضه يابي و حل مشكلات تسهيلات گيرندگان بدهكار داشته باشد.
رييس هيأت مديره اين بانك، راهكار پيشگيري از شكل گيري مطالبات معوق را اعتبارسنجی صحيح در پرداخت تسهیلات دانست و بيان داشت: اگر در بدو پرداخت تسهیلات، سعي در شناخت مشتري و بررسي سوابق وي داشته باشيم و نظارت دقيقي نيز بر مصرف تسهيلات صورت گيرد، شاهد معوق شدن مطالبات نخواهيم بود؛ البته ما اختیارات مناسبی به شعب و بخش هاي درگير در وصول مطالبات، تفویض کرده‌ایم و چنانچه مشتريان داراي بدهي با حسن نیت به بانك مراجعه كنند، بانک نيز تقسيط مجدد بدهي يا تخفیف‌هایی در میزان جرایم با لحاظ قوانين و بخشنامه هاي موجود برای آنها در نظر خواهد گرفت.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۰۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدوی: به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند

آفتاب‌‌نیوز :

احمد مهدوی، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت نامه‌ای که در خصوص سیاست‌های ارزی و نحوه بازگشت ارز به نیما خطاب به رهبری نوشته شده وجهه قانونی ندارد.

وی افزود، چون اولا اصلا خطاب به رهبری نوشته نشده بود و با این عنوان از ما امضا نگرفتند. دوما قرار بود نامه تحویل برخی از مسئولین مربوطه مثل دکتر فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی و آقای مخبر شود. سوما قرار بود اصلا این نامه منتشر نشود. نکته بعد اینکه این نامه از سوی آقای جهرمی مدیرعامل بورس کالا به ما ارسال شد تا نامه را امضا کنیم.

وی ادامه داد خود ما در انجمن پتروشیمی که بزرگ‌ترین صادرکننده کشور هستیم و بیشترین ارز را وارد کشور می‌کنیم نزد آقای فرزین رفتیم و مسائل خودمان را مطرح کردیم و با نتیجه از جلسه خارج شدیم. هیچ مشکلی هم با سیاست ارزی بانک مرکزی نداریم و در هماهنگی کامل هستیم. 

این فعال اقتصادی اضافه کرد: درب اتاق آقای فرزین همیشه به روی ما صادرکنندگان باز است و همیشه وقت می‌دهند تا ما نظراتمان را با ایشان در میان بگذاریم. الان هم مشغول کار هستیم و ارز خودمان را به‌طور کامل وارد سامانه نیما می‌کنیم. بانک مرکزی پشتیبان تولید است و ما هم بنابر وظیفه در خدمت بانک مرکزی هستیم. برخی جوسازی‌ها نباید به اقتصاد کشور لطمه بزند، چون این خواسته دشمنان ماست.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ادامه داد مشخص نیست چرا در این شرایط جنگ اقتصادی چنین نامه تحریک‌آمیزی نوشتند و آن را به دور از مسائل اخلاقی و حرفه‌ای منتشر کردند. به عقیده من جریانی این نامه غیرقانونی را تنظیم و منتشر کرده‌اند که به تازگی موظف به تحویل ارز در سامانه نیما شده‌اند و از این موضوع شاکی هستند. ما سالیان طولانی است که این کار را انجام می‌دهیم و مشکلی هم نداریم.

وی ادامه داد اصلا بعید است برخی انجمن‌ها مثل صنعت کفش و نساجی که این نامه را مهر کرده‌اند ارز چندانی به نیما بیاورند که حالا نامه گلایه‌آمیز هم نوشته‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • مهدوی: به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • ◄ بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌
  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • تعیین فرصت ۶ ماهه برای پرداخت حق سهم شهرداری از اراضی الحاقی
  • صدور سند مالکیت املاک با وجود بدهی به دولت، مجاز شد
  • دستور خزاعی برای فیلم‌های خارجی عرضه شده در پلتفرم‌ها
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)