Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر کرامتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به توسعه بخش کشاورزی استان در طول ۴۲ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی در سال ۵۷ نزدیک ۱۵ صدم اسب بخار در هکتار بود اما امروز این میزان به یک و ۸ دهم درصد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی در دستور کار قرار دارد، افزود: کل تسهیلات اختصاصی به استان برای سال جاری در بخش مکانیزاسیون یک هزار و ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که صد درصد متقاضیان واجد شرایط به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدند و به غیر از اعتبار اولیه مکانیزاسیون ۶۵۰ میلیارد ریال دیگر نیز در سال ۹۹ به اعتبارات مکانیزاسیون استان اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرامتی با بیان اینکه در سال ۵۷ استان تنها هزار دستگاه تراکتور داشت، گفت: امروز بخش کشاورزی استان ۴۷ هزار دستگاه تراکتور، یک هزار و ۲۰۰ دستگاه کمباین دارد و در حال توسعه مکانیزاسیون در این بخش هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به وجود یک میلیون هکتار مساحت اراضی قابل کشت در استان، افزود: استان با دارا بودن ۲.۳ درصد مساحت اراضی کشور بیش از ۵ درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده که رقم قابل توجهی است.

کرامتی عنوان کرد: در سال ۵۷ مجموع تولید محصولات زراعی استان یک میلیون و هفت هزار تن بود امروز این میزان به چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده که رشد ۲۲۰ درصدی نشان می‌دهد.

وی با اشاره اینکه مجموع تولیدات باغی استان در سال ۵۷ حدود ۳۰۸ هزار تن بود ولی این میزان امروز به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده است، افزود: در زمینه تولید چغندر قند حجم تولید استان در اوایل انقلاب ۲۸۷ هزار تن بود اما این میزان امروز به دو میلیون تن رسیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی میزان تولید سیب درختی در سال ۵۷ در استان را ۱۰۰ هزار تن عنوان و خاطرنشان کرد: امروز استان با تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن قطب تولید سیب کشور به شمار می‌رود.

کرامتی با اشاره به تولید بیش از ۲۰ میلیون اصله نهال در استان، گفت: از این میزان شش هزار اصله نهال مورد تأیید مرکز کنترل و گواهی بذر و نهال کشور است که تلاش می‌شود این میزان تا پایان سال افزایش یابد.

کد خبر 5140901

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی مکانیزاسیون کشاورزی دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان بوشهر شیراز شهرستان کرج عکس استانها انقلاب اسلامی ایران سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ایلام بخش کشاورزی یک میلیون سال ۵۷ هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۰۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته جاری در جنوب آذربایجان غربی حاکم خواهد شد که در برخیب مناطق با افزایش ابر و وزش باد ملایم همراه است.

این وضعیت پایداری هوا تا اواسط هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می کند.

از فردا به تدریج از غلظت گرد و خاک در آسمان منطقه کاسته و کیفیت هوا نیز بهتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه
  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی