Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رضا حاجی‌منوچهری صبح امروز در جلسه شورای عالی قضایی استان مازندران، اظهار کرد: انقلاب اسلامی تحول اساسی در کشور و حتی جهان ایجاد کرده است.

وی گفت: امام راحل با سیره خودشان روحیه خودباوری را به مردم ما منتقل کردند این موضوع در عرصه‌های مختلف مشاهده شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی پزشکی قانونی کشور خاطر نشان کرد: باید بتوانیم راهی که گذشتگان و بزرگان برای ما هموار کردند به گونه‌ای مناسب اقدام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مجموعه پزشکی قانونی در کل کشور در حال حاضر با ۳ هزار و ۵۹۰ نفر نیروی انسانی که ۸۵۰ نفر پزشک که ۲۰۰ نفر پزشکان متخصص به عنوان بازوی کارشناسی قوه قضائیه هستند.

حاج منوچهری با اعلام اینکه با افتتاح سه پروژه در استان مازندران ۶۰ درصد به عیان فضای فیزیکی و ۸۰ درصد به عرصه فیزیکی پزشکی قانونی مازندران اضافه می‌شود، گفت: بابت پروژه مرکز استان از ابتدا تاکنون نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است که فاز اول هفته قوه قضائیه به بهره‌بردرای رسیده و فاز دوم به مساحت ۳ هزار متر امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: با افتتاح این پروژه وضعیت مازندران از حد متوسط کشوری فاصله می‌گیرد، در حال حاضر ۵۱ درصد فضای فیزیکی ما تملیکی است و ۴۹ درصد اجاره‌ای است و ۳۹۲ متر مربع کمبود فضای فیزیکی داریم.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران، وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای احیا اسلام در کشور با شروع انقلاب اسلامی اظهار کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای اجرای عدالت استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری مازندران در ادامه به حساسیت کار پزشکی قانونی در استان مازندران اشاره کرد و گفت: نظارت کارشناسی پزشکی قانونی در صدور حکم بسیار اثر گذار است.

وی با اعلام اینکه پزشکی قانونی نیاز به توجه ویژه وجود دارد، افزود: باید زمینه تقویت زیرساخت‌های پزشکی قانونی را فراهم کنیم.

اکبری ادامه داد: باید زمینه تقویت این سازمان در استان به جهت نیرو و زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و خدمات پزشکی قانونی بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای سرعت در رسیدگی پرونده‌ها، گفت: نقش پزشکی قانونی در این زمینه بسیار اثرگذار است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: پزشکی قانونی فضای فیزیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایت هولناک در ویلای زیبا!

راز قتل زن 23 ساله مطلقه،هنگامی روی تخت کالبد شکافی پزشکی قانونی مشهد فاش شد که حکایت عجیب و تاسف بار آن به ماجرای خواهرکشی برای جلوگیری از «بدنامی»گره خورد.

به گزارش خراسان، صبح روز پنج شنبه گذشته(ششم اردیبهشت)جسد زن جوانی روی تخت کالبدشکافی قرارگرفت که برای تعیین علت مرگ از بیمارستان طالقانی به پزشکی قانونی مشهد انتقال یافته بود. باآن که آثار اقدامات درمانی خاصی روی جسد دیده نمی شد و احتمال مرگ زن 23 ساله قبل از انتقال به بیمارستان وجود داشت اما خانواده وی در حالی که مدعی بودند او به مرگ طبیعی جان باخته است ،اصرار داشتند تا زودتر جسد را برای خاک سپاری تحویل بگیرند!

در همین حال دکتر رضازاده (رئیس سالن تشریح پزشکی قانونی)که به ماجرای مرگ این زن جوان مشکوک شده بود برای بررسی های دقیق تر در روند کالبد شکافی وارد سالن تشریح شد اما هنوز کادر پزشکی مشغول فراهم آوردن مقدمات کالبد شکافی بودند که ناگهان رئیس سالن تشریح براساس تجربیات پزشکی خودرگه هایی از جنایت را زیر گلوی زن جوان مشاهده کرد چراکه آثار بسیار ظریفی از انسداد راه تنفسی بر این فرضیه جنایی مهر تایید می زد.

لحظاتی بعد پزشک قانونی در تماس تلفنی با قاضی ویژه قتل عمد مشهد از وقوع جنایتی هولناک خبر داد که آثار انکار ناپذیر آن روی تخت کالبد شکافی نمایان شده بود بنابراین طولی نکشید که قاضی دکتر صادق صفری به همراه گروهی از افسران کارآزموده پلیس آگاهی عازم سالن تشریح پزشکی قانونی شد  وبدین ترتیب جلسه تحلیل و کارشناسی این ماجرای تکان دهنده در گوشه ای از اتاق پزشکی قانونی برگزار شد.

در همین حال قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد که با توجه به اصرارهای پدر «ساجده» برای تحویل جسد ، تردیدی نداشت جنایتی خانوادگی رخ داده است در یک دستور محرمانه از کارآگاهان خواست ،پدر ساجده را با دقت زیر نظر بگیرند و در صورت نیاز او را بازداشت کنند. این اقدامات قضایی در حالی آغاز شد که سرهنگ ولی نجفی(رئیس دایره قتل عمد آگاهی و سرپرست گروه کارآگاهان)فرضیه وقوع جنایت در یک اصطبل روستایی را مطرح کرد و با اشاره به وجود یک پرکاه ریز و ذره ای فضله گوسفند روی لباس های مقتول ،به واکاوی فرضیه جنایی مذکور پرداخت.

دقایقی بعد «پدر ساجده» در گوشه ای خلوت از ساختمان پزشکی قانونی زیر رگبار سوالات انحرافی و تخصصی قرارگرفت و ناگهان پرده از ماجرای جنایی هولناکی برداشت که توسط پسر 17 ساله اش رقم خورده بود.او گفت:دخترم مدتی قبل از همسرش طلاق گرفت اما حرف های مردم و تهمت های آنان درباره رفتارهای دخترم پایانی نداشت  به گونه ای که حتی دوستان پسرم او را به خاطر رفتارهای خواهرش تحقیر می کردند .

به همین دلیل پسرم که «حنظله» نام دارد عصبانی شده وخواهرش را در اصطبل ویلایی که درآن سرایدار هستیم به قتل رسانده است البته من از ماجرا اطلاعی نداشتم فقط پسرم با من تماس گرفت و مرگ خواهرش را خبر داد. من هم سراسیمه خودم را به اصطبل رساندم و چون کاری از دستم ساخته نبود پیکر بی جان او را به بیمارستان بردم ولی چون ترسیدم این ماجرا لو برود قتل دخترم را پنهان کردم و ...

به دنبال اعترافات این مرد میان سال ،بی درنگ گروهی از کارآگاهان با هدایت مستقیم رئیس دایره قتل عمد آگاهی مشهد،عازم روستای کورده در حاشیه جاده آسیایی مشهد-چناران شدند و نوجوان 17 ساله را درحالی دستگیر کردند که کنار ویلای محل جنایت نشسته و غرق در افکار خود بود.

این نوجوان 17 ساله پس از انتقال به مشهد،لب به اعتراف گشود و انگیزه خود از ارتکاب قتل در اصطبل ویلای زیبا را سرزنش ها و حقارت هایی دانست که از سوی برخی افراد به خاطر رفتارهای خارج از عرف خواهرش بیان می شد. «حنظله» در بیان چگونگی قتل به قاضی دکتر صفری گفت:وقتی خواهرم وارد اصطبل ویلا شد من هم درون اصطبل رفتم و درحالی که دستم را دور گردن او حلقه می زدم درباره رفتارهای نامتعارفش پرسیدم  که جواب سربالا داد، من هم او را برای جلوگیری از «بدنامی» خفه کردم! وبعد با پدرم تماس گرفتم...

تحقیقات بیشتر درباره این حکایت عجیب جنایی در حالی زیر نظر سروان منفرد(افسر پرونده)ادامه دارد که مقام قضایی از تلاش های گسترده و به کارگیری تجربیات ارزنده پلیسی سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمد آگاهی) ودقت نظر علمی دکتر «رضا زاده» قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • جنایت هولناک در ویلای زیبا!
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • خواهرکشی ناموسی در مشهد | قتل زن ۲۳ ساله به دست برادر ۱۷ ساله
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند