Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@04:51:08 GMT

درگیری داخلی تروریست‌ها در شمال سوریه

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۱۳۶۸

درگیری داخلی تروریست‌ها در شمال سوریه

منابع سوری از درگیری گسترده میان گروه‌های تروریستی در شمال سوریه خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، تروریست‌های تکفیری در مناطق تحت اشغال آنها در سوریه به جان هم افتادند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

منابع محلی به سانا اعلام کردند: درگیری‌های شدیدی میان مزدوران وابسته به ترکیه از تکفیری‌ها در شهر «راس العین» در حومه شمال غربی حسکه در سوریه رخ داده است.

این منابع بیان کردند: درگیری میان گروه موسوم به «الموالی» و گروه موسوم به «فرقه الحمزات» رخ داده است و این درگیری‌ها در جنوب شهر ـراس العین» تا روستای «تل حلف» در حومه شهر را شامل شده است.

خبرگزاری سوریه به نقل از منابع محلی گزارش داد: به دنبال درگیری‌ها مراکز تجاری بسته شد و موجی از هراس میان ساکنان ایجاد شد.

بر اساس این گزارش، مناطق تحت اشغال ترکیه و مزدوران آن شاهد هرج و مرج و درگیری میان مزدورانی است که اختلاف آنها بر سر وسایل دزدیده شده ساکنان بالا گرفته است. این درگیری ها  معمولا با انفجارهای خودروهای بمبگذاری شده و بمب همزمان است و در جریان آن افراد بیگناه قربانی می‌شوند. علاوه بر آن این گروه‌ها، سرکرده‌های یکدیگر را هم به قتل می رسانند.

رایزنی رئیس پارلمان سوریه با مقام وابسته به سازمان ملل

«حموده صباغ» رئیس پارلمان سوریه در دیدار با « ایاد نصر» نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در سوریه، لزوم تحکیم وتوسعه همکاری بین سوریه و نماینده سازمان ملل در سایه تبعات ناشی از تحریم اقتصادی یکجانبه تحمیل شده علیه مردم کشور سوریه و جنگ تروریستی که ویرانی وخسارات بزرگی را در تمام حوزه ها به بار آورده است را مورد بحث و بررسی قرار داد.

«صباغ» ضمن اشاره به نقش این سازمان در تمام کشورها از جمله سوریه ایفای این نقش را مورد تمجید قرار داد.

به نوبه خود «ایاد نصر» توضیح داد که همکاری با سوریه هنوز برقرار است وتلاش می‌شود این همکاری تحکیم و تقویت شود تا به برداشتن موانع و ارائه تمام خدمات ممکن به مردم سوریه به خصوص قشر زنان منتهی گردد.

وی به ایجاد پایه‌های واقعی از طریق توسعه وارتقای استعدادهای محلی موجود اشاره کرد.

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه در 27 ماه ژانویه گذشته استوارنامه  «ایاد نصر» به عنوان نماینده مقیم صندوق جمیعت سازمان ملل متحد در سوریه را دریافت کرده است.

سوریه| تازه‌ترین اقدام اشغالگران آمریکایی، سه بالگرد حامل تجهیزات نظامی در الشدادی فرود آمدند

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملل درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۱۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی


 به گزارش تابناک، دولت فدرال سومالی اعلام کرد: طی چند هفته اخیر ۱۰۰ تن از تروریست‌های وابسته به گروه الشباب در مناطق مختلف کشور خود را تسلیم مقامات دولتی کردند.

در بیانیه دولت موگادیشو آمده است: ده‌ها تن تروریست وابسته به الشباب در ایالت‌های گلمدگ، هیرشبیلی، جوبالند، موگادیشو و مناطق جنوب غربی کشور خود را تسلیم مقامات دولتی کردند.

به نوشته روزنامه سومالی جدید چاپ موگادیشو، در این بیانیه با اشاره به عفو عمومی رئیس جمهور سومالی تصریح شده است: این عفو بستری را فراهم می‌آورد تا افراد مسلح با کنار گذاشتن اقدامات خشونت آمیز به جامعه بازگردند و زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

دولت سومالی با استقبال از جدا شدن افراد مسلح از گروه‌های تروریستی تاکید کرد: مبارزه با افراط گرایی و تروریست ادامه خواهد داشت تا ثبات و امنیت بر کشور حاکم شود.

الشباب یک گروه ترویستی وابسته به القاعده است که فعالیت خود را در سومالی از سال ۲۰۰۴ شروع کرده و با انجام عملیات تروریستی ثبات و امنیت این کشور و شاخ آفریقا را برهم زده است.

با انتخاب «حسن شیخ محمود» به عنوان رئیس جمهور سومالی، مبارزه با گروه تروریستی الشباب با قدرت و توان بیشتری ادامه یافت و ارتش این کشور با کمک مردان مسلح قبایل سومالی توانست مناطق زیادی از این کشور را از سیطره عناصر الشباب آزاد کند.

دیگر خبرها

  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی