Web Analytics Made Easy - Statcounter

در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۲۹۰۰ پتنت چاپ و ۹۵۶۰ پتنت گرنت شده در حوزه فناوری نانو در دفتر ثبت اختراع آمریکا (USPTO) ثبت شدند که در مجموع نسبت به سال گذشته حدود ۸٫۵ درصد رشد داشتند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، بر اساس گزارش استت نانو، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۲۹۰۰ پتنت مرتبط با فناوری نانو در دفتر ثبت اختراع آمریکا (USPTO) پابلیش شدند که ۳ درصد از کل پتنت‌های منتشر شده در این دفتر در سال ۲۰۲۰ را شامل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این سهم کمتر از یک سوم سهم مقالات نانو از کل انتشارت علمی نمایه شده در WOS است، بدین معنی که تبدیل علم به فناوری در حوزه نانو یک سوم آن چیزی است که در سایر حوزه‌ها در حال انجام است.

شکل ۱ و ۲ به ترتیب آمار پتنت‌های کل و نانوی ثبت شده در USPTO را در چند سال گذشته به تفکیک گرنت و پابلیش نشان می‌دهد. روند کل پتنت‌های پابلیش شده – هم برای نانو و هم کل حوزه‌های علمی – با یک رشد نسبی در دو سال اخیر، پس از چند سال درجا زدن، همراه بوده است (منحنی نارنجی در شکل ۱ و ۲) درحالی‌که این روند برای پتنت‌های گرنت شده (granted) حالت نوسانی دارد. رشد این پتنت‌های پابلیش شده در سال ۲۰۲۰ برای کل حوزه‌های علم و فناوری نزدیک به ۵ درصد و برای فناوری نانو حدود ۸٫۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ است. این رشد می‌تواند با پاندمی کرونا در سال گذشته مرتبط باشد و رشد بیشتر پابلیش‌های نانو احتمالا نشان‌دهنده اقبال بیشتر به استفاده از فناوری نانو برای مبارزه با این بیماری بوده است.   نکته دیگر این در این نمودار‌ها فاصله بین تعداد گرنت‌ها و پابلیش‌ها در دو حالت هست. همانطور که از مقایسه دو شکل ۱و ۲ می‌توان دریافت فاصله بین تعداد گرنت‌ها و پابلیش‌ها در کل پتنت‌ها در حال کم شدن است و در سال ۲۰۱۹ به کمترین مقدار خود رسیده در حالی‌که این فاصله برای پتنت‌های فناوری نانو تغییر چندانی نکرده است. در این مورد احتمالا عواملی دیگری غیر از چالش‌های تجاری سازی دخیل باشند که نیاز به بررسی موردی و تحلیل بیشتر دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ثبت پتنت فناوری نانو فناوری نانو سال ۲۰۲۰ پتنت ها ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم

ستاره لهستانی تیم فوتبال بارسلونا هنوز بابت نبردن ارزشمندترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال از مسئولان اهدا کننده آن دلخور است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در تازه‌ترین بخش منتشر شده از مصاحبه روبرت لواندوفسکی با نشریه بیلد آلمان، ستاره لهستانی درباره ناکامی‌اش برای بردن توپ طلای فرانس فوتبال و بهترین‌های حال حاضر فوتبال جهان صحبت کرد.

لواندوفسکی جزو آن دسته از ستاره‌های صاحب‌نام دنیای فوتبال است که با وجود بردن همه جام‌های ممکن در رده باشگاهی و جوایز فردی مانند بهترین بازیکن یوفا و بازیکن فیفا، هنوز موفق به کسب توپ طلای فرانس فوتبال نشده است. البته تفاوتی که لواندوفسکی با دیگر مدعیان ناکام در کسب توپ طلا دارد این است که همه چیز برای رسیدن این جایزه به او در سال 2020 آماده بود (سالی که بایرن مونیخ همه جام‌های داخلی، قاره‌ای و بین‌المللی) را برد اما شیوع ویروس کرونا، مانع از برگزاری مراسم اهدای توپ طلا شد و به این ترتیب دست او از این جایزه ارزشمند کوتاه ماند. 2020 اما تنها سالی نبود که لواندوفسکی لایق بردن توپ طلا شناخته شد، هرچند او ادعایی روی توپ‌های طلای آن سال‌ها ندارد.

لواندوفسکی به نشریه بیلد گفت: توپ طلای 2021؟ آن که متعلق به لیونل مسی است، اما من شایعاتی شنیده‌ام مبنی بر اینکه قرار است یک جایزه گذشته‌نگر هم برای سال 2020 در نظر گرفته شود. سال 2020 برای من سالی خارق‌العاده بود، چرا که در بالاترین سطح از دوران بازیگری‌ام قرار داشتم و ما در بایرن مونیخ همه چیز را بردیم. بگذارید اینطور بگویم. احساس می‌کنم که توپ طلای آن سال حق من است و اگر توپ طلای آن را چهار سال بعد هم دریافت کنم، احساس نخواهم کرد که به من توهین شده است. دریافت این جایزه افتخاری بزرگ است و من با کمال میل آن را می‌پذیرم.

لواندوفسکی: آنچلوتی مربی فوق‌العاده باتجربه‌ای است

 

ستاره لهستانی بارسلونا در ادامه نظر خود را درباره بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان بیان کرد و دو ستاره پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید را لایق این عنوان دانست. لواندوفسکی افزود: معرفی بهترین‌های فوتبال جهان در سال جاری سخت است، چون ما هنوز جام ملت‌ها را در پیش داریم و بازی‌های حساس مراحل پایانی لیگ قهرمانان هم مانده است. با این وجود اگر معیار آن چیزی باشد که از ابتدا فصل تا الان دیده‌ام، به نظر من کیلیان امباپه و جود بلینگام بهترین‌ بازیکنان حال حاضر جهان هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری