Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، محسن حاجی میرزایی امروز - یکشنبه - در حاشیه هجدهمین نشست از سلسله نشست‌های گفت و گوی هفته با موضوع گفت و گو بر محور تحول که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و روسای ۷۶۰ منطقه آموزش‌وپرورش کشور برگزار شد، در پاسخ به سوالی درمورد نحوه محاسبه حق التدریس شاغلین در اسفند۱۳۹۸ و بهار ۱۳۹۹ اظهار داشت: در فضای مجازی شایعه شده است که دستمزد معلمان حق التدریس ۳۵ دقیقه ای محاسبه شده است اما این موضوع صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:پرداخت به این معلمان براساس گزارش های آموزش و پرورش استان‌ها از عملکرد آنان بوده که محاسبه شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای معلمان حق التدریسی نیم سال اول تحصیلی ۱۳۹۹ پرداخت نشده و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این مبلغ را پرداخت کنیم و پرداختی اخیر کل حق التدریس همکاران نبوده است.

حاجی میرزایی یادآور شد: آموزش و پرورش مبلغی را دریافت و به استان‌ها ابلاغ کرده و در یک چارچوب خاص این استان‌ها بدون هیچ تغییری در شیوه کار، محاسبات را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: بنا این است که آموزش و پرورش میزان حق التدریس سال گذشته را تسویه کند و برای مشاهده نتیجه باید گزارش استان‌ها بررسی شود.

به گزارش ایرنا، اخیرا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی غیررسمی مطلبی درباره کاهش پرداخت حق التدریس منتشر شده که آموزش و پرورش این موضوع را مستند ندانست و این مطلب را تکذیب کرد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره گذراندن دوره آموزشی یک ساله در دانشگاه فرهنگیان برای استخدام اظهار داشت: افرادی که استخدام می‌شوند باید یک دوره آموزشی و کسب مهارت را در این دانشگاه بگذرانند.

حاجی میرزایی افزود: دوره کسب مهارت دانشگاه فرهنگیان جدی است و افراد باید به کسب مهارت‌های لازم بپردازند، همچنین در پایان هر دوره یک آزمون گرفته می‌شود و این موضوع هم برای اولین بار نیست، همه دوره‌ها آزمون گرفته می‌شده و این موضوع کاملا منطبق بر قانون است.

وی همچنین سن پذیرش در دانشگاه فرهنگیان را تا ۲۴ سال اعلام کرد و گفت: افراد بسیاری سال گذشته متقاضی تحصیل در این دانشگاه بودند که در شورای عالی آموزش و پرورش بررسی شد و در نهایت به توصیه اعضای شورا سن پذیرفته‌شدگان تا ۲۴ سال است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:  چهار حوزه توسعه مهارت و کودکان بازمانده از تحصیل، رفع محرومیت‌های آموزشی و توسعه تعاونی ها و تقویت فرهنگ کار و اشتغال و کارآفرینی عرصه‌های مشترکی بین ۲ وزارتخانه آموزش و پرورش و تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در یک سال گذشته زمینه‌های مختلفی برای همکاری بررسی شده است.

حاجی میرزایی افزود: امروز دوباره به طور خاص درباره توسعه تعاونی‌ها و ادامه‌ همکاری‌ها و کمک‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حوزه تعاونی‌های وزارت آموزش و پرورش توافق‌نامه‌ای امضا شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی‌ میرزایی دانش‌آموزان پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی دانش آموزان اخبار کنکور کار و رفاه اجتماعی آموزش و پرورش حاجی میرزایی حق التدریس استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۲۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی به دانشگاه فرهنگیان یک ابرچالش است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا ابراهیمی صبح یکشنبه با حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب حامی‌ترین عزیز برای آموزش و پرورش است و در فرمایش‌های متعدد از جمله دیدار اخیر با معلمان، نکات مبسوط و کاربردی را بیان کردند.

وی افزود: ایشان فرمودند همه جامعه مکلف هستند که از معلم و آموزش و پرورش حمایت کنند، زیرا حال جامعه بستگی به حال مدرسه دارد. مدرسه امروز نماد آینده جامعه است و نبض جامعه به دست آموزش و پرورش و مدارس زده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه عملکرد برخی مسئولان در این حوزه بسیار مهم است، تصریح کرد: اشتباهی که در برخی ادارات و سازمان‌ها صورت می‌گیرد نگاه به آموزش و پرورش به مانند یک اداره دیگر است، رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند این تصور اشتباه است.

وی ادامه داد: اگر نگاه به آموزش و پرورش اولویت اول باشد به لطف خداوند، مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

ابراهیمی با اشاره به اقدامات فرهنگ ساز در حوزه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: طرح سپاس معلم در دو سال اخیر در آموزش و پرورش استان اصفهان اجرا شد. این طرح به پیشنهاد ما به صورت ملی در حال اجراست و براساس آن سایر نهادها و ادارات به محوریت فرمانداری‌ها و بخش‌داری‌ها در مدارس حضور یافته و جلسات تجلیل توسط آنان انجام می‌شود.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های انجام شده در آموزش و پرورش افزود: رئیس جمهور اهتمام ویژه‌ای به این حوزه دارد و شورای عالی آموزش و پرورش که ۱۰ سال بدون حضور رئیس جمهور برگزار می‌شد، در دو سال اخیر با حضور رئیس جمهور تشکیل و تصمیم‌های خوبی در آن اتخاذ می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از خروجی‌های این جلسات، اجرای رتبه بندی معلمان بود که با رفع بسیاری از اشکالات شروع خوبی در این زمینه داشتیم. دیگر خروجی این جلسات نیز استخدام نیروهای جدید بود که در دو سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار نفر به عنوان نیروی تازه نفس با نگاه ویژه به کیفیت آموزش و گزینش وارد آموزش و پرورش شدند.

وی با اشاره به افزایش ورودی دانشگاه فرهنگیان در دو سال اخیر گفت: کاهش چشمگیر ورودی‌ها در سایه بی توجهی به دانشگاه فرهنگیان سبب ایجاد یک ابر چالش برای آموزش و پرورش شده بود. با تلاش‌های صورت گرفته عدد پایه به ۲۵ هزار نفر و امسال به ۳۰ هزار نفر رسید.

ابراهیمی با اشاره به تجلیل از معلمان فداکار اظهار کرد: در پی یک ایده استانی، هزاران نفر از معلمانی که از منظر دانش‌آموز و خانواده‌ها، فداکاری شاخصی داشتند براساس یک فراخوان به ما معرفی شدند. به عنوان مثال معلمی داریم که ۱۵۴۰ کودک کار را به عرصه تعلیم و تربیت بازگردانده و این دانش آموزان امروز جز فارغ‌التحصیلان موفق هستند. در همین راستا از تعدادی از این معلمان شاخص به نمایندگی از هزاران نفر، تجلیل خواهیم کرد.

کد خبر 6096903

دیگر خبرها

  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها کشور را سروسامان می‌دهد
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • حضور فعال دانشگاه آزاد نجف‌آباد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • کاهش ورودی به دانشگاه فرهنگیان یک ابرچالش است
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • رقابت داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش و EPT در دانشگاه آزاد اسلامی
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • برگزاری آزمون استخدامی معلم پرورشی و ورزش در مهاباد