Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:06:27 GMT

فرمانده جدید هنگ مرزی آستارا معرفی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۲۱۴۴

فرمانده جدید هنگ مرزی آستارا معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تکریم و معارفه فرمانده هنگ مرزی آستارا صبح یکشنبه با حضور سرهنگ ستاد «علی ندرخانی» جانشین فرمانده مرزبانی استان گیلان برگزار و از تلاش‌های پنج ساله سرهنگ «نوذر مرادی» فرمانده سابق هنگ مرزی آستارا تجلیل و سرهنگ «هادی قاسمی» به عنوان فرمانده جدید هنگ مرزی این شهرستان معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امنیت کشور مرهون تلاش مرزبانان است

امام جمعه آستارا در این مراسم تأکید کرد: امنیتی که امروز در سطح استان گیلان و این شهرستان مرزی مشاهده می‌شود به واسطه تلاش شبانه روزی مأموران فداکار انتظامی و مرزبانی این استان است.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، اظهار کرد: پرسنل خدوم نیروی انتظامی و مرزبانی در تأمین امنیت اجتماعی، امنیت مرزی، جاده‌ها، مبارزه با جرایم و مفاسد اجتماعی، قاچاق و مواد مخدر تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری، نیروهای مرزبانی در بالاترین آمادگی برای حفظ و حراست از مرزهای کشور قرار دارند، افزود: در حوزه مرزبانی مأموران جان بر کف این نیرو تلاش می‌کنند تا با یک دیده بانی مناسب از ارزش‌ها، اصول دینی و اعتقادی کشور دفاع کنند و اجازه فرصت طلبی به عوامل دشمن را ندهند.

امام جمعه آستارا با تاکید بر ارزش و مقام مرزبان و مرز داری در دین اسلام، گفت: مرزنشینان در حقیقت مرزبانان واقعی کشور به حساب می آیند و این افتخار و نعمت بزرگی است که پاسداری از مرزهای کشور به مرزبانان و مرزنشینان تعلق گرفته است.

حافظ نیا با بیان اینکه اقتدار سرلوحه فعالیت‌های نیروهای مسلح به ویژه مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: نیروهای مرزبانی در بالاترین آمادگی برای حفظ و حراست از مرزهای آبی و خاکی کشور هستند.

وی کار در مرز و مرزبانی را سخت و دارای اجر معنوی بالا دانست و تاکید کرد: مرزبانان کشور در هر نقطه مرزی حتی دورترین نقاط باید بدانند که مردم و مسئولان خدمات و تلاش‌های آنها را فراموش نمی‌کند.

مرزهای گیلان امن ترین مرزهای کشور است

فرماندار آستارا نیز در این مراسم با بیان اینکه با تعامل خوب مرزبانان و مرزنشینان، استان گیلان با ثبات ترین و امن ترین استان مرزی کشور است، اظهار کرد: برای کنترل و تأمین امنیت مرزی، مرزبانان کشور به خصوص در استان گیلان زحمات زیادی می کشند و در سایه تلاش آنها، مرزهای کشورمان در شمال استان گیلان، جز سرحدات امن محسوب می‌شود.

عباس صابر با اشاره به اینکه در موضوع تأمین امنیت به خصوص در مرزها با هدف جلوگیری از پدیده شوم قاچاق، باید اقدامات پیشگیرانه در اولویت باشد، افزود: حساسیت ویژه ای بر روی نقاط مرزی داریم و با جان و دل از همه مناطق مرزی کشور خود دفاع می‌کنیم.

فرماندار آستارا امنیت را بستر ساز توسعه و عمران دانست و تاکید کرد: دولت و حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در موضوع حفظ و برقراری امنیت در همه نقاط مرزی کشور جدیت کامل دارند.

کد خبر 5141008

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مرزبانی مراسم تودیع و معارفه دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه گرگان آمار کرونا بوشهر شیراز عکس استانها شهرستان کرج انقلاب اسلامی ایران ایلام سی و نهمین جشنواره فیلم فجر استان گیلان مرزهای کشور هنگ مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار ناکام ده‌ها مرد اوکراینی از مرزها برای اجتناب از جنگ

سخنگوی سرویس مرزی اوکراین گفت از ابتدای جنگ با روسیه تاکنون حدود ۳۰ مرد اوکراینی در تلاش برای عبور غیرقانونی از مرزهای اوکراین و اجتناب از جنگ علیه روسیه، جان خود را از دست دادند.

به گزارش مشرق، «آندری دمچنکو» سخنگوی سرویس مرزی اوکراین در مصاحبه با خبرگزاری اوکراینی عنوان کرد: برخی از آنها هنگام تلاش برای عبور از رودخانه یا عبور از کوه جان خود را از دست دادند.

به نقل از دیلی‌میل، به‌استثنای برخی موارد، مردان اوکراینی بین ۱۸ تا ۶۰ سال، طبق قانون نظامی اوکراین، اجازه خروج از کشور را ندارند زیرا ممکن است از آنها برای جنگ استفاده شود.

روز دوشنبه، سرویس گارد مرزی دولتی اوکراین در بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد ۲۴ مرد هنگام تلاش برای عبور از رود «تیسا» در مرز اوکراین با رومانی جان خود را از دست‌ داده‌اند.

دمچنکو افزود: «از زمان آغاز جنگ، مرزبانان حدود ۴۵۰ گروه جنایت‌کار را که تلاش کرده‌اند افراد را به‌صورت غیرقانونی از مرز عبور دهند، شناسایی کرده‌اند. تلاش برای عبور غیرقانونی از مرز هر روز اتفاق می‌افتد. بیشتر این تلاش‌ها خارج از پست‌های بازرسی مرزی در مرز با مولداوی و رومانی است. بیشترین تعداد با اسناد جعلی در مرز با لهستان ثبت شده است.»

اوایل ماه آوریل، سخنگوی سرویس مرزی اوکراین به تلویزیون دولتی اوکراین گفته بود به طور متوسط روزانه حدود ۱۰ مرد در تلاش برای ترک غیرقانونی اوکراین متوقف می‌شوند.

در ماه نوامبر، بی‌بی‌سی در گزارشی بر اساس داده‌های عبور غیرقانونی مرز از رومانی، مولداوی، لهستان، مجارستان و اسلواکی اعلام کرد نزدیک به ۲۰ هزار مرد از آغاز جنگ برای سربازی اجباری از اوکراین فرار کرده‌اند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • فرار ناکام ده‌ها مرد اوکراینی از مرزها برای اجتناب از جنگ
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • فاز اول پروژه جاده مرزی آستارا با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال تکمیل است
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • مرزبانان کشور برای دفاع ازمرزها و انقلاب دراوج آمادگی قرار دارند
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند