Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی، با اشاره به خط مشی سازمان حج و زیارت در حوزه اعزام‌های زیارتی به عتبات عالیات اظهار کرد: زیارت با کیفیت، معنویت، حفظ عزت، کرامت، سلامتی و امنیت، سهل و متناسب با شرایط متقاضیان زیارت مهمترین اولویت‌ها در این حوزه قلمداد می‌شود که امیدواریم مسیر اعزام‌ها به عتبات عالیات با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، بازگشایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و از طرفی تعطیلی سفرهای زیارتی به عتبات عالیات طی یکسال گذشته، گفت: امیدواریم با اهتمام به رعایت شیوه نامه‌های تدوین شده، شاهد اعزام مجدد زائران به عراق باشیم که البته نظر نهایی برای اعزام‌ها به عتبات عالیات منوط به تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا است.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سلامت زائران کشورمان مهمترین اصل برای از سرگیری سفرهای عتبات عالیات محسوب می‌شود، گفت: اهتمام به موضوع سلامت زائران در ایام کنونی موجب شد تا پروتکل و شیوه نامه بهداشتی از سوی کارشناسان وزارت بهداشت، سازمان حج و زیارت و هیئت پزشکی تهیه شود که بعد از تدوین این شیوه نامه در اختیار وزارت بهداشت و وزارت خارجه کشورمان و کشور عراق قرار گرفته تا پس از توافقات دو طرف با رعایت بندهای مختلف آن، اعزام‌ها از سرگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه سازمان حج و زیارت آمادگی کامل از حیث امکانات و برنامه ریزی های اجرایی برای از سرگیری اعزام‌ها به عتبات عالیات را دارد گفت: آمادگی کامل برای شروع مجدد سفرها وجود دارد اما این مهم منوط به نظر نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا و آمادگی طرف عراقی جهت پذیرش زائر است که امیدواریم با شیوه نامه‌های ارائه شده دو طرف موافقت نمایند و سفرها با توجه به کاهش شرایط بحران اپیدمی کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت محدود آغاز شود.

حجت الاسلام والمسلمین رحمانی در خصوص برخی از مهمترین دستورالعمل‌های تهیه شده عنوان کرد: عدم اعزام از شهرهای قرمز و نارنجی، عدم اعزام متقاضیان دارای بیماری زمینه‌ای، توجه به میانگین سنی زائران، ارائه جوابیه منفی تست کرونا و… برخی از مهمترین بندهای این دستورالعمل است.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با توجه به عشق و اشتیاق وافر علاقمندان به سفرهای زیارتی عتبات عالیات و از طرفی رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها و همچنین توجیه بهداشتی زائران، جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد غیر مجاز، شاهد تشرف برنامه ریزی شده عاشقان و علاقمندان به عتبات عالیات باشیم.

کد خبر 5141075

منبع: مهر

کلیدواژه: عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش زنان قوه قضاییه دهه فجر شورای عالی استان ها گردشگری ساختمان پلاسکو شورای شهر روز زن محسن حاجی میرزایی شهرداری میراث فرهنگی سازمان حج و زیارت عتبات عالیات شیوه نامه اعزام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۲۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها

ایسنا/گلستان کاروان هشتاد و پنج نفره زائران گلستانی صبح امروز با بدرقه مسئولان حج و زیارت پس از ۹ سال وقفه راهی سفر عمره مفرده شدند.

 مدیر حج و زیارت گلستان شامگاه دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کاروان زائران گلستانی هشتاد و پنج نفر است و امروز از طریق فرودگاه بین‌المللی ساری راهی سفر معنوی حج عمره شدند.

سید علی میرقاسم پور بیان کرد: کاروان اعزامی عمره از گلستان ترکیبی و شامل زائران شیعه و اهل سنت استان است.

میرقاسم پور افزود: پس از ۹ سال وقفه اعزام کاروان‌های حج عمره از ایران به عربستان از سر گرفته شد و به دلیل نزدیک شدن به ایام حج تمتع فعلا فقط همین یک کاروان ۸۵ نفره عازم این سفر شد.

این مقام مسئول همچنین در زمینه اعزام کاروان‌های تمتع گفت: به علت استقبال چشمگیر حجاج گلستانی در سال جاری پنج هزار زائر گلستانی در قالب ۳۹ کاروان به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند در حالی که پارسال حدود سه هزار نفر از گلستان به این سفر معنوی رفتند.

 مدیر حج و زیارت گلستان تصریح کرد:  اعزام حجاج گلستانی از ۱۲ خرداد آغاز خواهد شد و تا هجدهم خرداد ادامه دارد و همه زائران گلستان مدینه بعد هستند.

وی با بیان اینکه کارواهای شیعه و سنی گلستان در کنار هم بوده و با هم به این سفر معنوی اعزام می‌شوند، افزود: کاروان‌هایی که به سفر حج مشرف می‌شوند به مدت پنج روز مهمان پیامبر گرامی اسلام (ص) در مدینه منوره هستند و به مدت پنج روز نیز در مکه مکرمه خواهند بود.

میرقاسم پور با اشاره به اینکه بازگشت زائران گلستان از فرودگاه جده  به فرودگاه ساری خواهد بود، گفت: حج عمره مفرده پس از حج تمتع به ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر از استان گلستان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان