Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@04:02:39 GMT

نعمت گاز به ۲۳ روستای دیگر گیلان رسید

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۲۶۴۱

نعمت گاز به ۲۳ روستای دیگر گیلان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صبح امروز در هشتمین روز از دهه فجر  پروژه گازرسانی به ۲۳ روستا و هم‌چین به ۲۹ طرح صنعتی به‌صورت هم‌زمان و از طریق ارتباط تصویری به بهره‌برداری رسید.

استاندار گیلان در این مراسم با بیان اینکه این استان به لحاظ شاخص برخورداری از نعمت گاز از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است، اظهار کرد: یکی از شعارهای بنیان‌گذار انقلاب و مقام معظم رهبری در طول ۴۲ سال انقلاب رفع محرومیت‌زدایی بوده و با پیگیری‌های صورت گرفته شاخص هدف‌گذاری شده برخورداری روستاهای گیلان از نعمت گاز، با اهتمام دست‌اندرکاران پرتلاش و همکاری مردم محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارسلان زارع از بهره‌مندی ۹۸ درصدی جمعیت شهری و روستایی گیلان از نعمت گاز خبر داد و گفت: در دهه فجر امسال به بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ خانوار روستایی استان گازرسانی شده که آمار بسیار قابل‌توجهی است زیرا که متوسط برخورداری کشوری برخوردار از گاز ۹۵ درصد است.

وی با اذعان به اینکه در صورت فراهم آوری امکانات رفاهی در روستاها مردم از مهاجرت به شهر خودداری می‌کنند، بیان کرد: با بهره‌برداری از ۲۳ پروژه گازرسانی روستایی در گیلان امروز شاخص جمعیت بهره‌مند روستایی از گاز طبیعی به حدود ۹۶ درصد رسیده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم حفظ محیط در دیار میرزا، تصریح کرد: عدم استفاده از چوب درختان به‌ویژه توسط روستانشینان و عدم نیاز به سوخت‌های فسیلی، تأثیر بسزایی در حفظ محیط‌زیست و صیانت از منابع طبیعی دارد که به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌ای گیلان موردنظر بوده و دولت هم سهم مهمی از این هدف ارزشمند دارند.

به گزارش فارس، به‌منظور گازرسانی به ۲۳ روستای شهرستان‌های رودبار، سیاهکل، رودسر، لنگرود، لاهیجان و املش ۱۳ میلیارد و ۵۳۱ میلیون تومان و همچنین برای افتتاح پروژه گازرسانی به ۲۹ طرح صنعتی گیلان به‌صورت هم‌زمان در شهرستان‌های صومعه‌سرا، رشت، فومن، آستانه‌اشرفیه، آستارا، رودبار، انزلی، لاهیجان و لنگرود ۷۷۲ میلیون اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان گاز روستا محیط زیست استاندار گیلان نعمت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۲۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی

رضا اصغری سرپرست مدیریت بهره‌برداری شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: پارسال ۴۳ هزار و ۵۱۰ اشتراک در بخش شهری و ۲۶ هزار و ۷۲۰ اشتراک روستایی پذیرش شده که در مقایسه با سال ماقبل آن افزایش ۵ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، در مجموع ۶۶ هزار و ۸۵۶ اشتراک‌پذیری انجام گرفته بود، افزود: ۵۳۴۴ انشعاب شهری و ۱۷ هزار و ۹۰۵ انشعاب هم روستایی بود.

اصغری با اعلام اینکه نصب انشعابات پارسال نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۲۰ درصدی داشت، خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۸ هزار و ۴۰۵ انشعاب شهری و روستایی نصب شده بود.

وی در ادامه به گازرسانی حفرات خالی شهری و روستایی نیز اشاره کرد و گفت: پارسال به ۶۷۵ مورد از حفرات خالی گازرسانی شد و طی آن ۱۰ هزار و ۷۶۷ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

سرپرست مدیریت بهره‌برداری شرکت گاز آذربایجان‌غربی همچنین با بیان اینکه تعویض کنتور مشترکان از دیگر وظایف بهره‌برداری است، اعلام کرد: در این خصوص نیز پارسال ۲۵ هزار و ۴۶۵ کنتور مورد تعویض قرار گرفت.

اصغری در ادامه با اشاره به قانون برخورد با استفاده‌کنندگان از انشعابات غیرمجاز، گفت: پارسال در این زمینه ۹۷ مورد استفاده غیرمجاز شناسایی و جمع‌آوری شده که البته در مقایسه با سال ۱۴۰۱ که طی آن ۱۳۷ مورد شناسایی شده بود، کاهش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستایی جوزستان به معدن
  • سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد
  • تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی