Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل نظارت بر عرضه نمایش فیلم سازمان سینمایی با بیان اینکه« سرنخ‌هایی برای منشأ قاچاق دو فیلم سینمایی اکران نشده» پیدا شده است، گفت: تمام فیلم‌های جشنواره امسال که پروانه نمایش دارند، برای اکران عمومی هم مجوز خواهند گرفت.

محمدرضا فرجی که به تازگی دبیر ستاد صیانت از آثار سمعی و بصری سازمان سینمایی هم شده است،درباره وضعیت دو فیلم‌ مطرح دوره قبل جشنواره فجر که اخیرا قاچاق شده‌اند و نیز منشأ قاچاق آن‌ها بیان کرد:‌ ستاد صیانت در این باره وظیفه ذاتی خود را انجام می دهد و «ساترا » هم در این مسیر کمک می کند تا از این کار بیهوده جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر باتوجه به صحبت‌هایی که با دوستان تهیه‌کننده داشتیم سرنخ‌هایی را به دست آوردیم و ان شاءالله با هماهنگی دوستان در معاونت فضای مجازی، قوه قضاییه، پلیس فتا و حراست سازمان سینمایی پیگیری‌های دقیق‌تری را انجام می‌دهیم تا سرنخ‌های اصلی را پیدا و معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه کارهای تحقیقاتی همچنان در حال انجام است، در پاسخ به اینکه آیا ممکن است این فیلم‌ها از وزارت ارشاد به بیرون درز کرده باشند؟ گفت: ابدا و مطلقاً از وزارت ارشاد خارج نشده‌اند و خود تهیه‌کننده‌ها حدودا می دانند که از کجا این اتفاق افتاده است.  این اتفاق یک امر ناپسندیده است و هر کسی در هر گوشه‌ای از مملکت که در حوزه هنر فعالیت می‌کند، باید کمک کند که این کار ناپسندیده ریشه کن شود. البته ما از دوستان تهیه‌کننده هم خواهش می‌کنیم از فیلم‌های خود بیشتر مراقبت کنند و در برخورد با مراکزی که کارهای فنی را انجام می‌دهند یا کارهایی که قرار است برای جشنواره‌های خارجی انجام شود دقت بیشتری داشته باشند تا از امانتی که به جاهای مختلف داده می‌شود به خوبی نگهداری شود.

فرجی در پاسخ به اینکه این نگرانی برای فیلم‌های امسال جشنواره هم وجود دارد و آیا اصلا فیلمهایی از جشنواره هستند که پروانه نمایش برای اکران عمومی نگیرند؟ توضیح داد: خوشبختانه فیلم‌هایی که امسال برای جشنواره شرکت کرده بودند و در شورای پروانه نمایش بازبینی شدند به غیر از یک فیلم همه مجوز نمایش را گرفتند و مشکلی از این جهت نداشتم. شک نکنید که همه فیلم‌های متقاضی جشنواره مجوز اکران عمومی را هم خواهند داشت. البته از آنجا که شورای پروانه نمایش برخی فیلم‌ها را بدون تیتراژ و موسیقی و غیرکامل دیده یا تغییراتی از سوی سازنده پس از بازخوردها در جشنواره ، بر فیلم اعمال شود، لازم است که برای اکران عمومی دوباره بازبینی شوند. بنابراین ذات فیلم‌ها مشکلی ندارد و همه مجوز گرفتند و مشکلی از این بابت نخواهد بود.

او درباره یک فیلمی که اشاره کرد (قاتل و وحشی) مجوز نگرفته است ، در پاسخ به اینکه راه حل شورای پروانه نمایش برای رفع مشکل فیلم حمید نعمت الله چیست؟ گفت: یک خط قرمزی وجود داشته و این فیلم از آن رد شده است، به همین دلیل اصلاً بحث شورا نیست بلکه بحث احکام شرعی است و کارگردان محترم باید دنبال راه حل آن باشند.

مدیرکل نظارت بر عرضه نمایش در پایان در پاسخ به اینکه اعلام شده است دو فیلم _ تئاتر «جوادیه» و «ایوب خان» از سوی سازمان سینمایی برای حضور در جشنواره تئاتر فجر مجوز نگرفته‌اند و به چه علت این اتفاق افتاده است؟ بیان کرد: درباره مجوز تئاترها خود دوستان در اداره کل هنرهای نمایشی باید پاسخ دهند. چرا ما باید پاسخ بدهیم؟ پیش از این اعلام کرده‌ایم، هر فیلمی را اداره کل هنرهای نمایشی مفاد آن را تایید کند، ما مشکلی نخواهیم داشت./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان سینمایی پروانه نمایش اکران عمومی فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۲۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ جشنواره کن به تهدید اعتصاب کارکنان

جشنواره فیلم کن نسبت به اعتراض گروهی از کارکنان خود، برای اعتصاب پیش از آغاز این جشنواره سینمایی واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، گروهی از کارکنان جشنواره کن موسوم به «ورشکسته‌های پشت پرده سینما» در حال آماده شدن برای اعتراض به اصلاحات کارگری هستند که مزایای بیکاری آنها را کاهش می‌دهد، حرکتی که به طور بالقوه می‌تواند برگزاری دوره آتی جشنواره کن را که حدود یک هفته به آغاز آن مانده با تهدید جدی رو به رو کند.

سازمانی که نماینده کارکنان قراردادی جشنواره‌ها از جمله آپاراتچی‌ها، رانندگان، تیم رسانه‌ای و سایر کارکنان اداری در جشنواره کن و سایر جشنواره‌های این کشور است، روز سه‌شنبه (۷ می) نامه‌ای سرگشاده نوشت و اعلام کرد که هیات‌ مدیره آنها اقدام به اعتصاب را تصویب کرده و دلیل این تصمیم را بی‌ثباتی فزاینده کارکنان جشنواره‌ها عنوان کرده و رسماً خواستار اعتصاب همه کارکنان جشنواره فیلم کن و بخش‌های جنبی آن شدند.

این گروه هم در مورد حقوق ناکافی که ساعت های طولانی و اضافه کاری را به حساب نمی آورد و همچنین عدم بهره‌مندی از برنامه بیمه بیکاری منحصر به فرد فرانسه برای متخصصان صنعت سرگرمی در فاصله زمانی میان پروژه‌ها و انعقاد قراردادهای کوتاه مدت اعتراض دارند.

همچنین اصلاحاتی از سوی دولت فرانسه در زمینه مزایای بیکاری که قرار است در ماه جولای به اجرا گذاشته شود نیز موجب بدتر شدن شایط آنها خواهد شد.

به گزارش اسکرین، این گروه در نامه سرگشاده خود نوشتند: «این اصلاحات، کارکنان جشنواره را در چنان شرایط بی‌ثباتی قرار می دهد که اکثریت ما مجبور به ترک شغل خود خواهیم شد و در نتیجه رویدادهایی را که در آن شرکت می‌کنیم به خطر می‌افتند».

در واکنش به این تهدیدات، جشنواره فیلم کن و بخش های جنبی آن شامل دو هفته کارگردانان، هفته منتقدان و «ACID» در بیانیه‌ای مشترک در پاسخ به فراخوان برای اعتصاب اعلام کردند که از مشکلاتی که برخی از کارکنان خود با آن مواجه هستند و همچنین تأثیرات اصلاحات طرح بیمه بیکاری فرانسه و کاهش مزایای این کارکنان آگاه هستند و امیدوارند راه حل هایی پیدا شود و آماده‌اند تا شرایط گفتگوی پایدار را برای حمایت از آنها فراهم کنند.

این گروه از کارکنان معترض جشنواره‌های سینمایی پیش از این اعلام کردند که علیرغم درخواست‌های مکرر از مقامات، درخواست‌های آن‌ها توسط مرکز ملی سینمای فرانسه (CNC) و وزارت فرهنگ فرانسه شنیده نشده است، بنابراین آنها مجبور شده‌اند در مقابل کسانی که در سراسر جهان چشم به برگزاری جشنواره کن دارند، تصمیم به اعتصاب فراگیر بگیرند.

جشنواره کن همچنین افزود: «به موقع بودن این مطالبات را درک می‌کنیم، اما برای انجام یک بازتاب سازنده با هدف اصلاح وضعیت این کارکنان، همه جشنواره های مربوطه، نهادها و اتحادیه ها باید دور میز مذاکره گرد هم آیند. این کاری است که اکنون باید به صورت جمعی انجام شود».

این رویداد ۱۲ روزه شامل نمایش فیلم‌های مورد انتظار و مطرحی چون «فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه» ساخته جورج میلر، «مگالوپولیس» اثر فرانسیس فورد کاپولا و وسترن کوین کاستنر با عنوان «افق: یک حماسه آمرکایی» خواهد بود و «جورج لوکاس» و «مریل استریپ» نیز میهمانان افتخاری کن خواهند بود.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن که قرار است از ۱۴ تا ۲۵ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت‌ماه تا ۵ خردادماه) برگزار شود در حالی با تهدید گروهی از کارکنان خود مواجه شده که امسال این رویداد ۱۲ روزه شامل نمایش فیلم‌های مورد انتظار و مطرحی چون «فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه» ساخته جورج میلر، «مگالوپولیس» اثر فرانسیس فورد کاپولا و وسترن کوین کاستنر با عنوان «افق: یک حماسه آمرکایی» و حضور «جورج لوکاس» و «مریل استریپ» به عنوان میهمانان افتخاری خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اضافه شدن ۱۳ فیلم دیگر به بخش‌های مختلف جشنواره کن غافلگیری‌های جشنواره کن ۷۷ برای عاشقان سینما جشنواره کن در آستانه اعتصاب عمومی کارکنان

دیگر خبرها

  • فیلم سینمایی «آبی روش» پروانه نمایش گرفت
  • پاسخ جشنواره کن به تهدید اعتصاب کارکنان
  • «آبی روشن» پروانه نمایش گرفت
  • «آبی روشن» پروانه نمایش گرفت/ اکران به زودی در سینماها
  • «آشیل» به جشنواره فیلم سیدنی دعوت شد
  • حاشیه‌ها «لایه‌های دروغ» را به «تاوان» رساند؟
  • امسال انجمن جراحان پلاستیک در کنگره جراحان حاضر نمی شود
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول