Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان با اشاره به برگزاری مراسم اتیان سوگند کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان، گفت: با پیوستن ۴۹۲ نفر به کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان، ظرفیت این کانون ۲۵ درصد افزایش یافت.

فرهاد طاهریون اصفهانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: کار قضاوت با جان و مال و ناموس مردم سر و کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظرات کارشناسی از منظر تأثیر مستقیم در صدور آرای قضایی حیاتی است و به همین جهت فرآیند پذیرش متقاضیان کارشناسی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و قطعاً جذب این افراد باید با دقت انجام شود.

وی با بیان اینکه انجام مراسم سوگند توسط کارشناسان رسمی بیانگر اهمیت این حرفه است، افزود: تنها تعداد محدودی از مشاغل که با حقوق مردم سر و کار دارند نظیر پزشکی، قضاوت، نمایندگان مجلس و  ... موظف به انجام مراسم سوگند هستند و این امر نشان دهنده مسئولیت و وظیفه خطیر این اقشار در قبال حقوق مردم است.

رئیس هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس مفاد این سوگندنامه کارشناسان باید همواره خدا را ناظر و حاضر بر اعمال خود دانسته و نظرات کارشناسی خود را درست و منطبق با واقعیت و بدون اغراض شخصی ارائه دهند.

وی افزود: اتیان سوگند برای ورود به جرگه کارشناسی، نشان دهنده اهمیت و جایگاه کارشناس و کارشناسی است. جذب کارشناس بر اساس ماده ۱۵ قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری از آزمون کتبی که توسط شورای عالی کارشناسان برگزار می شود، آغاز و سایر مراحل پس از اعلام نتایج آزمون کتبی در کانون های استان ها انجام می شود.

طاهریون اظهار کرد: کارشناسان رسمی دادگستری از طریق آزمون کتبی و قبولی در آن، در آزمون شفاهی شرکت می کنند و پس از موفقیت در مراحل گزینش و گذراندن دوره های آموزشی عمومی و تخصصی و طی یک دوره حداقل یک ساله کارآموزی نزد کارشناسان راهنما، موفق به اتمام فرآیند جذب شده و پس از مراسم اتیان سوگند که با حضور رئیس کل دادگستری استان یا نماینده وی و در حضور هیئت مدیره کانون برگزار می شود، موفق به دریافت پروانه کارشناسی رسمی دادگستری می شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۲۰۰ نفر کارشناس در ۶۵ رشته کارشناسی عضو کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان هستند، خاطرنشان کرد: مراسم اتیان سوگند با اخذ مجوز از ستاد مقابله با کرونای استان و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در دو نوبت و با رعایت فاصله فیزیکی و با یک چهارم ظرفیت سالن برگزار شد.

طاهریون افزود: با برگزاری این مراسم ظرفیت کارشناسان ۲۵ درصد افزایش یافته است. در این مراسم ۴۹۲ نفر از کارآموزان در ۴۱ رشته کارشناسی که مراحل جذب را با موفقیت طی کرده اند به کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اصفهان پیوستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کانون کارشناسان رسمی دادگستری اتیان سوگند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۲۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»

بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستاهای سنگان چهارگانه شاهد بودیم.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام سایت شهر؛ سومین جشنواره گیلاس در حریم روستاهای چهارگانه سنگان بخش کن واقع در منطقه ۲۲ تهران صبح روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

مرتضی محمدنژاد بخشدار کن با اشاره به سومین همایش بزرگ جشنواره گیلاس اظهار داشت: با حضور تقریبی هشت‌هزار شهروند پایتخت که از ساعت ۷ صبح الی ۱۲ ظهر برگزار شد می‌توان گفت با حضور این تعداد گردشگر در جشنواره یک روزه شاهد رشد ۵۰درصدی در توسعه برنامه های اجتماعی و فرهنکی مخصوصا در حوزه گردشگری در حریم روستاهای شمال، غربی‌ترین نقطه پایتخت نسبت سال گذشته خواهیم بود.

وی در ادامه به برگزاری ۳ جشنواره دیگر در سال جاری با توجه به ظرفیت‌های روستاهای بخش که با مشارکت مدیریت شهری منطقه ۲۲ و سازمان گردشگری شهرداری تهران در چهار فصل سال برگزار خواهد شد، گفت: این جشنواره‌ها شامل جشنواره شاه‌توت (اواخر تابستان)، جشنواره خرمالو (اواخر پاییز) و جشنواره فصلی با حضور اقوام ایرانی برپا و برگزار می‌شود.

محمدنژاد در ادامه با تاکید بر اهمیت برگزاری این جشنواره ها در قالب حمایت از تولیدات روستایی و ترویج محصولات ارگانیک محلی و سالم، تصریح کرد: این جشنواره ها در بخش کن با اهدافی چون رشد گردشگری، معرفی روستاهای بخش کن و محصولات و ظرفیت کوهستانی، تولیدات متنوع روستایی، افزایش مشارکت مردمی در رشد سبک زندگی سالم، تحکیم خانواده، حفاظت از محیط زیست و بازیافت، حفظ منابع طبیعی، افزایش نشاط اجتماعی و رونق ورزش همگانی در طول سال برگزار می شود.

 او با اهمیت به موضوع مساحت روستاهای ۴گانه سنگان اذعان کرد: ۱۹۷ هکتار مساحت شامل باغات، مستثنیات و بافت روستایی روستاهای سنگان ۴گانه بخش کن می‌باشد که امروز گردشگران از این مسافت‌ها عبور و در ۴ ایستگاه استقبال(سنگان پایین)، ایستگاه صبحانه (سنگان وسط)، ایستگاه پذیرایی (باغ دره) و ایستگاه پایانی و مراسم جشن شکوفه‌ها (سنگان بالا) پذیرایی شدند.

بخشدار کن در پایان با اشاره به ظرفیت روستاهای این بخش از شهرستان تهران خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی باغات این روستاها شامل گیلاس، شاه توت، خرمالو، سیب و ازگیل می‌باشد، در کنار این تولیدات که بسیار فاخر می‌باشند ۳ آثار باستانی چون چنار 4هزار ساله، آبشار و تکیه تاریخی ۲۵۰ ساله نیز از دیگر ظرفیت‌هایی است که گردشگران مشتاق را روانه این منطقه کوهستانی زیبا می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان