Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی حسینی نژاد گفت: نکته مهم این است که باید صنایع را برای دریافت سهمیه شکر خود تشویق کرد تا نیاز خود را از بازار تامین نکنند، در صورت استفاده صنایع از سهمیه شکر خود، قطعا ولع بازار کنترل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، صبح امروز نشست بررسی نظارت بر بازار و بازرسی ها با حضور رئیس سازمان صمت شمال کرمان، معاون بازرگانی سازمان صمت، مسئول و اعضای بسیج اصناف استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست سید مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان اظهار کرد: برای اینکه توزیع کالاهای اساسی مانند برنج در سطح استان به درستی انجام شود نیازمند بازرسی قدرتمند هستیم، از این رو لازم است مشکلات را از طریق شورای تامین یا بازرسی حل کنیم.

وی افزود: در خصوص تامین میوه شب عید، ما امسال به صورت ساختاری جدا از سال های قبل میوه را توزیع می کنیم، از این جهت که ساختارهای یارانه ای زمان بر و طولانی است، باعث ایجاد چالش هایی می شود، همزمان با فرا رسیدن سال نو  ۵۵۰ تن سیب و هزار تن پرتقال در شمال استان توزیع می شود.

افزایش ۱۵ درصدی قیمت میوه در راستای کنترل بازار

رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان  بیان کرد: رایزنی ها برای افزایش ۱۵ درصدی قیمت میوه در استان انجام شده تا بتوانیم بازار را به درستی کنترل کنیم.

حسینی نژاد ابراز کرد: در خصوص تامین روغن نباتی در استان، پیگیری های زیادی انجام شد ‌و معاون وزیر در کرمان حضور پیدا کرد و مقرر شد ۲۰ هزار تن مواد اولیه خام به کارخانه گلناز اختصاص داده شود.

وی یادآور شد: در راستای کنترل بازار شکر ۴ هزار تن از این محصول برای توزیع از کارخانه شکر سیرجان با قیمت ۹ هزار تومان تامین می شود، علاوه بر این شکر خانوار ۸ هزار و ۷۰۰ تن است.

رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان عنوان کرد: ۳ هزار تن برای تامین خانوار شکر اختصاص داده شده و  ۳۵۰۰ تن هم به صنف صنعت با قیمت ۱۱۵۰۰ تخصیص داده شده است.

حسینی نژاد تاکید کرد: با توجه به زیرساخت های آماده شده در حوزه تامین نباید چالشی وجود باشد، برای کنترل بازار تنها باید به درستی مدیریت شود.

وی ادامه داد: در بازار باید نظارت وجود داشته باشد بسیج با به کار گیری ۲۰۰ نفر نیرو در این زمینه خدمت رسانی می کند و امیدواریم بتوانیم نظارت بهتری در ایام پایانی سال بر بازار داشته باشیم.

عدم رغبت صنایع برای دریافت سهمیه شکر عامل کمبود در بازار این کالا

رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان در ارتباط با سه نرخی بودن شکر، قیمت خرید و قیمت فروش اظهار کرد: این نحوه توزیع مشکلاتی را ایجاد کرده و عده ای جرائمی را مرتکب می شوند، نظارت ها، پیگیری ها و نحوه برخورد با متخلفان باید به خوبی انجام شود.

حسینی نژاد تصریح کرد: باید توجه داشت این قیمت در همه جا مشخص باشد، اصناف و صنعت با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و یا ۹۰۰۰ تومان شکر را دریافت می کنند، شکر خانوار ۸۷۰۰ تومان با بسته بندی است و نباید از این مقدار گران تر به فروش برسد، اگرچه می توان در توزیع فاکتور خرید را هم بررسی کرد.

وی افزود: نکته مهم این است که باید صنایع را برای دریافت سهمیه خود تشویق کرد تا صنایع، شکر خود را از بازار تامین نکنند، ولع شکر در بازار کنترل نمی شود.

رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان مطرح کرد: در صورت عدم خرید صنایع سهمیه به سایر استان ها ارسال می شود، تاکنون ۴۰۰ تن از سهمیه این نوع شکر جذب شده است و ۶۰۰ تن هم درخواست صنف قنادان بوده و هنوز ۳ هزار تن آن برای هیچ صنعتی تخصیص نیافته است.

در ادامه سینا خسروی معاون بازرگانی سازمان صمت شمال استان کرمان گفت: در تامین و توزیع آنچه که در رسانه ها دیده می شود با واقعیت متفاوت است، ۴ هزار تن حجم بزرگی است و می تواند نیاز استان را برطرف کند، صنایعی که مصرف کننده شکر هستند سهمیه خود را خریداری نمی کنند.

بسیج یاری گر سازمان صمت در توزیع کالاهای اساسی نقاط دورافتاده استان

وی افزود: با اتحادیه های مصرف کننده شکر رایزنی های لازم انجام شده در صورت جذب این ۴ هزار تن ولعی که در بازار است کنترل می شود، بسیج در توزیع به ویژه در نقاط دورافتاده یاری گر ما بوده و در یک ماه پایانی سال باز هم نیازمند کمک بسیج هستیم.

معاون بازرگانی سازمان صمت شمال استان کرمان بیان کرد: روغن قالب سهمیه ای ندارد و کارخانه ها می تواند به هر کسی که بخواهند روغن خود را بفروشند، روغن خام کارخانه گلناز تامین شده و سعی کردیم روغن مناسبی با کیفیت بالاتر تولید شود.

شکر و برنج حاشیه سود خوبی دارند اما شبکه صنفی به دلیل حاشیه سود پایین مورد استقبال قرار نمی گیرد، بنابراین در بحث توزیع نیازمند توان بسیج اصناف هستیم.

خسروی اذعان کرد: در راستای تامین برنج استان سهمیه هزار تن برنج هندی و هزار تن برنج تایلندی به استان تخصیص داده شده که اگر توزیع برنج به صورت پایلوتی انجام شود، در آنجا بسته بندی شود و توزیع شود بهتر است.

محمدرضا ابوالقاسمی معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در ادامه این نشست توضیح داد: بازرسی از ۱۵ بهمن ماه در استان آغاز شده، با همکاری اتاق اصناف در ارتباط با تنظیم بازار میوه، نظارت میدان تره بار توسط بسیج ناحیه امیرالمومنین (ع) انجام می شود.

۲۰ بازرس سازمان صمت پاسخگوی ۳۵ هزار واحد صنفی استان نیست

میثم آبدری مسئول بسیج اصناف شهرستان کرمان در ارتباط با بازرسی ها باید در خصوص نحوه برخورد با واحدهای صنفی متخلف عنوان کرد: ما در گام اول حامی اصناف هستیم، این واحدها مشکلات زیادی دارند اگرچه تخلفات بسیاری در این حوزه نیز انجام می شود.

وی افزود: برای ۳۵ هزار واحد صنفی تتها ۲۰ بازرس وجود دارد و اهمیتی به این مسئله داده نمی شود، بسیاری از واحدهای صنفی برای جبران خسارت دوران کرونایی گران فروشی می کنند.

مسئول بسیج اصناف شهرستان کرمان اظهار کرد: برای انجام بازرسی ها از همه رنج های سنی استفاده شده و بازرسی تا حدودی مهم تر جلوه داده شده، باید توجه داشت که برخورد نباید چندان قهری باشد که واحدهای صنفی شاکی شوند.

در ادامه رئیس سازمان صمت شمال استان کرمان اظهار کرد:  در بازار ۹۰ درصد گرانی و تنها ۱۰ درصد گران فروشی است، نگاه مردم به گرانی به مراتب بدتر از گران فروشی است که شامل حال همه اصناف می شود.

وی ابراز کرد: از مجموع واحدهای صنفی استان نمی توانیم بیش از ۱۰ هزار واحد را بازرسی کرد از این رو لازم است که این بازرسی ها هدفمند باشد و گران فروش ها شناسایی شوند.

تامین پرتقال با کیفیت در اولویت سازمان صمت استان

در ادامه اشرف گنجویی نماینده اتحادیه میوه و تره بار استان کرمان در خصوص تامین میوه شب عید توضیح داد: ما در ارتباط با تامین سیب درختی مشکل نداریم اما در تامین پرتقال به دلیل سرمازدگی و صادرات پرتقال شمال دچار مشکل هستیم.

وی یادآور شد: پرتقال های کوهستانی دوام، سایز و کیفیت بهتری دارند و ماندگاری بیشتری دارند بنابراین باید محصولی با کیفیت و قیمت مناسب خریداری شود، برای تامین پرتقال از جیرفت باید ابتدا کیفیت و قیمت در این منطقه بررسی شود و نمی توان چشم بسته خرید کرد.

اشرف گنجویی تصریح کرد: پرتقال شمال با آب و هوای کرمان سازگاری ندارد از این رو رغبتی برای خرید آن وجود ندارد.

محمدرضا رهرو مسئول بسیج اصناف استان کرمان در پایان این نشست اظهار کرد: در استان کرمان برای تامین سیب مشکلی وجود ندارد اما برای تامین پرتقال کیفیت بسیار مهم است.

وی عنوان کرد: نواحی حضرت رسول (ص) و حضرت امیرالمومنین (ع) در همه محله ها می توانند واحدهای صنفی امین که دارای شناسه صنفی هستند را معرفی کرده و برای توزیع کالاهای اساسی مورد استفاده قرار گیرند، باید توجه داشت که نظارت باید در همه موارد وجود داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برای دریافت سهمیه استان کرمان واحدهای صنفی تامین پرتقال کنترل بازار حسینی نژاد بسیج اصناف برای تامین بازرسی ها سهمیه شکر داده شده هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۲۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای متقاضیانی که در شهرها بخصوص شهرهای بزرگ زمین تخصیص نیابد، می‌توانند در روستاهای حریم شهرها زمین دریافت کنند.

غلامرضا صالحی در جلسه شورای معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: متقاضیان زمین در روستاهای شهرها که واحد صلاحیت دریافت نهضت ملی مسکن هستند، می‌توانند از روستاهای حاشیه شهرها زمین دریافت کرده و مسکن ویلایی بسازند.

وی با تاکید بر اینکه بانک زمین روستاها باید افزایش یابد گفت: در شرایط فعلی که دولت زمینه الحاق زمین را فراهم کرده، باید زمین مورد نیاز ساخت مسکن برای افراد بی سرپناه و فاقد مسکن تامین شده و برای آنها مسکن مقاوم ساخته شود.

وی گفت: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی تعامل خوبی در این زمینه دارد، بنابراین استان‌هایی که عملکرد مناسبی در واگذاری زمین مسکن محرومین ندارند، مشکلات را احصا کنند تا از وزیر راه و شهرسازی دستورات لازم را دریافت کنیم.

صالحی با بیان اینکه بخشی از مشکلات استان‌ها در حال حل و قوانین دست و پا گیر در حال اصلاح است، افزود: شعبه‌های بنیاد مسکن در شهرستان‌ها با حل مشکل سازمانی تقویت خواهد شد تا کار مسکن‌دار کردن مردم را با جدیت پیش ببریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: اگر اعتبار لازم فراهم شود، سالانه طرح‌ هادی ۲۰۰ روستا در آذربایجان شرقی بازنگری خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، سروری افزود: سهمیه مقاوم سازی مساکن روستایی استان امسال ۲۰ هزار واحد است که ۱۲ هزار سهمیه جدید و هشت هزار از محل متمم سهمیه سال قبل است که برای هرکدام ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با ۵ درصد کارمزد پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی