Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@11:04:02 GMT

بیانیه گام دوم، مایه برکت انقلاب است

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۳۰۸۳

بیانیه گام دوم، مایه برکت انقلاب است

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا حجت الاسلام محمد قمی روز یکشنبه در مراسم رونمایی از مجموعه‌کتاب های گام دوم انقلاب در هفت محور گفت: بیانیه گام دوم حرف های موثر و جذاب دارد و باید کار کیفی و ارزشمند روی آن انجام داد. 

موضوعاتی همچون سبک زندگی،‌ علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی و همچنین عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن از مسائل ضروری است که با توجه به نظام اندیشه ای رهبر معظم انقلاب در این آثار مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قمی به دانشجویان و طلاب سفارش کرد با توجه به اولویت های انقلاب، از مطالعه هفت کتاب منتشر شده با موضوع گام دوم انقلاب اسلامی غافل نشوند. 

وی با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در رهبری مردم گفت: مرور سلوک مدیریتی و رهبری امام خمینی (ره) اتفاقات جالبی را یادآوری می کند و توجهات ویژه ای به انسان می دهد. امام تاکید داشتند که مسیر مبارزاتی از مبارزه مسلحانه یا حزب نمی گذرد و در واقع حکیم بودند. رهبر معظم انقلاب فرمودند «من با امام سال ها مانوس بودم ولی در اواخر فهمیدم که او حکیم بود» حکیم به ظواهر بسنده نمی کند و رفتار و عملکردش به باطن ناظر است. 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: نگاه حکیم همواره استحکام دارد و می توان به منظومه فکری منسجم او اتکا کرد. اخلاص و عبودیت امام در انقلاب راهگشا بود ولی بنیانگذار جمهوی اسلامی ایران از یک مکتب قدرتمند و منظومه فکری و معرفتی جامع و قوی برخوردار بود و باید با نقادی و ژرف نگری با آن مواجه شد. 

وی با اشاره به منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب شاهد حرف های رو به جلو، تحلیل و تعلیل اتفاقات، آرمانگرایانه و ناظر به نیازهای واقعی جامعه است و ضعف ها و قوت ها در آن دیده شده است. 

محمدحسین استادآقا دبیر ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی گفت: این ستاد در سال ۸۲ با هدایت مرحوم آیت الله محمدتقی مصباح یزدی راه اندازی شد و از قم پیام آور گفتمان بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب شد و تشکل گفتمانی فراگیر را شکل داد. 

در مرکز هر استان حلقه کانون هم اندیشی یاران انقلاب اسلامی شکل گرفت و این حلقه در ۴۳۰ شهر گسترش پیدا کرد و سالیانه نشست هایی با حضور ۵۰۰ نفر برگزار می شود که تا کنون ۱۵ نشست برگزار شده است.

استادآقا اضافه کرد: در دهه چهارم انقلاب موضوع عدالت و پیشرفت مطرح شد و به منظور تبیین سفارش های رهبر معظم انقلاب ۳۴ جلد کتاب شامل سخنان معظم له به صورت موضوعی منتشر شد و یک درختواره موضوعی شکل گرفت که این کتاب ها با مجوز موسسه تنظیم و نشر آثار رهبر انقلاب چاپ شده است. 

از سال ۹۷ که بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شد، سلسله گفتارهایی منتشر شد که ۱۰ شاخص تعیین و دو همایش با عنوان گام دوم انقلاب در خودسازی و گام دوم انقلاب در تمدن سازی برگزار شده است. شش همایش استانی نیز در استان های سمنان، هرمزگان، کرمان، مرکزی و اصفهان برگزار شده که دو همایش در استان سمنان بوده است. 

دبیر ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی افزود: هفت کتاب درباره بیانیه گام دوم انقلاب منتشر شده که موضوع های این کتاب مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است. این موضوع ها شامل علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی، استقلال و آزادی و سبک زندگی می باشد که این مجموعه هفت جلدی مجموعه نظام درختی بیانات رهبر معظم انقلاب طی ۳۰ سال گذشته یعنی از سال ۶۸ تا ۹۸ است. 

مقام معظم رهبری همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ۲۲ بهمن سال ۱۳۹۷، با صدور «بیانیه‌ گام دوم انقلاب»، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ گذشته پرداخته و توصیه‌هایی اساسی به‌ منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرمودند. بیانیه‌ «گام دوم انقلاب» تجدید مطلعی خطاب به ملت ایران و به‌ویژه جوانان است که به ‌مثابه منشوری برای «دومین مرحله‌ خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» «فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی» را رقم خواهد زد.

برچسب‌ها محمد قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کتاب گام دوم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کتاب محمد قمی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کتاب گام دوم انقلاب اخبار کنکور رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم گام دوم انقلاب انقلاب اسلامی منتشر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۳۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب

همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، امروز صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.این گزارش تصویری در حال تکمیل است... به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078246 واژه های کاربردی مرتبط معلمان معلم امام خامنه‌ای رهبر انقلاب پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند
  • دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب
  • معلمان با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور