Web Analytics Made Easy - Statcounter

طاهری از تهیه و تدوین سند چشم انداز ۲۰ ساله مداحان خبر داد و گفت: این سند که برگرفته از بیانات رهبری در دیدار های سال های گذشته با مداحان است، به عنوان منبع و ماخذ در اختیار مداحان قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار مجازی مداحان و شاعران آیینی به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، موضوع کار مداح را از عالی‌ترین موضوعات یعنی ستایشگری اهل‌بیت(ع)، و وظیفه مداح را گسترش دادن الگوی زیست نبوی، علوی و فاطمی و ترویج اندیشه‌ها و درسهای آن بزرگواران دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ایشان با توصیه مداحان به جدی گرفتن این وظیفه مهم، تأکید کردند: هیئت باید به شکل هیئت باقی بماند بنابراین قالب و شکل مداحی را حفظ کنید و نگذارید با استفاده از ابزارهای خارج از قالب مداحی، هیئت‌ها به محیطهای دیگر تبدیل شوند و با انتقاد از مخدوش شدن ادب اسلامی در برخی محیطهای رسانه‌ای و فضای مجازی به مداحان و همه تریبون‌داران و رسانه‌ها، بر«حفظ ادب اسلامی در سخن گفتن» تأکید و خاطرنشان کردند: بدگویی و بدزبانی در جامعه باید جمع شود و ادب اسلامی گسترش یابد.

 

«مرتضی طاهری»، در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به مداحان اهل بیت(ع) در این دیدار مجازی اظهار کرد: نکته بسیار مهم در سخنان مقام معظم رهبری پرهیز از مخدوش شدن ادب اسلامی در محیط های رسانه ای و فضای مجازی بوده است که لازم است این موضوع مورد توجه جامعه مداحان قرار گیرد، در همین راستا خانه مداحان اهل بیت(ع) به منظور تحقق مطالبات رهبری از مداحان درصدد تهیه سند چشم انداز 20 ساله است که این سند برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری در جمع مداحان در سالهای گذشته است که به صورت منبع و ماخذ در اختیار  هیئت داران و جامعه مداحان قرار می گیرد.

 

رئیس هیئت مدیره خانه مداحان اهل بیت(ع) بیان کرد: همه ساله دستگاههای اداری و سازمان ها به فراخوار وظایفشان به مطالبات و فرامین رهبری در دیدار با مداحان و شاعران آیینی عمل می کنند، اما  جامعه مداحان و هیئات مذهبی بر مبنای اینکه ولی فقیه ادامه دهنده ولایت رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) هستند، با این موضوع اعتقادی برخورد می کنند و تحقق منویات رهبری را از واجبات می دانند.

 

طاهری با اشاره اینکه مقام معظم رهبری در دیدار مجازی با مداحان تاکید کردند، که هیئت ها باید به شکل هیئت باقی بماند، گفت: این به این معنا است که هیئات مذهبی ضمن اینکه باید از تجهیزات، علم و تکنولوژی روز غافل نشوند، باید به شیوه های سابق و به شکل سنتی اداره شوند، زیرا که همان روش به کمک انقلاب و دفاع مقدس آمد و تا به این امروز این چراغ روشن نگاه داشته شده است.

 

این مداح اهل بیت(ع) با اشاره به شاخص های هیئت انقلابی گفت:هیئت های انقلابی نوعا هیئت هایی هستند که به روشها و سنت ها پایبند هستند، اینکه تاکید شده است هیئت ها باید انقلابی باشند یعنی اینکه هیئت و نیز مداح باید هدف مشخص داشته باشد و در خلال مراسم عزاداری یا جشن به محتوای به کار گرفته شده نیز توجه کند، هدف سیدالشهدا(ع) از قیام عاشورا و شهادت یاران و اسارت اهل بیت(ع)، مقابله با ظلم و ستم جنایتکارانی بوده است که به اسم خلافت رسول خدا(ص) برخلافت مسلمین تکیه زده بودند و  هدف حضرت جلوگیری از انحراف در دین بوده است، بنابراین هیئت انقلابی و مداح انقلابی هم باید در این مسیر حرکت کند.

 

رئیس هیئت مدیره خانه مداحان اهل بیت(ع) افزود: یکی از مواردی که در سال گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان تاکید کردند،فرمودند:«گام دوم، گام فاطمی است» و اجرای آن بر عهده مداحان است، این موضوع نکته مهمی بود که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب به مداحان اهل بیت(ع) بیان کردند و تمام تلاش مداحان اهل بیت(ع) نیز توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: دیدار مجازی مداحان با رهبری مرتضی طاهری مداحان مقام معظم رهبری مداحان اهل بیت ع رهبری در دیدار ادب اسلامی هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان با اشاره به تدوین سند چشم انداز توسعه حمل و نقل، گفت: سند چشم انداز توسعه حمل و نقل استان گلستان با ابلاغ استاندار اجرایی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ، عادل مصدقی ظهر امروز در جمع مدیران استانی با اشاره به نهایی شدن مراحل اولیه آغاز سند چشم‌انداز توسعه استان، اظهار داشت: این سند با ابلاغ چارت‌های تفصیلی آن توسط استاندار، رسمیت  یافته و پیاده‌سازی آن با مشارکت خصوصی و دولتی با افق 1404 آغاز می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان افزود: سند چشم‌انداز توسعه حمل و نقل از جمله 30 سند توسعه‌ای استان گلستان است که در قالب برنامه‌هایی بلند مدت که به‌طور فصلی اجرا خواهد شد، تنظیم و تدوین و در آن بر استفاده از منابع موجود و خلاقیت‌های سازمانی تاکید شده است.

وی با بیان اینکه محور اصلی و کلیدی این سند؛ ترانزیت بین‌المللی است، تصریح کرد: مگا پروژه کریدور شمال به جنوب، جاده نفت و مسیر ترانزیتی اینچه برون از مهمترین محورهای دیده شده در این سند برای توسعه ترانزیت و حمل و نقل بین‌الملل در سطوح ملی و استانی است.

مصدقی ادامه داد: زنجیره ترانزیت، ساخت و ساختمان، گردشگری و سایر ذی‌نفعان سازمانی بخش‌های خصوصی و دولتی به‌طور مجزا و تلفیقی در این سند دیده شده‌اند.

رشد 54 درصدی ترانزیت استان گلستان

وی بیان کرد: مبنا و اولویت‌های سازمانی این سند، افزایش درآمدهای سرانه، اشتغال‌زایی و رفع فقر اقتصادی و فرهنگی استان با توسعه فعالیت‌های حمل و نقلی در بخش های خصوصی و دولتی است.

مصدقی ادامه داد: رشد 54 درصدی ترانزیت استان در چند سال اخیر، استفاده از این پهنه جغرافیایی کشور را در مسیر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و  توسعه فعالیت‌های ترانزیتی؛ این طلای نوین هزاره سوم در حوزه کسب و کار؛ به‌عنوان بازاری بین‌المللی فراهم کرده تا خرید و فروش  و صدور کالاها و خدمات را بهتر از گذشته در این بخش مهم اقتصادی محقق کند.

وی با بیان اینکه تدوین سندهای جامع توسعه یکی از سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت است، گفت: سهم 12 درصدی ترانزیت موجود به توسط بخش خصوصی بخصوص در ترانزیت های ورودی؛ زنجیره‌ای را در این سند فراهم ساخته تا همه حلقه‌های تولید و فعالیت‌های اقتصادی برای خدمات‌دهی موثرتر فراهم شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان یادآورشد: برای رسیدن به مقاصد نهایی و برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی‌های سند توسعه حمل و نقل؛ همراهی سازمان‌ها و نهادهای خصوصی و اتحادیه‌ها و شرکت‌ها و انجمن‌های خصوصی و دولتی و مشاورین؛ به گونه‌ای تنظیم و تدوین شده  که با پیاده‌سازی این چشم‌انداز، شکاف‌های موجود مدیریتی بین حوزه اختیار و مسئولیت تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/581/

دیگر خبرها

  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • تدوین سند چشم‌انداز توسعه حمل‌ونقل استان گلستان
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مقام معظم رهبری در دیدار کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد