Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@06:16:55 GMT

خرید انواع لوله صنعتی

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۴۴۲۹

خرید انواع لوله صنعتی

در پروژه‌های لوله کشی صنعتی از قطعات صنعتی مختلفی استفاده می‌شود... - اخبار بازار -

در پروژه‌های لوله کشی صنعتی از قطعات صنعتی مختلفی استفاده می‌شود. ولی از میان این قطعات می‌توان لوله صنعتی را به عنوان اصلی‌ترین و مهمترین قطعه صنعتی معرفی کرد. لوله به طور کلی برای انتقال یا جا به جایی مواد غیر جامد و سیالات مختلف کاربرد دارد و با توجه به نوع مواد در انواع مختلفی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌توان لوله را به عنوان یک استوانه با طول بلند معرفی کرد که در جنس‌ها و اندازه‌های مختلفی برای سایر کاربردها ساخته می‌شوند.

برای ساخت انواع لوله از چوب، بتن، پلاستیک، فلز و فایبرگلاس استفاده می‌کنند. می‌توان با این لوله ها در جنس ها و اندازه‌های مختلف سایر سیالات مانند دوغاب، ذرات ریز، مایعات و گازها را منتقل کرد. ذکر این نکته در اینجا ضروری است که لوله‌ها به تنهایی کاربرد خاصی ندارند و تنها در کنار سایر قطعات صنعتی مانند اتصالات و شیرآلات می‌توان از آنها استفاده کرد. همانطور که در جریان هستید سیستم های لوله کشی به عنوان شریان های فرآیندهای صنعتی ما محسوب می‌شوند و نقش بسیار مهمی را در یک جامعه صنعتی بازی می‌کنند. به همین دلیل برای ساخت یک سیستم لوله کشی و راه‌اندازی آن لازم است که از قطعات بسیار با کیفیت و عالی استفاده کنید که به هیچ وجه در آینده دچار مشکل نشوید.

برای  خرید لوله صنعتی  می‌توانید از طریق پتروسا، تامین کننده تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی استفاده کنید. پتروسا سایر قطعات صنعتی را در کیفیت عالی و گونه‌های مختلف با قیمت عالی به بازار عرضه می‌کند. همانطور که اشاره شد لوله‌ها در انواع مختلفی برای کاربردهای متفاوتی ساخته شده و استفاده می‌شوند. در این قسمت قصد داریم در مورد لوله بدون درز یا مانیسمان صحبت کنیم.

 خرید لوله بدون درز یا مانیسمان

لوله مانیسمان را می‌توان یکی از لوله‌های کاربردی در زمینه لوله‌کشی صنعتی معرفی کرد. این نوع لوله با توجه به مشخصات و ویژگی‌های عالی که دارد می‌تواند در بسیاری از پروژه‌های صنعتی استفاده شود. این لوله را به طور کلی به عنوان لوله بدون درز می‌شناسند ولیکن به لوله مانیسمان معروف هستند. لوله seemless pipe  یا لوله بدون درز را می‌توان توسط چندین روش مجزا تولید کرد. ولیکن بیشتر از یک روش خاصی برای تولید آنها استفاده می‌کنند.

در تمام روش ها برای ساخت لوله صنعتی، فولاد خام را به صورت شمش گرم یا نوار گرم، که از جمله حالت‌های ساخت لوله برای شروع کار هستند، تبدیل می‌کنند. سپس شمش گرم تولید شده را با رساندن لبه‌های نوار فولادی تخت به یکدیگر می‌رسانند و با نوار جوش ساخته شده به یکدیگر متصل می‌کنند. در ادامه در مورد روش‌های ساخت این نوع لوله و کاربردهای آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

ساخت لوله مانیسمان با روش های مختلف

در این روش از ساخت لوله مانیسمان، برای شروع از یک عدد شمش فولادی گرد با حالت جامد استفاده می‌شود. شمش را درون یک کوره گردان به صورت بوته‌ای قرار می‌دهند. پس از انجام عملیات مورد نظر در کوره و بیرون آوردن شمش یک سوراخ باریک در انتهای آن قرار می‌دهند. از این سوراخ برای کمک به سنبه کاری استفاده می شود.

سنبه کاری دوار یک فرآیند نورد بسیار سریع و پویا در نظر گرفته می‌شود که شمشی که از پیش گرم شده را بین دو عدد رول لوله‌ای شکل می‌چرخاند و این چرخش باید با سرعت بسیار زیاد انجام شود. نورد متقاطع باعث می شود که تنش‌های کششی زیادی در مرکز شمش بوجود آید. طراحی رول‌های مخصوص سنبه کار باعث می‌شود که فلز در هنگام خارج شدن از فرآیند، در امتداد رول و روی یک نقطه سنبه کاری جریان یابد. این تنها قسمتی از ساخت لوله مانیسمان به این روش است.

برای ساخت این نوع لوله از روش‌های دیگری مثل فرآیند دستگاه نورد توپی و فرآیند اکستروژن هم استفاده می کنند. هر کدام از این روش‌ها تفاوت‌هایی با هم دارند ولی در ابتدا و مراحل اولیه تقریبا یکسان هستند. در نهایت تمام این فرآیندها به ساخت لوله‌های با کیفیت مانیسمان منجر می‌شوند که می‌توان از آنها در تمام پروژه‌های صنعتی استفاده کرد. دقت کنید که منظور از لوله مانیسمان همان لوله بدون درز  خواهد بود. این لوله‌ها برخلاف لوله‌های درزدار جوشی با استفاده از فرآیند جوش به یکدیگر و دیگر قطعات صنعتی متصل نمی‌شوند و باید برای اتصال آنها از انواع اتصالات به صورت مختلف استفاده کرد. اتصالاتی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند با توجه به نوع لوله ها متفاوت خواهند بود.

این نکته را می‌توان از مزیت‌ها و ویژگی های منحصربفرد این نوع لوله معرفی کرد. لوله‌های درزدار جوشی به این صورت ساخته می‌شوند که برای اتصال آنها به دیگر قطعات صنعتی و دیگر لوله‌ها باید از دستگاه جوش استفاده کرد. همچنین برای تعویض آنها و جداسازی نیاز به استفاده از دستگاه‌های خاصی خواهد بود. به همین دلیل معمولا سعی می‌شود که در بسیاری از مواقع از لوله های مانیسمان برای استفاده در پروژه‌های صنعتی استفاده شود.

"این مطلب تبلیغاتی است"

  انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استفاده می شود لوله مانیسمان لوله بدون درز نوع لوله قطعات صنعتی لوله صنعتی برای ساخت ساخت لوله لوله کشی لوله ها روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۴۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز شروع نشده، گفت که این شهرک در حال تغییر مکان است‌.

محمود سیجانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ابتدا قرار بود شهرک صنعتی پوشاک در نزدیکی شمس آباد ساخته شود، اما به دلیل مشکلاتی که در حوزه زمین وجود داشت، قرار شده این شهرک در نزدیکی فرودگاه امام خمینی(ره) جانمایی شود.

رئیس سازمان صمت استان تهران با بیان اینکه اطلاعات دقیق‌تر درباره اینکه ساخت شهرک صنعتی پوشاک در چه مرحله‌ای قرار دارد، در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران است، گفت: البته این احتمال وجود دارد که با انجام اصلاحاتی، شهرک صنعتی پوشاک در همان جای قبلی ساخته شود.

سیجانی همچنین در پاسخ به اینکه آیا صنایع در صورت قطعی برق در فصل تابستان می‌توانند برای گرفتن خسارت اقدام کنند، تصریح کرد: صنایع فقط در صورتی که قطعی برق بدون اطلاع باشد و باعث آسیب رسیدن به مواد اولیه یا ماشین آلات باشد، می‌توانند برای دریافت خسارت اقدام کنند.

رئیس‌جمهوری وقت، سال ۱۳۹۵ کلنگ‌زنی این پروژه را انجام داد و پیشرفت آن در دستور کار قرار گرفت تا بتوان با گردآوری مجموعه‌ای از واحدهای مختلف صنعت پوشاک، شهرک صنعتی آن را در محلی به موقعیت جغرافیایی رو به روی حرم مطهر امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رساند.

شهرک تخصصی پوشاک اولین شهرکی است که بر اساس نیاز داخلی طراحی شده و سراسر زنجیره تولید پوشاک از تأمین مواد اولیه، مد، طراحی و… را شامل می‌شود. اما در سال‌های اخیر ساخت این شهرک بارها به تعویق افتاد. برای مثال مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران هم در نیمه اول سال ۱۳۹۸ و هم در نیمه دوم آن سال وعده داد که ساخت شهرک صنعتی پوشاک آغاز شود.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران سال ۱۴۰۱ از حل مشکلات ساخت این شهرک خبر داده و ابراز امیدواری کرده بود که تا پیش از تابستان عملیات اجرایی آن آغاز شود.

پیش‌تر گفته شده بود که علت طولانی شدن فرآیند ساخت زمین شهرک صنعتی پوشاک این بوده که این زمین قبلا برای فعالیت دیگری مجوز گرفته بود که بعداً آن فعالیت امکان‌پذیر نشد و مجدداً برای شهرک صنعتی پوشاک پیش‌بینی شد. همچنین در مسیر صدور مجوز نهایی در کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱ قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغات ایراداتی وجود داشت که برطرف شدن آنها طولانی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • کشف ۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • کشف۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف