Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اعضای شورای شهر در نشست امروز خود طرح «ایجاد اداره کل سلامت، ایمنی و محیط زیست شهر تهران» را در دستور کار داشتند که در این باره زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و ایمنی و محیط زیست شورای شهر طی سخنانی در صحن شورا گفت: ایمنی و HSE از دغدغه های شورای شهر و شهرداری است؛ واقعیت این است که موضوع ایمنی در شهرداری مسئول و متولی خاصی نداشت و من از شهردار تهران شخصا این موضوع را پیگیر شدم و ایشان هم موافق بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره HSE که مخفف (health, safety, environment ) یا سلامت (بهداشت) ، ایمنی و محیط زیست است، ادامه داد: متاسفانه شهرداری لایحه ای در این زمینه نداد و ما خودمان دست بکار شدیم و طرحی در این خصوص تهیه کردیم.

به گفته نوری، ما با این کار به یکی از ضرورت های شهرداری و شهر پرداختیم و بدون فربه کردن سیستم و وارد کردن نیروی جدید به بدنه شهرداری این طرح را ارائه کردیم.

وی افزود: در واقع ماموریت های hse زیر نظر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عمل می کند.

نوری یادآور شد: تمامی وظایف و ماموریت های hse از شرکت شهرسالم، اداره کل محیط زیست و اداره کل سلامت شهرداری تهران منفک به سازمان مدیریت بحران شهر تهران منتقل می شود.

وی خاطرنشان کرد: عنوان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به سازمان مدیریت hse و مدیریت بحران شهر تهران تغییر می یابد و شهرداری ظرف یک ماه باید اسن تغییرات را اعمال کند.

احمد مسجدجامعی به عنوان مخالف گفت: نخستین مرحله بحران پیشگیری است اما در عنوان نیامده است و از سوی دیگر باید واژه ای معادل فارسی hse را پیدا کرد.

سیدحسن رسولی دیگر عضو شورای شهر تهران هم گفت: مجلس اخیرا مسئولیت بحران در شهر تهران را از شهردار گرفته و به وزیر کشور داده و از این رو یک سبک بالی در سازمان مدیریت بحران شهر تهران شاهد هستیم و از سوی دیگر باید خدمات ایمنی در یک جا تجمیع شود و تمامی ماموریت های ایمنی به سازمان مدیریت بحران منتقل شود.

وی افزود: با توجه به تجربیات پلاسکو و کلینیک سینا اطهر این کار ضروری به نظر می رسد.

حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی شهرداری تهران گفت: در واقع مدیریت hse و نه وظایف آن به سازمان مدیریت بحران منتقل می شود.

به گزارش ایرنا، این طرح با ۱۷ رای موافق به تصویب رسید.

از سوی دیگر ناهید خداکرمی عضو دیگر شورای شهر تهران درخصوص نام این سازمان هم گفت: پیشنهاد می کنم برای فارسی شدن hse، این سازمان به سازمان مدیریت بحران سما شهر تهران تغییر نام یابد؛ سین آن سلامت، میم آن محیط زیست و الف هم ایمنی است.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر هم گفت که hse معروف است و ایرانیزه شده است؛ یک زمانی می گفتند به مترو بگیم "زیررو" اما مترو جا افتاد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می کنم اصلا واژه hse در عنوان سازمان نیاید چراکه برای اولین بار است که نام خارجی در عنوان یک سازمان می آید و مطمئنم ایراد از ما می گیرند.

صدراعظم نوری هم گفت: اگر قرار است نام hse از عنوان حذف شود پس کلا این مصوبه را لغو کنید چرا که اصل کار و مهم ترین چیز برای ما hse است اما اگر حذف شود دیگر به این مقوله توجهی نمی شود.

نوری افزود: خود مجلس هم تصویب کرد شهرداری و شخص شهردار مسئولیتی در بحران ندارد و در واقع ما hse را آوردیم که مسئولیت این سازمان مشخص شود.

محسن هاشمی هم در نهایت گفت: می توان نام این سازمان را به سازمان مدیریت بحران، بهداشت کار و ایمنی و محیط زیست تغییر داد.

حامد مظاهریان معاون شهردار هم گفت: ما یک برند داریم به نام سازمان مدیریت بحران و نباید آن را از دست بدهیم؛ من با پیشنهاد ریاست شورا موافقم.

به گزارش ایرنا، در نهایت مقرر شد که سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، بهداشت و ایمنی کار تغییر نام یابد.

برچسب‌ها شرکت شهر سالم شهرداری تهران شهرداری تهران معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت شهر سالم شهرداری تهران شهرداری تهران شرکت شهر سالم شهرداری تهران شهرداری تهران سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر تهران اخبار کنکور سازمان پیشگیری و مدیریت بحران مدیریت بحران شهر تهران سازمان مدیریت بحران ایمنی و محیط زیست شهرداری تهران شورای شهر اداره کل هم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۴۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان

عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری مهر، صمیم مرادی روزبهانی، عملکرد تیم اعزامی مشترک سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با پرداختن به وسعت سیل در شهرستان کنارک در استان سیستان و بلوچستان گفت: صد در صد شهرستان کنارک درگیر سیلاب شده است. در واقع همه محلات هفتگانه به نوعی درگیر سیلاب است اما محلات پنجگانه نظرآباد، سورک، کوهیان، زیباشهر و چادران کاملاً درگیر سیلاب بوده و ضمن در اولویت قرار گرفتن امداد رسانی، از وضعیت بسیار نامناسبی نیز برخوردار بودند.

وی افزود: در خصوص میزان پیشرفت کار امدادی در سطح استان نیز طبق اظهارات جانشین شهردار کنارک، ۹۰ درصد از پنج محله که مساحتی در حدود ۱۵۰ هکتار است دچار سیلاب شده که حدود ۱۰۰ هکتار از این مساحت امداد رسانی شد و در ۵۰ هکتار شامل چادران و نظرآباد همچنان امداد رسانی در حال انجام است.

مرادی روزبهانی ادامه داد: تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شامل نیروی انسانی به همراه وسایل نقلیه، ۱۰ دستگاه پمپ آب کف کش و لجن کش و دو دستگاه موتور برق با تجهیزات انفرادی برای کمک به مردم سیل زده اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و معاونت خدمات شهری و سازمان آتش نشانی در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین به محل حادثه اعزام شده است.

تیم عملیاتی مذکور بلافاصله پس از استقرار و از صبح روز جمعه ۳۱ فروردین با حضور در فرمانداری شهرستان کنارک و برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولین شهرستان کنارک (فرماندار و شهردار کنارک) عملیات امدادرسانی را آغاز کرده و تاکنون مشغول به خدمت‌رسانی به سیل زدگان در این شهرستان است.

تیم اعزامی از سازمان مدیریت بحران شهر تهران تا پایان روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در حدود ۳۶۰ نفر ساعت زمان صرف عملیات امداد رسانی به سیل زدگان کرده است.

کد خبر 6089774

دیگر خبرها

  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان