Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سیدموسی خادمی روز یکشنبه در جلسه ویدئو کنفرانس تجلیل از برگزیدگان ملی کشاورزی با حضور رییس جمهوری افزود: کشاورزی برای همه کشورها مهم، حیاتی، استراتژیک و راهبردی است.

وی ادامه داد: یکی از گسترده ترین شبکه های اداری مربوط به کشاورزی است و به دلیل حجم بالای خدمات و تعداد نیروهای انسانی،تخصیص ۳۰ تا۳۵ درصد بودجه های جاری هم چندان موجب رضایت کامل همه نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این حجم گستردگی و تعداد زیاد نیروی کار در بخش اداری کشاورزی نشان می دهد خدمات این حوزه تا عمق روستا و در مزرعه وجود دارد و خدمات رسانی به بهره برداران و روستاییان تسهیل شده است. 

استاندار لرستان اضافه کرد: الگوهای موفق کشاورزی باید با اقدام مستمر واحد ترویج و آموزش به سایر فعالان این حوزه معرفی شوند تا انگیزه لازم برای توسعه و کشاورزی پایدار در آنان ایجاد شود چراکه این اقدام نسبت به سایر فعالیت های هزینه بردار، تاثیر مطلوبی در راستای افزایش ارزش افزوده این بخش دارد.

خادمی تاکید کرد: با تک افراد  و تک ستاره ها نمی شود کشاورزی موفقی داشت بلکه می توان این افراد را برای الگو گیری دیگران معرفی و مجموعه جامعه کشاورزی را پویا کرد.

۱۵۵ هزار بهره بردار کشاورزی  لرستان  ۲.۹ میلیون تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی را با ارزش افزوده هفت هزار میلیارد تومان در لرستان تولید می کنند.

 آیین تجلیل از ۶ برگزیده ملی بخش کشاورزی استان لرستان روز یکشنبه از طریق ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهوری برگزار شد.

در استان لرستان ۴۰۰ پرونده مشخصات بهره برداران بخش کشاورزی برای این مراسم تشکیل و در نهایت ۶۲ نفر به عنوان نمونه استانی و ۶ نفر نمونه ملی انتخاب شده اند.

در مراسم امروز از  " غلامرضا سیف" از شهرستان دلفان به عنوان بهره بردار نمونه تجمیع مدیریت یکپارچه، "رضا یاراحمدی" از دورود به عنوان بهره بردار نمونه اصلاح و احیای اراضی واگذاری، "عبدالله عبداللهی" از خرم آباد به عنوان مرتع دار نمونه و "احسن رجبی" از ازنا به عنوان تولیدکننده نمونه جو دیم با برداشت چهار هزار و ۱۵۰ کیلوگرم در هکتار، چهار برگزیده ملی لرستان تجلیل شد.

همچنین "عظیم دریکوند" از خرم آباد و "فرزاد خوش یار" از سلسله به ترتیب با عناوین بیمه گذار نمونه بخش کشاورزی و مجری نمونه حفاظت از منابع طبیعی شایسته تقدیر شدند. 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استانداری لرستان اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استانداری لرستان اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی استانداری لرستان اعتبارات اخبار کنکور بخش کشاورزی بهره بردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۴۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ مرکز آمار در گزارشی اطلاع داد: در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری­‌های صنعتی کشور نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) به منفی ۴.۱ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (منفی ۲.۰ درصد)، ۲.۱ واحد درصد کاهش یافته‌است. در میان قلم­‌های مرغداری­‌های صنعتی، بیشترین میزان افزایش قیمت مربوط به قلم" مرغ حذفی " (۱.۶ درصد) و بیشترین میزان کاهش قیمت مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۱.۱- درصد) می‌باشد.

کاهش تورم نقطه به نقطه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری­های صنعتی کشور نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۱.۸ درصد بوده‌است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۵۸.۴ درصد) ۶.۶ واحد درصد کاهش داشته‌است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری­های صنعتی به ازای تولید قلم­های خود در داخل کشور، در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۵۱.۸ درصد افزایش دارد. در بین قلم­های مرغداری­‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم " کود" (۲۴.۵ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۲۹.۲ درصد) می­‌باشد.

کاهش تورم سالانه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری­های صنعتی در داخل کشور در دوازده ماه منتهی به این ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۵۷.۸ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵۹.۵ درصد)، ۱.۷ واحد درصد کاهش نشان می­دهد. در ماه مورد بررسی، در میان قلم­های مرغداری­های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم " تخم مرغ خوراکی" (۲۵.۴ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۰۰.۷ درصد) می­‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • نشستی از جنس مدرسه در لرستان
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان