Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتمع بزرگ دامداری ۲۰ هزار راسی شهرستان زرندیه روز یکشنبه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل این واحد دامداری در آیین افتتاح فاز یک و ۲ مجموعه گفت: این واحد از سال ۹۷ آغاز به کار کرده و ظرفیت تولید ۳۰۰ تن  شیر را دارد.

حضرتی بیان کرد: با افتتاح فازهای ۱ و ۲ زمینه اشتغال ۳۵۰ نفر مستقیم و یک هزار نفر غیرمستقیم فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مساحت این پروژه ۲۴۰ هکتار و با ظرفیت ۲۰ هزار رأس دام است.

به گفته او، این واحد یکی از بزرگترین دامداری ‌های کشور و خاورمیانه با اعتبار بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال است که با تکمیل مرحله سوم و چهارم و بهره‌برداری کامل از این طرح ملی روزانه ۷۰۰ تن شیر خام به ظرفیت تولید استان و کشور افزوده می‌شود.

حضرتی گفت: این دامداری بخش بزرگی از شیر خام مورد نیاز زنجیره تولید را تامین می کند که اقدام بسیار مهمی در سال جهش تولید است و در زمینه صادرات محصولات لبنی نیز تاثیر بسزایی دارد.

مجوز تاسیس این مجموعه دامی به ظرفیت ۴۰ هزار راس گله و زیربنایی به وسعت ۴۰ هکتار در مزرعه‌ای به وسعت ۲۵۰ هکتار صادر شده‌ است.

این طرح دامداری به‌دلیل بزرگی و بالابودن حجم سرمایه گذاری، در چهار مرحله ( هر فاز به ظرفیت ۱۰ هزار راس ) طراحی شده‌ است.

هم اینک مرحله اول و دوم به ظرفیت ۲۰ هزار راس با سرمایه گذاری بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۳۵۰ نفر و غیر مستقیم ۱۰۰۰ نفر به بهره برداری رسید.
این واحد یکی از بزرگترین دامداری‌های کشور و خاور میانه بوده و با تکمیل مرحله سوم و چهارم و بهره‌برداری کامل از این طرح ملی روزانه ۷۰۰ تن شیرخام به تولید استان و کشور افزوده می‌شود و بخش بزرگی از شیرخام مورد نیاز زنجیره تولید میهن را تامین می کند که اقدام بسیار مهمی در سال جهش تولید بوده و در زمینه صادرات محصولات لبنی نیز تاثیر بسزایی دارد.

استان مرکزی به‌عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه‌ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

شهرستان زرندیه با جمعیت ۷۰ هزار نفر از کانون های تولید محصولات باغی، گلخانه ای و فرآورده های دامی استان مرکزی محسوب می شود./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استان مرکزی بهره برداری هزار تن ۲۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۵۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید

در مراسمی با حضور معاونان درمان و اقتصادی وزارت بهدشات ۱۰ طرح درمانی در شهرهای مختلف استان خراسان شمالی افتتاح و عملیات احداث چند طرح بزرگ در استان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، امروز در مراسمی بهرام بنده‌یزدانی با حضور امور اقتصادی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مرکز vip بیمارستان امام خمینی شیروان افتتاح شد. این مرکز با هزینه بیش از 30 میلیارد ریال و در مساحتی بالغ بر 120 متر مربع با امکانات کامل و مجهز به بهره‌برداری رسید.

همچنین عملیات اجرایی مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیا شیروان با حضور معاون وزیر بهداشت آغاز شد. این مجتمع با زیربنای 4211 متر مربع و با اعتبار اولیه 50 میلیارد ریال کلنگ‌زنی شد.

بنده‌یزدانی در حاشیه این مراسم، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی رتبه سوم جذب اعتبارات در کشور را از آن خود کرده است که این موضوع نشان می‌دهد مدیران دانشگاه عزمی جدی برای خدمت به مردم دارند.

وی افتتاح دستگاه ام آر ای در شیروان را یکی از اقدامات مهم این دانشگاه برشمرد و افزود: شاهد رشد خدمات درمانی در خراسان شمالی هستیم.

به گزارش تسنیم، امروز با حضور معاون درمانی وزیر بهداشت همراه سرای خیرساز و مرکز تصویربرداری دیجیتال بیمارستان امام علی (ع) با حضور کریمی، معاون وزیر بهداشت، پاکهر، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان و مدیران به بهره‌برداری رسید.

همراه‌سرای خیرساز بیمارستان امام علی (ع) بجنورد در زمینی به مساحت 80 مترمربع و اعتباری بیش از 10 میلیارد ریال، توسط خیرین سلامت استان، احداث و تجهیز شده است، همچنین رادیولوژی دیجیتال این بیمارستان نیز در زیربنایی به مساحت 60 متر مربع به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین تجهیزات تصویربرداری افتتاح و راه‌اندازی شد.

احداث همراه‌سرای بیمار و یا ایجاد امکاناتی در بیمارستان برای سکونت همراهان بیمار یکی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی در راستای افزایش، رضایت‌ مندی مردم و عدالت در سلامت است. همواره یکی از مهم‌‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات بیماران و همراهان آن‌ها در طول دوره درمان، موضوع اسکان و دسترسی راحت به خدمات درمانی و حمایتی است، که این نیاز در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد با مشارکت خیران نیک‌اندیش محقق شده است.

به گزارش تسنیم، قرار است امروز با حضور معاونان وزیر بهداشت چندین طرح بهداشت و درمانی در شهرهای مختلف استان کلنگ‌زنی و یا افتتاح شود.  این طرح‌ها شامل مرکز دیالیز فاروج، بخش ویژه بیمارستان امام خمینی شیروان و مرکز درمانی، خوابگاه دانشجویی و مرکز آموزشی و درمانی  بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان با 4500 متر مربع مساحت است. طرح‌های ام آر آی، دستگاه سی تی اسکن و آنژیوگرافی بیمارستان امام حسن، بیمارستان مادر و کودک، چهار همراه سرای بیمارستان امام علی و همچنین رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام علی با حضور معاونان وزیر بهداشت افتتاح خواهد شد.

گفتنی است، بیش از 70 پروژه حوزه سلامت خراسان شمالی قابل افتتاح و راه‌اندازی است که افتتاح بخشی از این پروژه‌ها که نقش مهمی در رشد شاخص‌های حوزه سلامت دارند.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است