Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@02:12:38 GMT

مسئولان از پشت میز بلند شوند و پای کار جهاد باشند

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۵۴۲۴

مسئولان از پشت میز بلند شوند و پای کار جهاد باشند

محمد سعیدی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان نخستین هدف از برگزاری اردوهای جهادی را خدمت به قشر محروم جامعه دانست و اظهار کرد: هدف بعدی که شاید کمتر بدان پرداخته شده است؛ خودسازی و رشد معنوی ـ شخصیتی افراد شرکت‌کننده در کارهای جهادی است.

وی با بیان اینکه افراد حاضر در کارهای جهادی تجربیات و اندوخته‌هایی را به دست می‌آورند که شاید در هیچ جای دیگری آن ها را کسب نکنند گفت: معاشرت با قشر محروم جامعه و لمس مشکلات آنها باعث می‌شود نفس ما ساخته شود و هیچگاه در برابر خداوند متعال و بندگان او مغرور نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مسئول گروه جهادی شهید محسن امیدی شهرستان نهاوند یکی از خاصیت‌های اصلی خودسازی را تربیت مدیرانی با روحیه و مدیریت جهادی عنوان کرد و گفت: بسیاری از مشکلات کشور به دلیل نداشتن شیوه مدیریتی مناسب با گفتمان انقلاب از سوی برخی مدیران است.

وی با تأکید بر لزوم حساسیت نسبت به تحقق اهداف انقلاب افزود: بدون تردید برای عملیاتی شدن این مهم نیاز به کار و تلاشی بیش از حد معمول داریم و باید فرا تر از امکانات کار کنیم.

سعیدی‌کیا یکی از فلسفه های اصلی کار جهادی را خروج از پشت میز دانست و ادامه داد: با همت جهادی باید از نزدیک مشکلات و دغدغه‌های مردم را دید و حتی سعی کنیم در آن فضا زندگی کنیم و این چیزی است که ما در اردوهای جهادی داریم.

وی تأکید کرد: ما همیشه مشتاق این بودیم که مسئولین در گروه‌های جهادی و کارهای جهادی حاضر باشند و پا به پای جهادگران در این عرصه به مردم خدمت کنند.

 مسئول گروه جهادی شهید محسن امیدی نهاوند که به عنوان گروه جهادی موفق شناخته شده است گفت: امروزه پشت میزنشینی و عدم برخورداری از روحیه جهادی به آفت مدیریتی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه باید به برخی از مسئولین توصیه کرد که گاهی میز کار خود را ترک کرده و پای کار جهاد باشند افزود: قطعا افرادی که در این فضا و با این روحیه تربیت شوند، بهتر نسبت به حل مشکلات مردم پای کار خواهند بود.

سعیدی‌کیا ضمن اینکه حضور در کارهای جهادی را زمینه‌ساز تربیت مدیرانی دانست که دنبال تجملات اداری نروند گفت: از طرف دیگر لذت معنوی حضور در اردوهای جهادی در کمتر محیطی یافت می‌شود.

وی گفت: این موضوع که شما از زندگی و تفریحات خود بگذرید و در شرایط سخت مناطق محروم، خالصانه و بی اجر و مزد به نیازمندان خدمت کنید اجر و ثوابی دارد که حتما برکت آن را در زندگی خود احساس می‌کنید.

نزدیک‌ترین سبک زندگی به شهدا همین اردوهای جهادی‌ است

 مسئول گروه جهادی شهید محسن امیدی نهاوند با بیان اینکه به لطف خدا هر روزی هم که می‌گذرد انگیزه و اعتقاد ما به این راه بیشتر می‌شود افزود: زندگی جهادی یک نوع سبک زندگی و بستری برای عمل به سیره شهداست زیرا معتقدم نزدیک‌ترین سبک زندگی به شهدا همین اردوهای جهادی‌ است.

وی در ادامه گریزی به فعالیت‌های این گروه جهادی زد و گفت: گروه جهادی شهید امیدی تابستان ۹۸ تشکیل شد و فعالیت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف در خدمت رسانی به مردم و قشر محروم جامعه ارائه کرده است.

سعیدی‌کیا ادامه داد: به علت فعالیت‌های چشمگیر این گروه جهادی به ویژه در مواجهه با کرونا، در هفته بسیج امسال، عنوان گروه جهادی برتر استان در بین نواحی دانشجویی را در سال ۹۹ به دست آورد.

وی افزود: با قرمز شدن وضعیت کرونا در نهاوند اعضای گروه جهادی شهید امیدی کنار دیگر گروه‌های جهادی در بخش بیماران کرونایی بیمارستان آیت الله علیمرادیان و شهید قدوسی برای یاری‌رسانی به بیماران کرونایی و کادر درمانی حضور یافتند و این وضعیت تا برون‌رفت از شرایط فوق بحرانی ادامه داشت.

 مسئول گروه جهادی شهید محسن امیدی نهاوند افزود: یک تیم دیگر از گروه به پشتیبانی از اعضای فعال در بیمارستان با پشتوانه و کمک‌های مردمی اقدام به تهیه بسته‌های میان‌وعده و میوه تازه برای بیماران بستری کرونایی و کادر درمانی کردند که جمعا ۲۰۰۰ بسته طی چند مرحله در بیمارستان‌ها توزیع شد.

وی با اشاره به پرداخت بدهی عده ای از بیماران کرونایی نیازمند در این راستا به صندوق بیمارستان‌ها توسط این گروه در ادامه گفت: با توجه به مجازی بودن آموزش‌ها و عدم دسترسی برخی از روستاهای محروم به اینترنت و حتی شبکه‌ صدا و‌سیما، با حضور در روستاها اقدام به تدریس به کودکان کردیم.

سعیدی‌کیا نظارت بر اجرای پروتکل‌ها را از دیگر اقدامات این گروه جهادی عنوان کرد و افزود: با درخواست فرماندار نهاوند و ستاد  مقابله با کرونا مدیریت، سازماندهی و نظارت بر کانون‌های بحران به بسیج دانشجویی شهرستان واگذار شد که بهترین نتیجه ممکن حاصل شد.

وی در ادامه از توزیع ۵۰۰ پرس غذای نذری تحت عنوان پویش «#نذر_سردار» در شب اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی بین نیازمندان خبر داد و پویش جمع آوری لباس گرم و توزیع آن بین نیازمندان را از دیگر اقداماتی دانست که با پشتوانه مردم انجام شد.

 مسئول گروه جهادی شهید محسن امیدی نهاوند با اشاره به تولید یک‌میلیون عدد دستکش و یکصد هزار ماسک در اوایل شیوع کرونا، توزیع ۱۰۰۰ بسته شامل وسایل ضد عفونی و بهداشتی، ۵۰۰۰ بسته معیشتی، تقسیم ۱۰۰ بسته بلدایی تحت عنوان «یلدای مهدوی» بین نیازمندان، انجام پروژه‌های عمرانی و ساخت منزل برای محرومین  و نوسازی مدارس را از دیگر فعالیت‌ها دانست.

وی با بیان اینکه تهیه ۸۰۰۰ عدد نان برای نیازمندان، اسباب و اثاثیه منزل برای خانواده‌های نیازمند، افتتاح کارگاه پرورش کرم ابریشم و اشتغالزایی برای ۵ نفر، برگزاری اردوهای درمانی و پزشکی در مناطق محروم، برگزاری اردوهای فرهنگی، توزیع ۱۰۰دست لباس و نوشت افزار بین دانش آموزان نیازمند را بخش دیگری از اقدامات گروه جهادی شهید محسن امیدی عنوان کرد.

سعیدی کیا در پایان از اعضای گروه، خیرین، فرماندهی و جانشین حوزه بسیج دانشجویی شهید امیدی نهاوند تقدیر کرد و گفت: امید است توفیق خدمت همیشگی به مردم را داشته باشیم.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: گروه جهادی سبک زندگی محمد سعیدی کیا اردوهای جهادی کارهای جهادی سعیدی کیا فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال بختیاری، اظهار داشت: باید یک کارگروه برای برنامه‌ریزی مقدمات همایش مجمع خیرین صورت گیرد و مسئولیت تمامی افراد مربوطه مشخص شود.  

وی گفت: در این همایش تنها خیرین گذشته حضور نداشته باشند بلکه خیرین جدید نیز دعوت شوند و تعهدات لازم را داشته باشند تا یک تحولی را متفاوت با همایش‌های گذشته، شاهد باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، مطرح کرد: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد.

وی با تاکید بر برگزاری مراسمی در شأن معلمان، اظهار داشت: هفته معلم زمان خوبی است تا از این قشر زحمتکش و تاثیرگذار تجلیل شود، امید است مراسمی در شأن معلمان استان با برنامه‌ریزی خوب برگزار و از خانواده شهدای معلم نیز سرکشی و تجلیل شود.

حیدری با تأکید بر انجام جهاد تبیین، تصریح کرد: باید آموزش و پرورش در این دو سال خدمات خود را به خوبی اطلاع‌رسانی کند. رتبه‌بندی معلمان، استخدامی‌ها و کمک‌های فرهنگی، اعتباراتی که تخصیص داده شده و توسعه زیرساخت مدارس، ایجاد چمن‌های مصنوعی بسسار در ظرف 2 سال و ... اقدامات خوبی است که همه باید در نشست خبری با رسانه‌ها بیان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بروشورهای در خصوص اقدامات انجام شده در دو سال اخیر تهیه و در بین خیرین و افراد ذی نفوذ توزیع شود. امتحانات نهایی فرصتی برای چیدن میوه یک سال تلاش دانش آموزان و والدین آنها است لذا باید اهتمام لازم جهت برگزاری آزمون بدون دغدغه در یک شرایط مناسب را داشت.

وی تصریح کرد: حداقل 12 جلسه شورای آموزش و پرورش در سال باید در شهرستان‌ها برگزار شود. باید یک برنامه‌ریزی ویژه در خصوص آموزش و پرورش عشایر داشت تا آموزش کافی و لازم به دانش آموزان داده شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر در دانشگاه فرهنگیان هزینه شود نوعی سرمایه‌گذاری است و باید برای سال آینده برنامه‌ریزی دقیقی داشت تا دغدغه‌ای در زمینه کمبود معلم و سرویس مدارس و هر آنچه که مربوط به مدرسه و دانش آموزان است وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • شهید مهدی شاه آبادی نمونه مدیر جهادی دهه ۶۰ + فیلم