Web Analytics Made Easy - Statcounter

قوسی در مورد تفاهم نامه ۷۰۰ هکتاری احداث کشت گلخانه‌ای در خراسان جنوبی، گفت: این سطح گلخانه ظرفیت ایجاد هشت هزار اشتغال را دارد و در حال حاضر عملیات زیرساختی ۱۳ مجتمع گلخانه‌ای در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، غلامرضا قوسی مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: در خراسان جنوبی بخش کشاورزی ظرفیت بسیار خوبی در زمینه اشتغال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که ۲۸ درصد ارزش افزوده تولیدات اقتصادی استان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: خراسان جنوبی رتبه سوم تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: سطح زیر کشت محصولات باغی وزراعی در خراسان‌جنوبی ۱۶۴ هزار هکتار است و ۸۲ هزار نفر بهره بردار بخش کشاورزی در خراسان جنوبی داریم.

قوسی عنوان کرد: انتخاب ۱۰ نفر از استان به عنوان تولیدکننده برتر ملی در بخش کشاورزی مایه افتخار است.

وی ظرفیت تولید گوشت قرمز را در خرسان جنوبی ۱۴ هزار تن  دانست و افزود: در این زمینه به خودکفایی رسیده ایم.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در زمینه تولید گوشت سفید ظرفیت تولیدی استان ۵۸ هزار تن است که ۷۰ درصد مازاد نیاز استان بوده و به نقاط دیگر کشور صادر می‌شود.

قوسی به ظرفیت تولید تخم مرغ در استان اشاره کرد و گفت: روزانه در استان ۲۳ هزار تن تخم مرغ تولید می‌شود.

وی افزود: در خراسان‌جنوبی ظرفیت تولید ۱۲۷ هزار تن شیر را داریم.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: وظیفه بخش کشاورزی تامین امنیت غذایی است و در این راستا باید مراحل تولید را بشناسیم و حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم.

قوسی خاطرنشان کرد: بیشتر برنامه‌های بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی ارتقای راندمان تولید در واحد سطح است که در این راستا تاکنون در استان ۳۵ هزار هکتار سیستم‌های نوین آبیاری اجرا شده و در دست اجرا است.

وی میزان اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سال زراعی جاری را تاکنون پنج هزار هکتار دانست و گفت: هشت هزار هکتار سیستم نوین آبیاری دیگر نیز در حال اجرا داریم.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی افزود: در استان ۶ هزار و ۲۵۲ رشته قنات داریم که نقش آنها در افزایش تولید، سطح زیرکشت و مهاجرت روستائیان بسیار مهم است لذا مرمت و بهسازی قنوات در دستور کار است و تاکنون یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر از طول مسیر قنوات مرمت و بازسازی شده است.

قوسی در مورد تفاهم نامه ۷۰۰ هکتاری احداث کشت گلخانه‌ای در خراسان جنوبی، اظهار کرد: این سطح گلخانه ظرفیت ایجاد هشت هزار اشتغال را دارد و در حال حاضر عملیات زیرساختی ۱۳ مجتمع گلخانه‌ای در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای زیرساخت‌های نهضت گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی با پیمانکاران قرارداد منعقد شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خراسان جنوبی گلخانه ای بخش کشاورزی ظرفیت تولید هزار هکتار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۵۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است

مدیرکل دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: شرایط برای عرضه ظرفیت‌های این استان در اکسپو فراهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ مجتبی شریعتی‌فر، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در خصوص حضور استان خراسان جنوبی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به خبرنگاران اظهار کرد: هدف اصلی از حضور استان در نمایشگاه اکسپو، تمرکز بر دو زنجیره ارزش زرشک و گوهرسنگ‌ها ست.

وی گفت: با عنایت به حجم ذخایر موجود، بنتونیت هم اولویت سوم خراسان‌جنوبی در زنجیره‌های ارزش، تعیین شده است.

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در جلسه شورای عالی زنجیره ارزش با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و استانداران، سه زنجیره ارزش گوهرسنگ خراسان جنوبی، گیاهان دارویی لرستان و خرمای خوزستان ارائه می‌شود.

وی گفت: ظرفیت‌های معدنی، صنایع دستی، گردشگری و کشاورزی در پاویون خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ارائه می‌شود.

شریعتی‌فر ادامه داد: کاشی و سرامیک، زعفران، زرشک، عناب و زغال از تولیدات استان است که در نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی متذکر شد: پاویون خراسان‌جنوبی در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران مستقر شده است.

به گزارش ایمنا؛ این نمایشگاه از امروز شنبه هشتم اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 748444

دیگر خبرها

  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان