Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی حسینی مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: مراکز تکثیر میگو به عنوان نخستین زنجیره در صنعت پرورش و تولید میگو بوده و یک بنگاه اقتصادی مهم و حساس آبزی پروری در این صنعت  است.

او افزود: دو مرکز تکثیر میگوی شهرستان کنارک از زمان شروع سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰ تحت نظارت مستقیم و مستمر کارشناسان اداره دامپزشکی این شهرستان و مطابق برنامه‌ی راهبردی کنترل بیماری لکه سفید میگو فعالیت داشته و مورد پایش و مراقبت بیماری‌های اخطار کردنی میگو (WSSD، IHHNN، TSV، YHV، AHPND و غیره) قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  ادامه داد: در همین راستا تعداد ۱۰ مورد بازدیدکارشناسی، ۱۸۰ مورد نمونه گیری و ۶۰ آزمایش انجام و با توجه به مطلوبیت نتایج به دست آمده اجازه خروج از مرکز تکثیر با هماهنگی استان مقصد (هرمزگان) صادرشد.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان بیان داشت: خوشبختانه امسال نیز استان سیستان و بلوچستان با توجه به ضوابط سازمان دامپزشکی کشور همچون سال گذشته در زون پاک قرار دارد و با توجه به نظارت‌های صورت گرفته تاکنون هیچ موردی از بیماری در مراکز تکثیر تحت نظارت این شهرستان مشاهده نشده است.

دکتر مهدی حسینی گفت: امید است با ادامه همین روند، تامین پست لارو و مولد سالم و بهداشتی مورد نیاز صنعت پرورش میگو برای داخل و خارج استان تحت نظر دامپزشکی صورت گیرد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تکثیر میگو پرورش و تولید میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی غیر مجاز به مقصد نرسید

  سرهنگ حمید نوری  اظهار داشت: مأموران پلیس اماکن شهرستان زابل با اشراف اطلاعاتی از انتقال محموله داروی غیر مجاز دریکی از محور‌های مواصلاتی این شهرستان مطلع شدند و بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

  وی افزود: مأموران محل تردد خودروی متهم را در یکی از خیابان‌های سطح شهرستان شناسایی در بازرسی از آن ۴۱ هزار انواع قرص غیر مجاز کشف کردند. 

  فرمانده انتظامی شهرستان زابل با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله غیر مجاز را ۵ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک نفر متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 
 
     

 @police_svb

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • داروی غیر مجاز به مقصد نرسید
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام