Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از شعرای آلبوم سرود «تا قله» گفت: شناسایی استعدادهای سرود در مدرسه و مسجد بسیار ارزشمند است و صدا و سیما می تواند در ادامه کیفیت آثار را ارتقا دهد. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری آلبوم سرود «تا قله» ظهر امروز یکشنبه با حضور بشیر بی آزار، مدیر تولیدات دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما،احمد مداحی مدیر مرکز رسانه ای و عملیات ویژه سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از عوامل  تولید این آلبوم   در دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست «محمد رسولی» یکی از شاعران آلبوم «تا قله» با اشاره به اینکه باید با توجه به ظرفیت بالای سرود نگاه جدی تری به این حوزه داشت، گفت: متاسفانه هنوز دم دستی ترین اتفاقات در زمینه سرود  پیش می‌آید که  همین به ظرفیت سرود در کشور ضربه می زند.

 

این شاعر تصریح کرد: شناسایی استعدادهای سرود در مدرسه و مسجد بسیار ارزشمند است و صدا و سیما می تواند در ادامه کیفیت آثار را ارتقا دهد. بنابراین مجموعه‌هایی چون دفتر موسیقی سازمان صدا و سیما می‌توانند کمک خیلی خوبی به ارتقای کیفیت سرود داشته باشد.

 

محمد رسولی با بیان اینکه باید برای  آلبوم سرود «تا قله» تصویر سازی فکر شده ای انجام شود گفت:  باید برای تصویر سازی این اثر تامل کرد تا باعث بهتر دیده شدن آلبوم باشیم.

 

این شاعر درباره تفاوت  نوشتن سرود  و ترانه اظهار کرد:شعر سرود متفاوت است و شاید در ظاهر هردو زبان فولکلوریک و یک قالب باشد اما واقعا وقتی به جنس صدا و سرود فکر می شود مرز باریکی بین فخیم و سخیف بودن شعر ایجاد می شود چون شعر توسط گروه سرود نوجوانان خوانده می شود باید با زبان ساده تر گفته شود. به همین دلیل فکر و وقت بیشتری به نسبت ترانه از شاعر می گیرد و سعی کردم ساده گذر نکنم و انشالله که کار مقبولی باشد.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: نگاه مسجدی آلبوم سرود تا قله محمد رسولی سرود صدا و سیما تا قله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۶۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، حمیدرضا خان‌محمدی، ظهر امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، اظهار کرد: در مجموعه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تلاش شده است تا در راستای دستورات مقام معظم رهبری، رویکرد تازه‌ای در پیش گرفته شود و در حوزه تخصصی معاونت ما تقریباً ۶ هزار و ۹۰۰ فضا در کشور تحویل دانش‌آموزان داده شده است.

وی با بیان اینکه خیران به عنوان مهم‌ترین و موثرترین افراد در مدرسه‌سازی هستند، افزود: درخصوص مدارس تخریبی به عنوان یک مسئله اصلی در برنامه سند توسعه به آن توجه ویژه شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در استان بوشهر اگرچه بسیاری از سرانه‌های مدرسه‌سازی حل شده است، اما در بسیاری مناطق نیاز به بازسازی دارد.

خان محمدی اضافه کرد: یکی از مواردی که از اثرات مالیات ملموس است، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس است و تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس تا به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا کاربری مدرسه را از اینکه تنها مدرسه باشد به محل تربیت و رشد تغییر دهیم، افزود: در سند هفتم توسعه بخش‌های اقتصادی ویژه برای مدارس برنامه‌ریزی شده تا خودگردان شوند، همه تلاش این دولت برای ارتقای کیفیت به خصوص در حوزه آموزش و پرورش است.

منبع: فارس

کد خبر 749134

دیگر خبرها

  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» مجددا مرور می‌شود
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی