Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:07:51 GMT

فرماندار: برندسازی محصولات کشاورزی بوکان ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۶۷۳۳

فرماندار: برندسازی محصولات کشاورزی بوکان ضروری است

محمد امین‌زاده روز یکشنبه در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان و بهره برداران نمونه این شهرستان در بخش کشاورزی در سال ۱۳۹۸ افزود: گندم، نخود، چغندر قند و برخی دیگر از محصولات مهم که در این شهرستان تولید می‌شود از محصولات مهم کشاورزی این شهرستان است که برندسازی آنها می تواند در رونق اقتصادی منطقه نقشی موثر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم ایجاد بسترهای مناسب به منظور  رونق کسب و کار در این شهرستان ادامه داد: در بوکان در بخش های مهم از جمله صنعت، گردشگری و بخصوص کشاورزی ظرفیت های نهفته ای وجود دارد که باید آنها را در این بخش به بالفعل برسانیم و این امر با مشارکت مسوولان و مردم امکان پذیر است.

 فرماندار بوکان برند اصلی بوکان را کشاورزی اعلام کرد و گفت: این شهرستان با داشتن اراضی خوب و مستعد کشاورزی بخصوص در تولید محصولات مهم و استراتژیکی مانند گندم و چغندر قند و دیگر محصولات می تواند با استفاده از امکانات و پتانسیل نیروی انسانی متخصص در این بخش فعالتر عمل کند.

وی بر ایجاد روحیه بیشتر کار در جامعه تاکید و اضافه کرد: همه مرد و مسوولان باید در این راستا تلاش کرده  و از توانمندی های همدیگر در راستای توسعه همه جانبه این شهرستان استفاده بیشتری کرد.

توسعه بخش کشاورزی نیاز به مصرف کود در بوکان را افزایش داده است

مدیر جهاد کشاورزی بوکان در این مراسم گفت: با توجه به توسعه اراضی زیرکشت میزان کود اختصاص یافته به این شهرستان برای اراضی تحت پوشش کفاف نکرده و درخواست ۱۲ هزار تِن کود برای شهرستان داریم که مسوولان باید به این امر توجه داشته باشند.

انور امینی‌خواه با بیان اینکه تاکنون هفت هزار تُن کود موردنیاز دریافت شده است افزود: این مقدار کود کفاف اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی این شهرستان را نمی کند.

وی از کمبود سوخت برای ماشین آلات کشاورزی نیز انتقاد کرد و گفت: به دلیل افزایش ماشین آلات بخش کشاورزی سوخت اختصاص یافته به شهرستان نیز کافی نبوده و باید سهمیه سوخت شهرستان افزایش داده شود.

در این مراسم از هفت نفر از کشاورزان این شهرستان که در بخش‌های تولید جو دیم، پرورش گوسفند، تولید کلزا، شرکت تعاونی روستایی، تولید محصول سالم، مجری انتقال آب با لوله و تولید گندم  نمونه های استانی شده بودند تجلیل شد.

 بوکان با ۱۱۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت یکی از قطب های مهم کشاورزی استان آذربایجان‌غربی به شمار می رود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کشاورزی تکریم و تجلیل بوکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی کشاورزی تکریم و تجلیل بوکان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۶۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت

حسین رضایی در این آئین ضمن تبریک روز کارگر با بیان اینکه این سخت کوشان به عنوان پیشانی تولید نقش مهمی در چرخه اقتصاد و تولید کشور دارند، گفت: در دین مبین اسلام نیز به اهمیت کار و کارگر پرداخته شده است.

فرماندار رفسنجان افزود: ما در سطح شهرستان بالغ بر ۶۰ هزار نیروی کارگری بیمه شده تأمین اجتماعی داریم که ۲۰ درصد یعنی عمده آن‌ها در معدن مس سرچشمه فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: تولیدات کارگران در رفسنجان در همه حوزه‌ها اعم از کاشی و سرامیک، قطعه ماشین (رینگ آلومینیوم)، مس، پوشاک، دستکش و ملزومات بیمارستانی و ... است.

محمود شریفی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نیز در این مراسم با قدردانی از کارگران و تبریک هفته کار و کارگر گفت: محور تحقق شعار سال کارگران سخت کوش واحد‌های صنعتی و تولیدی هستند و رسیدگی به مطالبات قشر را جزو برنامه محوری خود می‌دانیم.

وی با تاکید بر لزوم تکریم و تجلیل از کارگران بیان کرد: تجلیل از کارگران و جامعه کارگری تکریم از تولید و کمک به توسعه اشتغال است.

شریفی حضور کارگران در عرصه تولید را موجب پویایی و نشاط اجتماعی دانست و افزود: به همت کارگران امروزه انقلاب اسلامی ایران در همه بخش‌ها صاحب موفقیت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت