Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس طی مراسمی عملیات اجرایی فاز دوم طرح "مگا آی‌سی‌یو" بیمارستان شهید فقیهی و ارائه سه خدمت جدید حوزه سلامت در شیراز آغاز شد.

یکشنبه ۱۹ بهمن و به مناسبت ایام الله دهه فجر، بهره‌برداری از دستگاه‌های ام.آر.آی، اکمو و دیزل ژنراتور جدید و عملیات عمرانی ساخت فاز دوم بخش "مگا آی سی یو" بیمارستان شهید دکتر فقیهی شیراز، به عنوان یکی از مراکز مهم درمان بیماران مبتلا به کرونا در فارس، آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مراسم ضمن گرامیداشت دهه فجر، گفت: احداث بخش "مگا آی.سی.یو" به عنوان یکی از بخش‌های ویژه که اهمیتش در دوران شیوع همه گیری کرونا، بیشتر احساس شد، یک ضرورت بود، زیرا تخت‌ها و تجهیزات بخش آی سی یو، در نجات جان بیماران مبتلا به کووید-۱۹، بسیار مهم است.

دکتر مهرزاد لطفی این پروژه را یکی از خدمات ارزشمند اضافه شده به چرخه سلامت استان فارس دانست و از خانواده مرحوم «محمدباقر نوشاد» که هزینه ساخت این پروژه را اهدا کرده اند قدردانی و اضافه کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، خیرین فارس از نقاط قوت استان هستند و همراهی آنان در کمک به بیماران و ارتقای حوزه بهداشت و درمان استان بسیار تاثیرگذار بوده است.

لطفی کارنامه مجمع خیرین تامین سلامت فارس را درخشان خواند و به ویژه بر نقش نیکوکاران این عرصه در دوران همه گیری و بحران کرونا، اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه می تواند در گسترش خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹، نقش موثری داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یاداور شد که پروژه بخش "مگا آی.سی.یو" بیمارستان شهید فقیهی شیراز، با زیربنای ۴۰۰ مترمربع اجرایی شده و ۱۱ تخت مراقبت‌های ویژه در آن مستقر خواهد شد.

لطفی با اشاره به بهره‌برداری از دستگاه ام.آر.آی با اعتبار بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت، گفت: این دستگاه در ارائه خدمات تشخیصی به بیماران نقشی مهم ایفا خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، کارکنان بیمارستان شهید فقیهی را سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا در شیراز برشمرد که حضورشان تاثیرگذار و ایثارگرانه بوده است و با اشاره به بهره برداری از دستگاه «اکمو» در این مرکز درمانی، گفت: این اقدام با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اجرا و آماده بهره‌برداری شده است.

لطفی با یادآوری اینکه دستگاه کمو، تامین کننده اکسیژن مورد نیاز بیماران و بسیار تاثیرگذار در روند درمان مبتلایان به کروناویروس است، گفت: با بهره‌گیری از این دستگاه، امکان نجات جان بیماران بدحال ریوی، به شکل بهتری فراهم خواهد شد.

رئیس علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به اینکه دستگاه دیزل ژنراتور جدید بیمارستان شهید فقیهی شیراز نیز با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال، تامین و راه‌اندازی شده است، گفت: این اقدام نیز زمینه را برای تامین برق مطمئن و پایدار، در یکی از مهمترین مراکز درمانی شیراز و فارس را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا بیمارستان شهید فقیهی شیراز بیمارستان شهید فقیهی علوم پزشکی شیراز مگا آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۶۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد امروز در حاشیه آیین کلنگ‌زنی طرح عمران شهری، گفت: این کمربندی از آپارتمان‌های ۴۸۰ واحدی فجر تا شهرک‌فجر به طول ۷۰۰ متر، از آن محل به میدان دانشگاه پیام‌نور به طول هزار متر و از شهرک‌فجر نیز به شهرک کارمندان به طول هزار و ۵۰۰ متر پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های در دست اقدام در راستای آسیب‌شناسی شهری و ارزیابی توسعه فیزیکی در دستور کار قرار دارد، افزود: احداث کمربندی در مناطق مختلف شهری با هدف ایجاد مسیر تردد راحت به شهرک‌ها و مناطق انبوه‌سازی در حال انجام است.

حسن عباسی فرماندار مهاباد هم ضمن قدردانی از اقدامات شهرداری در توسعه عمران شهری گفت: این طرح ضمن کاهش بار ترافیکی از هسته مرکزی شهری موجب رفاه و راحتی بیشتر شهروندان در تردد‌ها خواهد شد.

وی یادآور شد: دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز باید در مرحله اولیه این طرح‌ها نسبت به تکمیل زیرساخت‌های خود برای جلوگیری از حفاری دوباره و هزینه مجدد اقدامات لازم را انجام دهند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی بوده که ترافیک‌شهری در آن همواره اعتراض شهروندان را به دنبال داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر