Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت فضایی "اسپیس ایکس" سرانجام سکوت خود را در مورد انفجار فضاپیمای بدون سرنشین "استارشیپ" که در تاریخ ۲ فوریه رخ داد، شکست. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از ریپابلیک ورلد، ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت فضایی اسپیس ایکس SpaceX سرانجام سکوت خود را در مورد انفجار فضاپیمای بدون سرنشین استارشیپ Starship SN9 که در تاریخ 2 فوریه رخ داد، شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

ماسک در پاسخ به یک کاربر در توییتر، اعتراف کرد که تیم وی "خیلی احمق" بودند چرا که فقط دو موتور این فضاپیما را برای فرود روشن کردند. وی در ادامه تأکید کرد که دفعه دیگر، آنها روش "ارتفاع گرفتن" را امتحان می کنند.

دومین پرواز آزمایشی شرکت اسپیس ایکس با فضاپیمای خود در تاریخ 2 فوریه شروع شد و SN9 چند مایل را در هوا بالا رفت و برای لحظه ای معلق مانده و قبل از انفجار هنگام پایین آمدن، مانوری شبیه شیرجه روی شکم انجام داد.

گزارش هایی که بعدا منتشر شد ادعا کردند که یکی از دو موتور "راپتور" این فضاپیما قبل از بازگشت به زمین نتوانسته مجدداً روشن شود و این امر باعث شد خیلی سریع حرکت کرده و فرود ایمنی نداشته باشد.

شرکت فضایی ایلان ماسک شرایط مجوز پرتاب فضاپیما را نقض کردایلان ماسک: بیت کوین در آستانه ورود به تجارت سنتی است

این سوال توسط یکی از کاربران توییتر با نامMadoverlord  مطرح شده است. وی در توییتی از ماسک سوال کرد که چرا هنگام فرود فقط دو موتور روشن شده است؟ چرا هر 3 را روشن نکردید که دو موتور بهتر را انتخاب کنید و دیگری را خاموش کنید؟.

ماسک در پاسخ به این سوال نوشت: "همه ما خیلی احمق بودیم".

در حالی که دومین پرواز آزمایشی فضاپیمای گلوله ای شکل استارشیپ با سقوط آتشین دیگری به پایان رسید، اداره هواپیمایی فدرال آمریکا اخیراً اعلام کرد که بر تحقیقات در مورد این حادثه نظارت خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد اقتصاد دو موتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۷۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «برخورد پلیس با اندک دانشجویان یکی دو دانشگاه در آمریکا براساس قانون بوده است.»، «پلیس در این برخورد‌ها هیچ رفتارخشونت آمیزی نداشته و این دانشجویان بودند که علیه پلیس و دیگر دانشجویان خشونت به خرج داده اند.»

این روایت رسانه‌های فارسی زبان خارجی از جنبش دانشجویی در آمریکاست که برای آزادی فلسطین در حدود ۶۰ دانشگاه آمریکا و چندین دانشگاه در اروپا آغاز شده و در حال گسترش است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • واکنش ایلان ماسک به توافق بلندمدت آمریکا با اوکراین
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • انفجار چاه فاضلاب در تبریز ۴ مصدوم بر جای گذاشت
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟