Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذوالفقار تقوی با اشاره به اینکه امسال در شرایط کرونایی نیاز به فراورده‌های خونی افزایش یافت، گفت: سلامت گیرنده و اهداکننده خون بسیار مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، ذوالفقار تقوی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم استان با مراجعه به ۱۱ پایگاه انتقال خون در استان همانند گذشته با فداکاری و صرف اندکی از وقت ارزشمند خود سلامت و زندگی دوباره را به بیماران نیازمند به خون استان اهدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: ۱۴ هزار بیمار خاص مانند تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و دیالیزی در استان داریم که این بیماران برای ادامه حیات نیازمند مستمر تزریق خون و فرآورده های خون هستند.

 مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به اینکه در سال گذشته هر هزار نفر در استان ۲۵ نفر خون اهدا کردند که در کشور بعد از سمنان رتبه دوم را داریم، افزود: براساس شاخص جهانی اگر میزان اهدای خون ۲۰ در هزار باشد قادر به تأمین نیازها خواهیم بود.

این مسئول با اعلام اینکه روزانه ۵۰۰ واحد خون در استان نیاز داریم، ادامه داد: شرایط کرونایی نیاز به فراورده‌های خونی را افزایش داد و از زمان شروع کرونا تاکنون ۷۳۰ واحد پلاسمای بهبود یافتگان کرونا دریافت کردیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با کمبود پلاسما کرونا مواجه هستیم و ۴۸ مرکز درمانی نیازمند پلاسما کووید هستند.

تقوی با اشاره به اینکه نیاز به اهدای خون مستمر داریم، گفت: در سال گذشته اهداءکنندگان مستمر خون ۶۸ درصد بودند که امسال به دلیل شرایط متفاوت کرونایی کاهش یافته است.

وی ادامه داد: امسال اهدای خون توسط بار اولی ها افزایش یافته است که باید از همه مردم به ویژه جوانان قدردانی کنیم این در حالی است که سن اهداکنندگان مستمر در مازندران به سمت پیری می رود.

مدیرکل انتقال خون مازندران از اجرای پویش اهدای خون بانوان مازندرانی در استان خبر داد و گفت: این پویش با همکاری دفتر بانوان و خانواده استانداری مازندران همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن در مازندران آغاز شده است.

این مسئول با بیان اینکه تقویت مشارکت بانوان در اهدای خون و افزایش شاخص اهدای خون بانوان از اهداف اصلی این پویش است اضافه کرد: این پویش تا پایان سال ادامه خواهد داشت چرا که بانوان با توجه به نقش مهمی که در خانواده و اجتماع دارند میتوانند بهترین مروج فرهنگ اهدای خون باشند.

تقوی در بخش دیگری با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۲۹ هزار و ۱۶۸ واحد خون دریافت کردیم، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۳ هزار و ۹۹۴ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که ۱۰۸ هزار و ۱۰۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اعلام اینکه تاکنون واردات خون نداشتیم، گفت: سلامت گیرنده و اهداکننده خون بسیار مهم است و نمی‌گذاریم بحران به وجود بیاید.

مدیرکل انتقال خون مازندران از مردم خواست با توجه به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز اهدای خون استان و نیاز مبرم به همه گروه‌های خونی به این مراکز مراجعه کنند.

تقوی با بیان اینکه مردم نگران نباشند، پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خونگیری استان بصورت کامل رعایت می شود افزود: سازمان انتقال خون تمام پایگاه‌های خود را موظف کرده است که فاصله گذاری اجتماعی و رعایت کلیه موازین بهداشتی و نوبت دهی اینترنتی داشته باشد لذا برای جلوگیری از تجمع به سایت سازمان انتقال خون  nobatdehi.ibto.ir مراجعه کنند.



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات نفت با خط لوله نداریم

به گزارش خبرنگار مهر ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سرقت از خطوط لوله همواره وجود داشته و به دنبال کاهش آن هستیم البته این سرقت‌ها صدماتی را وارد می‌کنند.

رحیمی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌های تجهیزاتی در دستور کار است و اقداماتی که انجام شده نشان دهنده عملکرد موفق ما است به طوری که در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز به ۴۱ مورد رسیده است که ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.

وی در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه آیا ترانزیتی با کشورهای همسایه وجود دارد، گفت: برای همسایگان خط لوله‌ای برای انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی وجود ندارد و زمانی که انتقال فرآورده‌های نفتی صورت می‌گرفت به وسیله نفت کش بوده است.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال دیگر مهر مبنی بر اینکه چه میزان صرفه جویی از طریق انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی به خطوط لوله صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: میزان هزینه صرفه جویی یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است که تقریباً ۹.۵ برابر است، زیرا عددی که انتقال می‌دهیم بسیار ناچیز و ۷۰ تومان است که این انتقال با نفت کش ۹ تا ۱۰ برابر می‌شود.

ادامه دارد…

کد خبر 6094284 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی