Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمندان چینی می گویند این کشور برای کمک به کشف سیارک های بالقوه تهدید کننده، به یک سیستم رادار بزرگ و جدید احتیاج دارد و چین باید بزرگترین رادار جهان را برای نجات بشر در برابر تهدیدات این سیارک ها راه اندازی کند.

به گزارش ایرنا از روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست، دانشمندان و محققان نظامی و دولتی چین روز یکشنبه در بیانیه ای در همین ارتباط طرح راه اندازی چندین دیش رادیویی را به عنوان «مسئولیت در برابر بشر»  پیشنهاد کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان چینی می گویند که اعتماد به ایالات متحده برای جلوگیری از یک فاجعه احتمالی، گزینه مناسبی نیست و چین باید در این زمینه دست بکار شود.

این دانشمندان که شامل تیمی از محققان موسسات تحقیقاتی نظامی و دولتی چین هستند، در بیانیه ای اعلام کرده اند: «چین باید ساخت بزرگترین سیستم رادار روی زمین را برای نظارت بر سیارک هایی که می توانند تمدن بشری را تهدید کنند، در نظر بگیرد».

سیستم پیشنهادی محققان چینی از راه اندازی چهار یا پنج دیش رادیویی به قطر ۳۵ متر (۱۱۵ فوت) در شهر کاشغر واقع در استان سین کیانگ برای ارسال سیگنال های قدرتمند به فضا تشکیل شده است.

بر اساس این طرح، سیگنال های برگشتی توسط آنتن های بزرگ در سرزمین اصلی چین، در تعدادی از شهرهای این کشور از جمله جیاموسی، پکن، تیانجین، شانگهای و کانمینگ بکار گرفته می شوند.

انتظار می رود دامنه تشخیص این رادار بزرگ از  ۰.۱ واحد نجومی - یا یک دهم میانگین فاصله بین زمین و خورشید - فراتر رود.

به نظر می رسد بیانیه این گروه از محققان چینی به مناسبت بازدید «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین از استان «گوی جو» که بزرگترین تلسکوپ رادیویی تک‌دیافراگم جهان در آن واقع شده منتشر شده است.

شی روز گذشته در سفر خود به استان "گوی جو" از بزرگترین تلسکوپ رادیویی تک‌دیافراگم جهان که با نام «چشم آسمان چین» معروف است بازدید و با رئیس پروژه دیدار کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/003EDY

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران افتتاح خواهد شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هر اقدامی علیه ایران با بزرگترین پاسخ روبرو می‌شود
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • دعوای لفظی محمد صلاح و کلوپ پیش از ورود ستاره به زمین | تلاش هم تیمی ها برای آرام کردن اوضاع | ویدئو
  • بازگشت پرشکوه هاوال با H6
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • دستگاه‌ها برای مقابله با سرقت، توپ را به زمین یکدیگر نیندازند
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • (ویدئو) فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران افتتاح خواهد شد