Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، هادی هادی‌نسب در پایان بازدید خبرنگاران استان از برخی صنایع و ظرفیت های اقتصادی شهرستان اشکذر، در نشست خبری که به میزبانی یکی از باشگاه‌های سوارکاری این شهرستان برگزار شد، پرورش اسب اصیل عرب را یکی از ظرفیت‌های شهرستان اشکذر در استان یزد دانست و اظهار کرد: بالغ بر ۲۵۰۰ رأس اسب اصیل در ۴۸ باشگاه رسمی اسب سواری این شهرستان پرورش می‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اشکذر را سومین شهرستان صنعتی استان یزد دانست و در این خصوص افزود: متأسفانه حوزه صنعتی اشکذر آن طور که باید متناسب و همسو با استان توسعه پیدا نکرده است.

فرماندار اشکذر فعالیت ۱۱۱۵ واحد صنعتی را از جمله ظرفیت‌های این شهرستان دانست و گفت: ۱۸ هزار و ۲۰۰ نفر در واحدهای صنعتی اشکذر مشغول به فعالیتند که فقط سه هزار نفر از آنها بومی هستند.

هادی‌نسب نداشتن نیروی کار بومی را مهمترین چالش شهرستان اشکذر عنوان و تصریح کرد: متأسفانه علی‌رغم وجود واحدهای صنعتی متعدد در سطح این شهرستان نیروی کار بومی لازم برای بکارگیری در حوزه‌های مختلف نداریم.

وی آلودگی های زیست محیطی را از دیگر چالش های این شهرستان در استان یزد دانست و بیان کرد: وجود صنایع مختلف، قرار گیری در مسیر بادغالب واحدهای صنعتی اردکان و میبد و عدم تقویت محیط زیست از جمله دلایل افزایش آلودگی‌های محیط زیستی در اشکذر است.

فرماندار اشکذر با بیان این‌که این شهرستان از ظرفیت‌های اقتصادی مختلفی برخورداری است که باید بیش از پیش حمایت شوند، خاطرنشان کرد: اشکذر در بحث تنوع کشت رتبه اول استان و در بحث گستردگی مقام دوم استان را دارد.

هادی نسب وجود ۷۵۰ واحد گلخانه‌ای در مساحتی بالغ بر ۵۰۰ هکتار، فعالیت ۱۶ واحد تولیدی کاشی و سرامیک، ۱۴ واحد نساجی و ۱۷ واحد مقواسازی را از دیگر ظرفیت های اقتصادی شهرستان اشکذر دانست و بیان کرد: در حال حاضر ۳۰۰ واحد تولید دام سبک و ۳۲۰ واحد تولید دام سنگین در این شهرستان فعال هستند.

وی در پایان سخنان خود در خصوص برنامه‌های قابل دهه فجر امسال در شهرستان اشکذر، گفت: بالغ بر ۵۰ طرح عمرانی و صنعتی مختلف ویژه بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان افتتاح و در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ر

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: انقلاب اسلامی محیط زیست نیروی کار یزد اشکذر فرماندار اشکذر شهرستان اشکذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی

ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی خود است؛ طرحی بلندپروازانه که هدف آن برآورده‌کردن نیازهای این کشور در حوزه نیروی دریایی است.

به گزارش ایسنا، خبرها حاکی از آن است که ناو هواپیمابر ترکیه قرار است از فناوری «استوبار» (STOBAR) استفاده کند.

در این فناوری هواپیماها بدون کمک منجنیق‌های روی عرشه و تنها با نیروی حاصل از موتور خود به پرواز درمی‌آیند.

در همین راستا، عرشه این ناوها را مانند سکوهای پرش اسکی، شیب‌دار می‌سازند.

بااین‌حال، ازآنجاکه بیشتر هواپیماهای استفاده‌شده روی این ناوها از قابلیت فرود عمودی بهره‌مند نیستند، کابل‌های فرود همچنان در هنگام فرود به هواپیماها کمک می‌کنند.

به گزارش «کلش ریپورت»، طول این کشتی ۲۸۵ متر، عرض آن ۷۲ متر و وزن آن ۶۰ هزار تُن خواهد بود. همچنین بر اساس گزارش‌ها، حداکثر سرعت این ناو هواپیمابر ترکیه به ۲۵ متر خواهد رسید.

بر اساس طرح اولیه آنکارا، این نا هواپیمابر ظرفیت حمل ۵۰ جنگنده را خواهد داشت که ۲۰ فروند از آن‌ها روی عرشه و ۳۰ فروند در آشیانه ناو نگهداری خواهند شد.

این ناو می‌تواند برای پرواز پرنده‌های مختلفی مورداستفاده قرار گیرد، از جمله جنگنده‌های «آنکا ۳»، هواگرد نظامی سبک «هورجت»، پهپاد «بیرقدار کیزیلما» و پهپاد «بیرقدار تی‌بی ۳».

طراحی و ساخت این ناو بر عهده دفتر طراحی پروژه نیروی دریایی ترکیه است؛ نهادی که گرچه تا امروز چندین ناوچه و ناوشکن تولید کرده، اما تجربه‌ای در حوزه ناو هواپیمابر ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • سند ۱۱۰ هکتاری نهضت ملی مسکن اشکذر صادر شد