Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:43:16 GMT

صادرات ماسک ایرانی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۷۴۹۳

صادرات ماسک ایرانی آغاز شد

 غلامرضا حسن پور روز یکشنبه در مراسم  رونمایی از سامانه تامین کالاهای سلامت محور و خط تولید نانو ماسک  اظهار امیدواری کرد که در آینده امکان صادرات گسترش پیدا کند.
وی ادامه داد: موضوع صادرات ماسک را به کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی را دنبال می کنیم و به پیش می بریم.
وی بیان داشت: سال ۹۹ را با تولید ماسک شروع کردیم و اکنون سال به پایان نرسیده به مرحله ای رسیده ایم که در پی توسعه صادرات ماسک هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: صادرات ماسک حتما با مدیریت مصرف داخلی انجام خواهد شد، تا هموطنان دچار کمبود در این زمینه نشوند.

تولید روزانه ما به ۲۰ میلیون ماسک رسید

او که در مراسم رونمایی از سامانه تامین کالاهای سلامت محور و خط تولید نانو ماسک گروه جهادی شمس سخن می گفت ادامه داد: در حال حاضر در ۵۰۰ واحد صنفی و تولید، روزانه ۲۰ میلیون ماسک استاندارد تولید می کنیم. این موفقیت توانست خطری که‌ سلامت عمومی را تهدید می کرد به طور چشمگیری کنترل کند.
حسن پور بر لزوم ارتقا کیفیت محصول ماسک تاکید کرد و گفت: هرچه کیفیت ماسک بیشتر شود شاهد ارتقا سلامت و کاهش مرگ و میر خواهیم بود.
مسئول بسیج اصناف، بازار و فعالیت های اقتصادی کشور ادامه داد: ما بر تولید ماسک نظارت می کنیم، هرکارگاهی در این زمینه کاری با حضور سازمان غذا و دارو و سازمان بسیج اصناف و اداره کل تجهیزات پزشکی در کشور، راه اندازی می شود.


پارچه مشکی در کشور تولید می شود 

حسن پور با اشاره به اینکه پارچه مشکی در کشور تولید می شود، گفت: کارخانه ای بعد از  ۹ سال تعطیلی به مدار تولید برگشت و افتتاح رسمی این کارخانه فردا خواهد بود.
به گفته وی  ۹۰ میلیون متر پارچه چادر مشکی در ایران مصرف دارد که فقط ۱۰ میلیون متر در داخل  تولید می شود.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران در همین مراسم رونمایی  گفت: امروز در تولید ماسک به خودکفایی رسیده‌ایم و ظرفیت بالقوه تولید روزانه بیش از ۳۵ میلیون ماسک در کشور به فعلیت درخواهد آمد.

به گفته دکتر علیرضا زالی نتایج یک مطالعه در تهران نشان می دهد ۷۵ درصد بیمارانی که در بیمارستان ها بستری شدند، از ماسک استفاده می کردند اما بخش عمده‌ای از آنان در محیط هایی حضور داشتند که امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی وجود نداشته است.

در روز ۲۶ فروردین امسال خبر راه اندازی بزرگ ترین کارگاه تولید ماسک در کشور و جنوب غرب آسیا با ظرفیت تولید روزانه چهار میلیون انواع ماسک ها از جمله معمولی، ان ۹۵ و نانو منتشر و پیش بینی تولید ماسک ان ۹۵ با پارچه نانو در همان کارگاه در محل شهرک صنعتی اشتهارد کرج اعلام شد.

همچنین نوید خودکفایی ایران و سپس رسیدن به مرحله تولید برای صادرات تا پایان امسال در آن روز از سوی تولید کنندگان به مردم داده شد که امروز محقق گشته است.

برچسب‌ها ماسک ویروس کرونا سازمان غذا و دارو علیرضا زالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماسک ویروس کرونا سازمان غذا و دارو ماسک ویروس کرونا سازمان غذا و دارو علیرضا زالی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۷۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بنابر آمار‌های اعلامی قبل از سیاست افزایش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری، بخشی از مرغ مورد نیاز از طریق واردات تامین می‌شد و به رغم آنکه تا چندماه پیش واردکننده مرغ از ترکیه بودیم، اما از اسفندماه به صادرکننده این محصول پروتئینی تبدیل شدیم.

با توجه به پتانسیل صنعت مرغداری، امکان تولید سالانه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد، درحالیکه به رغم افزایش سرانه مصرف مرغ ناشی از نوسانات قیمت گوشت قرمز حداکثر ۲ میلیون تن مرغ مورد نیاز است که این امر بدان معناست که به شرط تامین زیرساخت‌های لازم و حذف قیمت گذاری دستوری، امکان صادرات حداقل یک میلیون تن مرغ به بازار‌های هدف وجود دارد که با احتساب نرخ ۲.۲ تا ۲.۳ دلار هرکیلو مرغ صادراتی، ارزآوری قابل توجهی نصیب کشور می‌شود.

طبق آمار‌های اعلامی در آذرماه ۱۴۱ میلیون قطعه، دی ماه ۱۵۲ میلیون قطعه، بهمن بیش از ۱۵۱ میلیون و اسفند ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است که با عرضه مرغ‌های جوجه ریزی بهمن ماه در ایام نوروز و ماه رمضان نیاز است که مازاد تولید از سطح بازار جمع آوری شود تا مرغداران متحمل زیان نشوند.

بنابر اذعان مسئولان صادرات مرغ بعداز سال‌ها به عراق انجام شد، این درحالی است که تا ۸ ماه گذشته واردکننده مرغ بودیم؛ لذا اگر مجموع ظرفیت نصب شده ۳ میلیون تن مرغ در کشور بکار گرفته شود، میزان صادرات بیش از پیش افزایش خواهد یافت، هرچه ارزآوری در این بخش بیشتر شود به فعال شدن این ظرفیت‌ها و افزایش تولید کمک می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد