Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@10:09:12 GMT

یک سنگ دردسرساز به موزه کانادا اضافه شد

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۳۸۱۹۴

یک سنگ دردسرساز به موزه کانادا اضافه شد

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از گاردین نوشت:  تابستان سال گذشته گروهی از مردم که مشغول قدم زدن در سواحل غربی کانادا بودند، متوجه سنگ مستطیلی‌شکلی شدند که یک چهره‌ بر روی آن حکاکی شده بود.

موزه سطنتی بریتیش کلمبیا پس از بررسی این سنگ و مشورت با اقوام بومی کانادا در ماه ژانویه اعلام کرد که این سنگ چیزی شبیه به یک ستون حکاکی‌شده است که توسط گروهی از مردم که با نام «Lekwungen» شناخته می‌شدند و مدت‌ها پیش در این منطقه زندگی می‌کردند در جریان مراسم‌های تشریفاتی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمان اعلام این اکتشاف «جک لومن» مدیر موزه در بیانیه‌ای نوشت: «این یک اکتشاف قابل‌توجه است که داستانی قابل‌توجه دارد.»

اما این هیجان مدت طولانی دوام نداشت.

چند روز بعد، هنرمندی که ساکن منطقه‌ای نزدیک محل کشف این سنگ بود در گفت‌وگو با یک روزنامه محلی اعلام کرد این تکه سنگ قدمتی بیش از سه سال ندارد و خالق این تکه سنگ خود اوست.

این هنرمند که «ری بودرائو» نام دارد بیان کرد: «این تکه سنگ را صددرصد من حکاکی کرده‌ام.»

او همچنین با ارائه تصاویری ادعا کرد در سال ۲۰۱۷ هم اثر مشابهی خلق کرده است.

«بودرائو» می‌گوید پیش از آن‌که این تکه سنگ در ساحل، جایی که او مشغول حکاکی بر روی آن بوده ناپدید شود او برای حکاکی روی آن از یک قلم و چکش ساده استفاده می‌کرده است.

چند هفته پس از مصاحبه این هنرمند، مباحثه‌ شدیدی در مورد این تکه سنگ مرموز به وجود آمد و موزه هم بیانیه‌ای را که درباره اکتشاف این تکه سنگ در وب‌سایتش منتشر کرده بود بی سر و صدا حذف کرد.

این اتفاق حتی اقدام مسوولان موزه برای مشورت با بومیان منطقه درباره آثار تاریخی بومی را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است.

با این وجود یکی از مدیران این موزه  معتقد است هنوز برای قضاوت خیلی زود است و این احتمال وجود دارد حکاکی‌های آقای «بودرائو» بر روی حکاکی‌های قدیمی‌تری انجام شده باشد و هنوز روند ارزشیابی و تعیین اصالت این اثر تمام نشده است.

کد خبر 583697 برچسب‌ها فرهنگ - میراث فرهنگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فرهنگ میراث فرهنگی تکه سنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۸۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانادایی‌ها به دنبال استخدام سولسشایر

سرمربی پیشین منچستریونایتد ممکن است هدایت تیم ملی فوتبال کانادا را برعهده بگیرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اتحادیه فوتبال کانادا که به دنبال یافتن گزینه‌ای مناسب برای سپردن هدایت تیم ملی این کشور است، پس از شنیدن پاسخ‌های منفی از سوی ژوزه مورینیو و فرانک لمپارد، حالا دو گزینه جدید را به این منظور در نظر دارند. بر اساس گزارش نشریه انگلیسی «استاندارد»؛ اتحادیه فوتبال کانادا در نظر دارد جسی مارش یا اولگنار سولسشایر را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کند.

اولگنار سولسشایر که در ماه نوامبر 2021 در پی تداوم نتایج ضعیف منچستریونایتد از سمت سرمربیگری این تیم اخراج شد، از آن زمان تاکنون هدایت تیمی را بر عهده نگرفته است. این مربی نروژی سابقه هدایت تیم‌هایی همچون مولده و کاردیف‌سیتی را در کارنامه حرفه‌ای‌اش دارد.

در سوی دیگر جسی مارش سابقه مربیگری تیم‌هایی همچون نیویورک ردبول، لایپزیگ، ردول سالزبورگ و لیدزیونایتد را دارد. او حتی در مقطعی هم به عنوان دستیار مربی در تیم ملی فوتبال آمریکا کار کرده است.

لمپارد؛ گزینه سرمربیگری تیم ملی کانادا

کانادا اخیراً دومین حضورش در مسابقات جام جهانی را با حضور در جام جهانی 2022 قطر تجربه کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • کانادا ۲ میلیون دلار به تولید پهپاد در اوکراین اختصاص می‌دهد
  • آبگرفتگی معابر داودآباد برای شهروندان اراکی دردسرساز شد
  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • مهاجرت فعال سیاسی و منتقد جنجالی ایرانی به کانادا؟
  • کانادایی‌ها به دنبال استخدام سولسشایر