Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد نشست خبری رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد و معاونان ظهر امروز در سالن ابن‌سینا دانشگاه برگزار شد.

مجید شیرانی در این جلسه گفت: بیماری کرونا زندگی همه مردم را هدف قرار داده و ایجاد ارتباطات کنترل شده خانوادگی برای جلوگیری از عوارض روحی و روانی قرنطینه از جمله رویکردهای ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد ادامه داد: اولین‌ گروه مجاز برای دریافت واکسن‌های وارد شده در چهارمحال و بختیاری با توجه به اولویت‌بندی صورت گرفته ۲۶۰ نفر از کادر درمان مشغول در بخش مراقبت‌های ویژه هستند که با افزایش واردات به مرور سایر کادر درمان، کهن‌سالان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای نیز آن را دریافت خواهند کرد.

جذب 74 نیروی متخصص در کادر درمان و ارتقای تجهیزات پزشکی در سال جاری

در ادامه فریدون رحمانی با اشاره به پیشرفت‌هایی که در حوزه درمان از سال گذشته تا به امروز صورت گرفته است، گفت: هر ساله تعداد 50 نیروی متخصص در کادر درمانی استان جذب می‌شد که امسال این تعداد به 74 نفر رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد ادامه داد: تعداد تخت‌هایICU در استان افزایش ۴۵ درصدی داشته و تعداد مراکز دولتی سی‌تی‌اسکن از پنج مرکز به هفت مرکز افزایش یافته است، همچنین با توجه به وجود تنها یک دستگاهMRI در کل استان پیگیری‌هایی برای دریاف دو دستگاه دیگر صورت گرفته است.

امسال 7 دستگاه اکسیژن‌ساز در استان به بهره‌برداری رسید

وی اضافه کرد: در گذشته دستگاه اکسیژن‌ساز در استان وجود نداشته است اما با پیگیری‌های ثمربخش امسال تعداد 7 دستگاه اکسیژن‌ساز در اختیار استان قرار گرفته که یکی از این موارد امروز در بیمارستان هاجر شهرکرد نصب می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

رحمانی تاکید کرد: شیوه مدیریت تهیه تجهیزات محافظت فردی در چهارمحال و بختیاری به نحو مطلوبی صورت گرفت به طوری که در ایام ابتدایی شیوع ویروس کرونا که عمده بیمارستان‌ها دچار کمبود جدی تجهیزات فردی همانند ماسک بودند در استان ما مشکل جدی ایجاد نشد.

افتتاح 11 طرح در دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با ارزش 440میلیارد ریال

در ادامه جلسه علی‌ضامن صالحی‌فرد گفت: با فرا رسیدن دهه فجر انقلاب 11 طرح در دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد با ارزش 440 میلیارد ریال با زیربنای 16 هزار و 159 متر مربع افتتاح می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: از جمله مهم‌ترین این طرح‌ها تاسیس ستاد شبکه بهداشت و درمان در شهرستان‌های بن و سامان، پایگاه سلامت شهری در پردنجان و سامان، دانشکده پرستاری، سلف سرویس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، کلاس‌های سوله دانشکده پیراپزشکی و سه مرکز درمانی در لبد کوهرنگ، هفشجان و بازفت و یک مرکز جامع سلامت در روستای عیسی‌آباد فارسان است.

مهربان صادقی نیز در این جلسه گفت: در سال 1397 دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد از تیپ سه به تیپ دو ارتقا یافت که در حال حاضر در میان تمامی دانشگاه‌های تیپ دو کشور رتبه یازدهم را کسب کرده‌ایم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد بیان داشت: در میان تمامی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور دارای رتبه 25 پژوهش هستیم و توانستیم یک پژوهشکده سلامت را راه‌اندازی کنیم و از جمله اقدامات شاخص این معاونت تولید سوآپ تست کرونا و الکل‌های طبی با فناوری نوین بوده است.

انتهای پیام/68033

 

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی درمان بخش مراقبت های ویژه چهارمحال و بختیاری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی اکبر محمدی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در راستای اجرای قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت، در نیم سال نخست سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به چهار هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل مبلغ ۱۹۴ میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال وام تحصیلی اعطاء کرد.

بیشتر بخوانید: وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟

وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات و ارائه وام تحصیلی با هدف ایجاد انگیزه در میان دانشجویان متاهل در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت و قانون حمایت ازخانواده صورت گرفت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: همچنین صندوق در راستای حمایت از دانشجویان متاهل و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همه درخواست‌های ودیعه مسکن، وام ازدواج و تولد فرزند ویژه دانشجویان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را بدون محدودیت پوشش داد.

وی خاطرنشان کرد:یک هزار و ۲۱۶ نغر به مبلغ ۷۷۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۱۳ ریال ودیعه مسکن و همچنین یک هزار و ۹۹۵ نفر به مبلغ ۴۹۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وام ازدواج و ۳۸۰ نفر به مبلغ و ۲۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وام تولد فرزند دریافت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228568 برچسب‌ها وام دانشجویی

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی