Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، یکشنبه در دویست و شصتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ در این دانشگاه، گفت: آمارهای موجود بیانگر روند افزایشی مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته، ابتلا و بستری بیماران است و نشان می‌دهد که موج جدید کرونا در فارس آغاز شده و باید اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را جدی گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مهرزاد لطفی افزود: باید مردم بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی را در این استان رعایت و به ویژه از سفرهای غیر ضروری، دورهمی‌های خانوادگی و شرکت در تجمع‌ها پرهیز کنند.

رییس دانشگاه‌ علوم پزشکی شیراز همچنین ضمن پیگیری روند اجرایی مصوبات نشست‌های پیشین این ستاد، بر ضرورت آمادگی واحدهای مختلف مجموعه سلامت در برابر موج جدید بیماری، تاکید کرد.

سه هزار و ۱۶۸ نفر در فارس تا کنون قربانی کووید ۱۹ شده‌اند

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون، ۶۰۲ هزار و ۳۶۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان فارس تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۱۶۹ هزار و ۶۰۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

اورنگ ایلامی گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۰ هزار و ۷۸۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد یک هزار و ۷۴۰ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۶۲۳ هزار و ۱۵۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده‌اند.

وی، شمار بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا را که هم اکنون در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند ۵۵۰ نفر اعلام و بیان کرد: از این تعداد، ۹۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) بستری هستند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

به گفته ایلامی، با جان باختن چهار نفر از مبتلایان به این بیماری در روز گذشته (هجدهم بهمن ماه ۹۹) تعداد جان باختگان کووید ۱۹ در استان فارس از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به سه هزار و ۱۶۸ نفر رسیده است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تا به حال نیز ۱۶۴هزار و ۴۹۱ نفر در استان فارس بهبود یافته از بیمارستان‌های این استان ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند. 

ایلامی ادامه داد: با توجه به خیز ملایم بیماری کووید۱۹ در شهرستان‌های استان فارس و استان‌های همجوار، همچنان بر تداوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جامعه به ویژه استفاده از ماسک، اجتناب از سفرهای غیرضروری و خودداری از دورهمی‌های خانوادگی تاکید می‌کنیم.  

برچسب‌ها ویروس کرونا سلامتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سلامتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ویروس کرونا سلامتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بهداشت و سلامت اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت ۴۸ ساعته به دانشگاه کلمبیا رو به اتمام است

تقریبا کمتر از ۲۴ ساعت باقی مانده تا دانشجویان معترض دانشگاه کلمبیا که در چمن‌های دانشگاه چادر زده‌اند، به خانه‌های خود بازگردند.

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان، اشا کرم مدیر مسئول روزنامه دانشگاه کلمبیا به نقل از سازمان دهندگان دانشجویان معترض گفت: مذاکرات بین معترضان و مقامات دانشگاه کلمبیا در مورد جمع آوری چادرهای برپایی در محوطه دانشگاه که به مدت ۴۸ ساعت تمدید شده بود، تاکنون "بی ثبات" بوده است.

وی به سی‌ان‌ان گفت: «ما تقریباً در نیمه راه از مهلت تمدید شده ۴۸ ساعته هستیم و از سازمان‌دهندگان جبهه دانشجویی دانشگاه کلمبیا اوایل امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی شنیدیم که به ما گفتند که مذاکرات با مسئولان دانشگاه در حال حاضر بسیار بی‌ثبات است.»

کرم افزود: هنوز حدود ۲۴ ساعت دیگر تا مهلت تمدید شده باقی مانده است "اما واقعاً پس از آن، ما واقعاً نمی دانیم اوضاع به چه سمت و سویی خواهد رفت.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، روز چهارشنبه خواستار استعفای رئیس دانشگاه کلمبیا شد و گفت مدیریت او ضعیف است و اگر نتواند "به این هرج و مرج نظم بخشد."، باید استعفا دهد.

کرم گفت که تاکنون واکنش دانشجویان به درخواست ها برای استعفای رئیس دانشگاه متفاوت بوده است. ولی عده‌ای مایلند که او همچنان به مدیریت دانشگاه ادامه دهد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی
  • فرصت ۴۸ ساعته به دانشگاه کلمبیا رو به اتمام است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن