Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خوزستان با بیان اینکه در فاز اول طرح ۵۵۰ هزارهکتاری تولید ما از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن به بیش از پنج میلیون تن رسیده است گفت: کشاورزان باید به سمت خودکفایی بروند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» امروز (یکشنبه 19 بهمن) در آیین تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی که در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: با استفاده بهینه و بالا بردن بهره وری از آب و خاک توانستیم نقش موثری در تامین امنیت غذایی داشته باشیم که این اقدام بسیار ارزشمندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از شالوده های اصلی اداره کشور است افزود: با توجه به حدیثی که از پیامبر (ص) داریم می توان امنیت غذایی را از جمله  امنیت های مهم در جامعه دانست، بنابراین کشاورزان در بخش ارزشمند اداره کشور نقش مهمی را ایفا می کنند.

 

وی با بیان اینکه استان خوزستان علاوه بر منابع خدادادی، استانی با زمین های حاصلخیز که بیش از 30 درصد آب های کشور در ان روان است اضافه کرد: نزدیک به 210 هزار نفر در بخش کشاورزی در حال فعالیت هستند و این بدان معنی است که ارتزاق یک میلیون و 200 هزار نفر به صورت مستقیم در کشاورزی تامین می شود.

 

وی با اشاره به اینکه علاوه بر سرمایه گذاری های دولت و اجرای طرح 550 هزار هکتاری در خوزستان، بیشترین تولید گندم ودر موضوع آبزی پروری رتبه برتر کشورتوسط کشاورزان به ثبت رسید عنوان کرد: در طرح هایی همچون آبزی پروری باید به سمتی حرکت کنیم که فاصله ما با سایر استان ها همانند تولید گندم فاصله قابل ملاحظه ای باشد.

 

شریعتی با بیان اینکه میل به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ایجاد شده است ابراز کرد: واقعی تر شدن قیمت ها باعث شد که کشاورزی رقابت پذیر شود و سرمایه گذاران علاقه بیشتری به این حوزه پیدا کردند و اینکه کارخانه های تولید قند درحال راه اندازی است کشاورزان به سمت تولید چغندر ترغیب کرده است.

 

وی با تاکید بر اینکه در فاز اول دوم طرح 550 هزار هکتاری باید هشت تا 10 کارخانه تولید قند در استان تاسیس شود اذعان کرد: انتظار ما این است که در فاز دوم این طرح بیش از 80 هزار هکتار از این طرح به کشت چغندر بپردازد؛ برنامه ریزی ها برای دومنظوره کردن شرکت کشت و صنعت کارون مطلوب بوده و امیدوار هستیم که توسعه نیشکر نیز به این سمت حرکت کند.

 

استاندار خوزستان بیان کرد: در هر صنعت و محصولی که می خواهیم پیشرفت کنیم باید آن محصول برای سرمایه گذار توجیه پذیر باشد، دولت باید قیمت ها به ویژه کالاهای اساسی را واقعی تر کند تا گرایش به آن سمت افزایش یابد؛ افزایش کشاورزی امنیت غذایی را بیشتر می کند.

 

وی با  بیان اینکه کشاورزان ما در سال 2 تا سه کشت انجام می دهند ادامه داد: ما در فاز اول طرح 550 هزارهکتاری تولید ما از  یک میلیون و 700 هزار تن به بیش از پنج میلیون تن رسیده که این میزان در مساحت 300 هزار هکتاری انجام شده است.

 

شریعتی با اشاره به اینکه کشاورزان باید به سمت خودکفایی حرکت کنند خاطر نشان کرد: باید تعاونی بهره برداری شکل گیرد و خود کشاورزان زمام امور خود را به دست گیرند.

 

وی در پایان با بیان اینکه باید به کشاورزی نگاه عالمانه ای صورت گیرد یاد آور شد: راه اندازی کشت و صنعت های بخش خصوصی کار بسیار ارزشمندی است و ما به صورت کامل از کشاورزان در بخش های مختلف حمایت می کنیم، اینکه غذای سالم تامین شود ارزش بسیاری دارد، باید به سمتی حرکت کنیم که کشاورزی علمی داشته باشیم.

 

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: غلامرضا شریعتی کشاورزی امنیت غذایی باید به سمت فاز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر با بیان این که بخش کشاورزی از ظرفیت‌های خوبی برای مشارکت اختیاری در طرح‌های تشویقی صنعت برق برخوردار است، افزود: امسال برای نخستین بار با موافقت هیات وزیران مقرر شده تا در کنار اختصاص برق رایگان به مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت با طرح‌های مدیریت مصرف همکاری کنند، امکان قرار گرفتن در لیست پاداش مشارکت نیز فراهم شده است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: براساس مصوبه هیات وزیران، برق مشترکان کشاورزی که ٥ ساعت در طرح‌های مدیریت مصرف مشارکت کنند، رایگان خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این در صورتی که کشاورزان ۸۰ درصد دیماند مصرفی خود را که معادل ١٥ درصد از مصرف روزانه آنهاست، از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین کنند، از برنامه‌های مدیریت مصرف معاف خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: علاوه بر این اگر کشاورزان بیش از ٥ ساعت نیز در طرح‌های مدیریت بار مشارکت داشته باشند، تا ٤ برابر هزینه‌های تامین برق از پاداش‌های صنعت برق برخوردار خواهند شد.

رجبی مشهدی با اشاره به این که این میزان بیش از ۲۵۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت است، گفت: در حقیقت این پاداش، متناسب با ساعاتی که در این طرح مشارکت می‌کنند از ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان متغیر است.

وی اضافه کرد: در واقع مشترکان کشاورزی این فرصت را دارند که با بهینه سازی فناوری مورد استفاده در موتور‌های پمپاژ آب، استفاده از تجدیدپدیر‌ها و... از این پاداش‌ها بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس