Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدعلی چمنیان رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بازار پول اتاق بازرگانی مشهد در نشست مشترک کمیسیون‌های «سرمایه گذاری و بازار پول» و «انرژی» اتاق بازرگانی مشهد گفت: تاکید امروز ما درباره سرمایه گذاری در حوزه انرژی و مسائل مربوط به آن و تاثیر آن بر وضعیت انرژی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
با توجه به اتفاقات اخیر در کشور مبنی بر قطعی برق و دلایل آن، لازم است پیشنهادات مشخصی بهبود وضعیت سرمایه گذاری در حوزه انرژی برای طرح در کمیسیون‌های اتاق ایران و در نهایت مجلس و دولت ارائه دهیم.

او با اشاره به شاخص الکتریسیته به عنوان یکی از ۱۳ شاخص کسب و کار جهانی افزود: ما هم اکنون با بحرانی در حوزه انرژی به ویژه برق و الکتریسیته مواجه هستیم و قاعدتا این موضوع رتبه ما را در کسب و کار جهانی کاهش می‌دهد و از طرفی، تاثیری منفی بر کسب و کار‌ها خواهد گذاشت.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی مشهد ادامه داد: در تبصره ۱۶ قانون بودجه سه سال پیاپی است که موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر مطرح شده است، اما میزان وامی که برای این موضوع اختصاص یافته، برای هر سیستم کماکان ۵۰ میلیون تومان است؛ این در حالی است که حداقل بودجه مورد نیاز برای هر یک از نیروگاه‌های خورشیدی ۸۵ میلیون تومان است و برای هزار نیروگاهی که امسال قرار بود ایجاد شود، هنوز منابع کافی وجود ندارد و این برنامه محقق نشده است.بیشتربخوانید کار نکن اما مادام العمر پول در بیار/ رونق طرح جهاد روشنایی در مشهد


چمنیان بیان کرد: میزان سرمایه مورد نیاز برای این نیروگاه‌ها باید به رقم معقول ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد و این موضوع با توجه به اینکه بودجه ۱۴۰۰ هنوز تصویب نشده، باید به سمع و نظر مجلس برسد تا به منظور تحقق آن ترتیب اثر داده شود.

او با اشاره به اهمیت نقش اپراتور‌های برق تصریح کرد: اپراتور‌های برق شرکت‌های توزیع هستند، اما متاسفانه روش اپراتورسازی در شرکت‌های توزیع به خوبی پیاده نشده و فعالیت این شرکت‌ها به سیمبانی خلاصه شده است.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بازار پول اتاق بازرگانی مشهد تاکید کرد: در تمام دنیا اپراتور‌های برق و توزیع عملکرد قابل قبولی دارند و در توسعه و بهبود با کنترل رگولاتوری و بهبود مصرف عمل میکنند. ساختار شرکت‌های توزیع نشان میدهد که آن‌ها در ظاهر خصوصی اند، اما در واقع دولتی اند. در دنیا شرکت‌های توزیع مصرف ری اکتیو برق را توانسته اند کاهش دهند و حجم زیادی از انرژی را آزاد کرده اند.

چمنیان اظهار کرد: در حوزه‌های انرژی تجدیدپذیر، ورود سرمایه گذاران و کاهش تلفات در حوزه انتقال انرژی بسیار مهم است. در حوزه توزیع هم بخش اپراتور‌های خصوصی مدرن باید مدنظر قرار گیرد که چگونه ورود و سرمایه گذاری کنند و در حوزه مصرف باید به بهینه سازی مصرف پرداخت.

انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروگاه خورشیدی توزیع برق سرمایه گذاری اتاق بازرگانی مشهد شرکت های توزیع حوزه انرژی سرمایه گذاری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۹۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت

مصطفی رجبی مشهدی مدیر عامل شرکت توانیر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اقداماتی برای افزایش راندمان نیروگاهی صورت گرفته است ، گفت: نیروگاه‌هایی که در کشور ساخته می‌شوند نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و از کلاسf هستند که راندمان بیش از ۵۵ درصد دارند.

وی ادامه داد: در دنیا نیز همین راندمان و بازدهی نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی طراحی و ساخته می‌شوند راندمان ۵۵ درصد دارند.

به گفته مدیر عامل توانیر نیروگاه‌هایی که راندمان پایین دارند در حال ارتقا هستند.

مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات این است که برای کاهش مصرف سوخت در نیروگاه‌های حرارتی توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر است

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر هدف‌گذاری شده است، خاطر نشان کرد: از این میزان ۴ هزار و۵۰۰ مگاوات مربوط می‌شود به چهار سرمایه گذار که اقدامات مناسبی در این زمینه انجام داده‌اند و نتیجه آن طی دو سال اخیر مشخص می‌شود.

به گفته این مقام مسئول فعالیت‌های خوبی در حوزه تخصیص زمین صورت گرفته است که امیدواریم در بخش تأمین ارز و تسهیلات مربوطه کمک می‌کند که این ۱۰ هزار مگاوات تجدید پذیر ها اتفاق بیفتد.

وی در خاتمه یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر ۱۲۵۰ مگاوات است که پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده سه تا چهار برابر شود.

کد خبر 6089418 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها