Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از جمعیت هلال احمر، کریم همتی روز یکشنبه در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله مبارک فجر انقلاب اسلامی به نزدیکی فعالیت های هلال احمر با تفکرات، آرا و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) اشاره و بیان کرد: جمعیت هلال احمر بر اساس اصول هفت گانه انسانیت، بی غرضی، بی‌طرفی، استقلال، خدمات داوطلبانه، وحدت و جهان شمول بودن، ارتباط نزدیکی با تفکرات امام راحل (ره) دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمعیت هلال احمر به سه تعریف از وحدت بیانات امام راحل (ره) اشاره کرد و ادامه داد: امام خمینی (ره) وحدت را سرلوحه کار خود قرار می دادند و در این بین  وحدت اقوام درون کشور، وحدت امت اسلام و وحدت مستضعفان جهان اعم از مسلمانان و غیر مسلمانان را در اولویت قرار می دادند.

همتی با بیان این که فعالیت های جمعیت هلال احمر نیز بر اساس اصول هفت گانه در بحران ها نزدیک به همین اندیشه است، گفت: جمعیت هلال احمر همواره حضور پررنگ و چشمگیری در حوادث داخلی و بین المللی دارد و اگر در جایی از دنیا حادثه ای رخ دهد و به حضور جمعیت هلال احمر نیاز باشد، حتما و بدون توجه به رنگ، نژاد، مذهب در آنجا حضور خواهد یافت.

وی افزود: نمونه امداد رسانی به شکل کاملا مشهود، در انفجار لبنان بود که در کمتر از ۲۴ ساعت، هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حادثه دیدگان این انفجار در بیروت حاضر شد و قبل از همه مدعیان جهانی، با برپایی بیمارستان صحرایی به شیعه، سنی و مسیحی خدمات درمانی درخور تحسینی ارائه کرد.

رییس جمعیت هلال احمر به پیشرفت چشمگیر هلال‌ احمر در حوزه‌های مختلف پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اشاره و تصریح کرد:  فعالیت سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در زمان قبل از انقلاب به بیماران جذامی و یک شیرخوارگاه در تبریز محدود شده بود، اما این سازمان امروز با وجود ۷۰۰ هزار عضو داوطلب، یاری رسان مردم در بحران ها از زلزله بم تا بیماری کرونا بوده و در طرح های مختلف مانند نذر آب خدمت ارزنده ای به مردم ۴ استان دچار کم آبی و خشکسالی ارائه کرده است.

همتی یکی دیگر از دستاوردهای جمعیت هلال احمر پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را گسترش سازمان جوانان توصیف و ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب، سازمان جوانان هلال احمر ۲۰ واحد دانش آموزی داشت.  این سازمان تا سال ها تنها از یک اردوگاه در بندر انزلی بهره می برد، اما هم اکنون در حدود ۱۰ هزار کانون دانش آموزی، روستایی، طلاب، جوانان، دانشجویی و ۱۰ اردوگاه در شهرهای مختلف کشور زیر نظر سازمان جوانان وجود دارد.

رییس جمعیت هلال احمر به پیشرفت های جمعیت در حوزه امداد و نجات اشاره کرد و گفت: هم اکنون حدود ۶۰ هزار امدادگر شریف ما در کنار مردم هستند؛ در گذشته جمعیت هلال احمر تنها دو بالگرد امدادی در اختیار داشت، اما این جمعیت امروز با ۲۴ بالگرد و ۱۰۰ خلبان، آماده یاری رسانی به مردم در حوادث و بحران ها است.

همتی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر ایران بعد از انقلاب اسلامی به توانمندی های متعددی دست یافت، در حال حاضر ایران جزو ۲۰ کشور تاثیرگذار عضو هیات حاکمه فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر و یکی از پنج جمعیت برتر و اثرگذار جهان است.

امروز و در هشتمین روز از دهه مبارک فجر، رییس جمعیت هلال احمر، نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر، دبیرکل، رییس سازمان جوانان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران و دیگر مدیران ارشد جمعیت هلال احمر و نیز جمعی از کارکنان و داوطلبان هلال‌احمر با حضور در حرم بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کردند.

برچسب‌ها کریم همتی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کریم همتی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کریم همتی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور رییس جمعیت هلال احمر سازمان جوانان امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۳۹۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است

حجت الاسلام و المسلمین معزی در شورای اداری جمعیت هلال احمر این استان گفت: هلال احمر به دنبال این است که در پرتو کرامت انسانی، فرهنگ صلح، نوعدوستی و صمیمیت را در جامعه برقرار سازد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: تسکین آلام بشری در عین حفظ کرامت و شخصیت بخشی به نیازمندان، ارتقای سلامت معنوی و جسمی جامعه و کاهش آلام آنان از جمله اهداف جمعیت هلل احمر است و برنامه ها و اقدامات جمعیت در این راستا تعریف شده است.

او با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ خدمت رسانی در جامعه، امیدآفرینی و مسئولیت‌پذیری را از مصادیق مهم فعالیت‌های فرهنگی در جامعه کنونی دانست و گفت: یکی از مصادیق آسیب‌های اجتماعی نا امید کردن مردم نسبت به آینده کشور است. با جوانان امروز باید با زبان امروز گفت‌وگو کرد و آنان را باید نسبت به آینده کشور امیدوار ساخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه هدایت و نظارت بر مجموعه اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به منظور رعایت اصول و اهداف عالیه و انطباق آن با موازین اسلامی و انسانی، آموزش، گسترش و تعمیق تعالیم اسلامی و هدایت امور فرهنگی و نهادینه سازی و ارتقای فرهنگ دینی در بین مدیران، کارکنان و اعضای هلال احمر را از ماموریت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال عنوان کرد.

او ادامه داد: در این راستا در شعب سراسر کشور نزدیک به ۳۰۰ روحانی برای ارتقای برنامه‌های دینی و فرهنگی و اقامه نماز با عنوان رابطین فرهنگی فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه ایستادگی و مقاومت مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی را عامل پیروزی آنان در آینده عنوان کرد.

او با بیان اینکه جامعه جهانی به خصوص جوانان در مقابل اقدامات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی هوشیار شده‌اند، تصریح کرد: حملات وحشیانه و گسترده رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، زمینه را برای اعتراضات گسترده در آمریکا و اروپا به ویژه در دانشگاه‌های آن‌ها ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی و اروپایی به جنایت‌ها و نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه اظهار کرد: برخورد خشن و قهریه پلیس کشورهای غربی با اعتراضات و تحصن‌ دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی نمونه آشکار ضدیت با آزادی بیان در این کشورهاست.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با بیان اینکه افکارعمومی جهان امروز شاهد حقانیت و مظلومیت مردم فلسطین هستند، تصریح کرد: اگرچه ایستادگی و مقاومت مردم غزه برای آنها هزینه خواهد داشت، اما در نهایت همین ایستادگی عامل پیروزی این مردم در برابر رژیم غاصب اسرائیل خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل