Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان تعدادی از علما و مردم اهل سنت سیستان‌وبلوچستان با نماینده مقام معظم رهبری در استان دیدار نموده و به گفت وگو پرداختند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان، در ابتدای این دیدار مولوی عزیز احمد کرد از علمای شهر لادیز ضمن ابراز گلایه از محدودیت مسافتی کارت‌های بازرگانی اختصاص یافته به مرزنشینان، پیشنهاد افزایش دامنه این کارت‌ها از ۲۰ به ۵۰ کیلومتر را مطرح کرد و پس از بیان مشکلات و موانع پیش روی علمای منطقه، خواستار افزایش شهریه اختصاص یافته به آنان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریم‌بخش سیاهانی از شهرستان سراوان دیگر حاضر در این دیدار بود که خواستار افزایش توجه به مقوله حفظ و تفسیر قرآن کریم در دانشگاه‌های استان شد.

 عبدالواحد ریگی از معتمدین شهرستان میرجاوه نیز ضمن ابراز گلایه از اختلافات قومی و قبیله‌ای در شهرستان میرجاوه خواستار توجه و پیگیری ویژه در این خصوص شد.

وی در ادامه با اشاره به واگذاری زمین به صورت غیر قانونی در منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه خواستار پیگیری این موضوع توسط دستگاه‌های قضایی و نظارتی شد.

همچنین علی میربلوچ‌زهی از دیگر حاضران در جلسه بود که پس از بیان مشکلات در خصوص تملک زمین‌های کشاورزی خواستار مساعدت و پیگیری در این خصوص شد.

تاج‌ محمد رسولی نیز از دیگر حاضران در این دیدار بود که خواستار تسریع روند اعطای مجوز برای امامت جمعه در ونگان از توابع شهرستان سرباز شد.

در ادامه خانم نوتی‌زهی نیز به بیان مشکلات خود در خصوص فاقدین شناسنامه پرداخت و خواستار برنامه‌ریزی و تلاش برای حل این مشکل در استان شد.

برازنده از دیگر شهروندان زاهدانی نیز ضمن اعتراض به برخی قانون شکنی‌ها در خصوص مصادره و تصرف زمین‌های شخصی خواستار پیگیری و برخورد با چنین مواردی در سطح استان شد.

در ادامه تعدادی از حاضران به بیان مشکلات خود از جمله آدم‌ربایی، قتل و درگیری‌های قومی و قبیله ای پرداختند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان در پاسخ به درخواست هر یک از حاضران قول پیگیری داد و در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره هر بخش پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین اظهار کرد: در ابتدای اجرای طرح رزاق و اعطای کارت بازرگانی به مرزنشینان منطقه خواستار افزایش وسعت این طرح بودیم که چنین چیزی در آینده قابل بررسی و برنامه‌ریزی خواهد بود.

وی اظهار کرد: با تلاش و مجاهدت های نیروهای نظامی و انتظامی شاهد رشد امنیت در مناطق مختلف استان بودیم و نیاز است تا معتمدین و ریش سفیدان نیز در این عرصه نقش آفرینی کنند.

وی ضمن اشاره به تصویب قانون‌های جدید در خصوص موضوع فاقدین شناسنامه گفت: ممکن است به اجرا درآمدن این مصوبات در سیستان‌وبلوچستان زمان‌بر باشد اما می‌توان با پیگیری و ارائه مستندات کافی تا حدود زیادی به حل این معضلات امیدوار بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان سیستان وبلوچستان اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان گفت: تمامی رویدادها و جشنواره‌های گردشگری باید با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود.

علیرضا شه بخش در پنجمین جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی که در جزینک برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی یک اولویت و ضرورت است و ما از برگزاری این جشنواره‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: نباید در این امور صرفا به کمیت برگزاری توجه شود و نکته مهمتر کیفیت، نوع و اهداف این جشنواره‌هاست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: ضرورت دارد تا پس از طرح ریزی یک‌ برنامه و رویداد گردشگری و اجرا در سطح محلی، در گام نخست نسبت به ثبت آن اقدام شود و در مرحله بعد باید برای اجرای با کیفیت تر، بروزتر و غنی‌تر این رویدادها در سطوح ملی و بین‌المللی گام برداشت و نباید در یک نقطه درجا زد.

وی خاطر نشان کرد: سیستان وبلوچستان ظرفیت‌های فوق العاده زیاد اما گمنامی دارد که با برگزاری رویدادهای مختلف می‌توان آیین‌ها، سنن و آداب و رسوم مردم این استان را به دنیا معرفی کنیم و لازمه تحقق عملی این مطالبه، طرح ریزی برای برگزاری جشنواره‌هایی با کیفیت ملی و بین‌المللی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • حضورغرفه سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • دولت از استاندار جدید لرستان حمایت کند/ لزوم برخورد قاطع با فساد
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس