Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@02:16:41 GMT

نفخ معده نشان‌دهنده این بیماری خطرناک است!

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۰۷۱۲

نفخ معده نشان‌دهنده این بیماری خطرناک است!

نفخ معده ممکن است یک علامت هشداردهنده از نارسایی قلبی باشد. این بدان معناست که قلب قادر به پمپاژ مناسب خون در کل بدن نیست. نارسایی احتقانی قلب ممکن است به مرور طی سال ها بروز کند یا به طور ناگهانی سر و کله اش پیدا شود.

به گزارش برنا؛ معمولا دلایل مختلفی چون فشار خون بالا یا بیماری غده تیروئید ممکن است نارسایی قلبی را به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که بدن نتواند نارسایی ماهیچه قلب را جبران کند، معمولا با علائم کم تر شناخته شده روبرو می شوید. به عنوان مثال، نفخ شکم که به دلیل بازگشت مایعات به کبد، معده یا روده ایجاد می شود.

زمانی که مایعات به کبد، معده یا روده برمی گردد، در این حالت معده متورم و سفت می شود و فرد معمولا احساس کم اشتهایی یا حالت تهوع می کند. زمانی که مایعات به داخل ریه ها ترشح می کنند، فرد دچار سرفه های خشک یا سرفه های خلطی با مایعات صورتی و کف دار می شود. گاهی نیز برخی افراد دچار خس خس سینه می شوند که ممکن است به دلیل آسم باشد.

کاهش گردش خون به دلیل کاهش پمپاژ خون توسط قلب منجر به کاهش دفعات دفع ادرار، احساس سبکی در سر شده و فرد به درستی نمی تواند فکر کند. زمانی که این گردش خون ضعیف در ناحیه سر باشد، فرد ممکن است با علائمی چون مشکل در حافظه یا سخت شدن توانایی در فهم زبانی دیگر روبرو شود.

 افرادی که هم که تحت تأثیر این مشکل قرار دارند، ممکن است دچار کاهش هوشیاری و غش شوند. در این حالت، انتظار می رود که در فرد مبتلا به این نارسایی احتقانی قلب، دست ها، پاها، بازوها و پا تحت تأثیر این علائم قرار گیرند و فرد همیشه احساس سرما کند.

برخی علائم در نارسایی قلبی شدید شیوع کم تری دارند و به همین دلیل نادیده گرفته می شوند. اما بنیاد قلب انگلیس این علائم را این گونه اعلام می کند که فرد ممکن است دچار کوتاهی تنفس شود؛ در ناحیه پا، قوزک پا، معده و قسمت تحتانی کم دچار تورم شود؛ خستگی نیز از دیگر علائمی است که باید آنها را جدی بگیرید و در صورت مشاهده این علائم به پزشک مراجعه کنید.

علل نارسایی قلبی را بشناسید

شایع ترین علت نارسایی قلبی معمولا سابقه حمله قلبی یا فشار خون بالاست. حمله قلبی می تواند آسیب درازمدت به قلب وارد کند. زمانی که فشار خون بالا باشد، فشار زیادی که به قلب وارد می شود می تواند عضله قلب را خسته کند. انواع بیماری های قلب هم ممکن است دلیلی برای بروز حمله قلبی به شمار روند. علاوه بر بیماری غده تیروئید، مصرف زیاد مشروبات الکلی هم ممکن است به مرور باعث بروز نارسایی قلبی شود.

اگرچه هنوز درمانی برای نارسایی قلبی وجود ندارد، اما بهترین درمان، مدیریت علائم و کنترل آنهاست. به طور قطع، کنترل علائم ایجاد شده علاوه بر بهبود علائم، به کاهش تجمع مایعات در قسمت های مختلف بدن هم کمک می کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سلامت معده نفخ نارسایی قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۰۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این اکتشاف می تواند نشانگرهای مشترک جدیدی برای افسردگی و بیماری های قلبی فراهم کند که به توسعه درمان هایی برای هر دو بیماری منجر شود.

هر دو بیماری مذکور مشکلاتی برای سلامت در جهان به حساب می آیند. طبق تخمین های اولیه ۲۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان از افسردگی رنج می برند و از سوی دیگر ۶۲۰ میلیون نفر به بیماری های قلبی مبتلا هستند. برای مدت های طولانی تخمین زده می شد عوامل دخیل در سبک زندگی دلایل اصلی ارتباط میان این دو بیماری هستند. سبک زندگی مانند سیگار کشیدن، ورزش نکردن و تغذیه نامناسب دلیل اصلی هر دو بیماری تلقی می شدند.

مولفان پژوهش جدید یک ماژول ژنی را به عنوان گروهی از ژن ها تعریف کرده اند که الگوی بیان مشابهی در شرایط مختلف دارند و به همین دلیل از لحاظ عملکرد مرتبط هستند.

بینیشا میشرا محقق دانشگاه تامپر در فنلاند در این باره می گوید: ما پروفایل بیان ژنی در نمونه خون افراد مبتلا به افسردگی و بیماری های قلبی را رصد کردیم و ۲۵۶ ژن در یک ماژول ژنی یافتیم که بیان آنها در سطح بالاتر یا پایین تر از متوسط، افراد را در معرض خطر ابتلا به هر دو بیماری قرار می دهد.

این تحقیق براساس پژوهش جوانان فنلاندی(YFS) انجام شده که عوامل ریسک ابتلا به بیماری های قلبی از کودکی تا بزرگسالی را بررسی می کند. این تحقیق در سال ۱۹۸۰ میلادی با حضور ۳۵۹۶ کودک و نوجوان ۳تا۱۸ ساله آغاز شد. محققان الگوریتمی را به کار گرفتند و با استفاده از داده های جمع آوری شده ۲۲ ماژول ژنی از خوشه بندی سلسله مراتبی ماتریس عدم تشابه کشف کردند که حاوی ۱۴ تا ۱۰۳۶۷ ژن مرتبط بودند.

نتایج تحقیق نشان داد یک ماژول ژنی به نام darkred با ۲۵۶ ژن ارتباط زیادی با هر دو بیماری دارد. این تحقیق در ژورنالFrontiers of Psychiatry منتشر شده است.

کد خبر 6098098 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • سیگار کشیدن چگونه به قلب آسیب وارد می‌کند؟
  • دونگ کوای ؛ جینسنگ زنانه و نسخه ای که می تواند خطرناک باشد(+عکس)
  • چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟/ ۸ دلیل افزایش وزن غیرارادی
  • رفلاکس معده؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • درمان بیماری‌های کلیوی با سم این حشره خطرناک
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / همه چیز درباره سندرم «درِس»
  • این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است