Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصمتی پور گفت: امسال ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و کم‌بهره در اختیار ۷۴۰ خانوار عشایر استان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی عصمتی پور»شامگاه ( ۱۹ بهمن) در شورای عشایری خراسان جنوبی که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایری کشور برگزار شد، اظهار کرد: خراسان جنوبی چهارمین استان عشایر نشین کشور است و  ۱۵ هزار و ۶۷۶ خانوار عشایری در استان داریم که جمعیت ۸۱ هزار نفری را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه عشایر استان یک میلیون و ۶۶ هزار رأس دام سبک و سنگین دارند، افزود: تولید سالانه هشت هزار و ۱۰۰  تن گوشت قرمز، ۹ هزار  و ۵۰۰ تن شیر و ۸۰۰ تن پشم و کرک از دیگر تولیدات عشایر خراسان جنوبی است.

 

به گفته وی ۸۰ درصد عشایر استان در نوار مرزی شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان ساکن هستند.

 

عصمتی پور با اشاره به اینکه امسال تاکنون در مجموع ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و کم بهره به ۷۴۰ خانوار عشایر پرداخت شده است، بیان کرد: امسال ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات ۱۰ درصد یک ساله در راستای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز و پنج میلیارد تومان نیز در اختیار تشکل های عشایری استان برای تامین نهاده و کشت و پرورش گیاهان دارویی قرار گرفت.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۳۶ پروژه امور عشایری در دهه فجر با هزینه کرد  ۱۸ میلیارد و ۶۴۴ میلیون تومان به بهره برداری می رسد، ادامه داد: با افتتاح این پروژه ها، ۴۸۳ خانوار از مزایای آن بهره مند می شوند و برای ۳۴۱ نفر تثبیت شغل داریم.

 

وی به افتتاح فاز دوم طرح آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکوه در شهرستان نهبندان اشاره کرد و گفت: این پروژه به طول ۵۴ کیلومتر با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

 

عصمتی پور از وجود ۵۵ صندوق خرد زنان روستایی و عشایری و ۱۱ تشکل عشایری در استان خبر داد و افزود: تاکنون برای هشت تعاونی عشایری استان کد بیمه به منظور دریافت خدمات بیمه ای، صادر شده است.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: سهمیه استان برای دریافت پنل خورشیدی نیز یک هزار و ۲۰۰ پنل برای تامین برق عشایر است که بین عشایر استان توزیع خواهد شد. ارزش ریالی هر پنل ۱۰ میلیون تومان است.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۵ درصد عشایر استان تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر قرار گرفته اند، گفت: عشایر می‌توانند سالانه ۳۳۰ هزار تومان هزینه برای بیمه پرداخت و در مقابل ماهیانه مبلغ ۵۸۰ هزار تومان را به عنوان حقوق دریافت کنند.

 

عصمتی پور به توزیع ۲۳ هزار تن نهاده دامی و ۶ هزار و ۸۳۰ تن آرد در بین عشایر استان اشاره کرد و یادآور شد: امسال با دامپزشکی استان با هدف انجام واکسیناسیون رایگان دام عشایر تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردیم و در این زمینه دام عشایر در مقابل بیماری‌های تب برفکی، پی پی آر و تب مالت واکسینه شدند.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی در پایان خواستار تامین اعتبار برای آبرسانی به چهار محله عشایری، آسفالت ایل راه به طول ۳۰ کیلومتر، اجرای ۲۵ پروژه آبخیزداری، توزیع بسته های فرهنگی و یکنواخت شدن تخصیص اعتبار فرمانداری های شهرستان به عشایر استان شد.

 


 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: آبرسانی به عشایر مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گوشت قرمز پرداخت تسهیلات مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی میلیارد تومان تسهیلات عشایر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۱۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند

محمد رحمانی فرماندار آبدانان در بازدید از مناطق عشایری آبدانان اظهار کرد: عشایر شهرستان آبدانان با دارا بودن ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری استان در قالب یک هزار و ۵۶۰ خانوار و جمعیت هشت هزار و ۷۰۰ نفری در رتبه اول نسبت به سایر شهرستان استان ایلام قرار دارد.

وی بیان کرد: بیش از ۴۰۰ هزار راس دام سبک از نوع گوسفند و بز شهرستان آبدانان را به قطب دامپروری استان تبدیل کرده است.

رحمانی بیان کرد: در این بازدید مشکلاتی که متوجه جامعه عشایری شهرستان آبدانان در شرایط فعلی است، دسته بندی و تصمیمات لازم برای حل مشکلات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرماندار آبدانان با اشاره به خدمات دولت سیزدهم به عشایر شهرستان اشاره کرد و بیان کرد: از فروردین ۱۴۰۲ لغایت پایان فروردین ۱۴۰۳ توزیع ماهیانه ۲ هزار کیسه آرد سفید، خرید و توزیع آب شرب سالم رایگان به کی هزذر و ۱۰۰ خانوار کوچرو به ارزش ریالی ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، مرمت، نگهداری و بازگشایی راه‌های عشایری شهرستان با ادوات راه سازی به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، توزیع ۳۸۰ هزار لیتر نفت سفید به عشایر کوچرو شهرستان، تخصیص توزیع ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات تبصره ۱۸ توسعه شغل دامداری بین ۸۴ نفر و.. برای عشایر شهرستان خدمات انجام شده است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان