Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بهار شاه‌محمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۴۶۸ نفر شامل  ۱۰۸ تن از جمعیت روستایی و ۳۶۰  شهروند، جامعه هدف در اجرای این پیمایش در استان مرکزی را شامل می‌شوند.

وی اظهار داشت: در این پیمایش تعیین شیوع عوامل خطر اصلی قابل مداخله بیماری‌های غیرواگیر شامل استعمال دخانیات، تغذیه ناسالم، کم تحرکی بدنی، سابقه فشارخون بالا، اضافه وزن و چاقی، دیابت، کلسترول، بیماری‌های قلبی و عروقی، مصرف الکل و حوادث به تفکیک گروه‌های سنی و جنسی و تعیین روند عوامل خطر بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسئول برنامه پیشگیری و کنترل سرطان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه این پیمایش تا ۲۰ اسفند امسال ادامه دارد،گفت: جامعه هدف مطالعه در این پیمایش  افراد ۱۸ سال و بیشتر هستند و پرسشنامه اجرای آن در چهار بخش شامل  اطلاعات پرسشگری، بوم شناسی، رفتاری و جسمانی تدوین شده است.

شاه‌محمدی اظهار داشت: در بخش‌های رفتاری، تغذیه، فعالیت بدنی، سابقه فشارخون بالا، سابقه دیابت، سابقه کلسترول بالا، سابقه بیماری‌های قلبی عروقی، سابقه سایر بیماری‌های دارای اهمیت، توصیه‌های سبک زندگی، غربالگری سرطان مردان و زنان، حوادث، استعمال دخانیات و مصرف الکل سئوال می‌شود.

وی افزود: فشارخون، قد و وزن، دورکمر، دورباسن، تعداد گام‌های فرد در ۲ ساعت، سنجش‌های بیوشیمیایی شامل قند خون، چربی خون، آزمایشات ادرار نیز در این پیمایش بررسی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دراین دور از پیمایش تعدادی از  جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک در شهرستان‌های اراک، آشتیان، تفرش، دلیجان، شازند، کمیجان، محلات، خنداب و فراهان مطالعه و بررسی می‌شوند.

بر اساس اطلاعت مندرج در پایگاه اینترنتی موسسه تحقیقات ملی سلامت جمهوری اسلامی ایران، با توجه به گسترش روزافزون بیماری‌های غیر واگیر در دنیا، سازمان جهانی بهداشت در راستای اجرا و پیاده‌سازی مناسب نظام مراقبت عوامل خطر این بیماری‌ها، برای دسترسی به اطلاعات معتبر و قابل ‌مقایسه از این عوامل خطر عمده، رویکرد گام‌به‌گام مراقبت عوامل خطر این بیماری‌ها را ابداع کرده است.

رویکرد گام‌به‌گام مراقبت عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر سازمان جهانی بهداشت دارای سطوح اجرایــی مختلف و دربرگیرنده پرسشــگری بــا پرسشــنامه، تکمیــل اطلاعــات بــا ســنجش‌های جســمی و سنجش‌های آزمایشگاهی است.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت  و ۱۲ شهرستان، ۲۰ بیمارستان فعال با یک هزار و ۹۴۵ تخت مصوب و ۷۵۰ تخت فعال در قالب ۸۵ بخش درمانی دارد

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی اراک استان مرکزی بیماری غیرواگیر بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اراک استان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی اراک استان مرکزی بیماری غیرواگیر بهداشت و سلامت اخبار کنکور استان مرکزی عوامل خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۱۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سعید صادقی از بیماری

به گزارش ورزش سه سعید صادقی وینگر مازندرانی پرسپولیس به خاطر بیماری بازی اراک را از دست داد. 

سعید صادقی که دچار سرماخوردگی شده بود قبل از سفر به اراک تمرین نکرد و با تیمش به این سفر نرفت تا جزو غایبان پرسپولیس در بازی جام حذفی باشد. 

صادقی اما بعد از دو روز استراحت امروز در تمرین سرخ ها آفتابی شد تا برای بازی با سپاهان در دسترس باشد. 

شاید اگر صادقی به بازی اراک می رسید می توانست در نیمه دوم وارد میدان شده و در حفظ توپ یا پیش بردن توپ در زمین حریف وقتی سرخ ها دو بار از حریف شان جلو بودند کمک  کند. 
 
صادقی همچنین می توانست جزو پنالتی زن های تیمش در ضربات پنالتی پایان مسابقه باشد و در آن بخش هم باعث پیروزی پرسپولیس شود اما با این بیماری از بازی تعیین کننده اراک دور ماند. 

حالا او باید برای بازی مقابل سپاهان در دسترس باشد تا در صورت نیاز برای پیش بردن برنامه های اوسمار به او و تیمش کمک کند.

دیگر خبرها

  • بازگشت سعید صادقی از بیماری
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • پاکسازی کوهستان پارک پنجه علی بندرعباس در هفته زمین پاک + تصاویر
  • حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت