Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت مالک فروشگاه اینترنتی آمازون اعلام کرد به منظور کاهش آلودگی هوا در ایالات متحده صدها کامیون که با گاز طبیعی فشرده کار می کنند سفارش داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکت مالک فروشگاه اینترنتی آمازون روزجمعه اعلام کرد به منظور کاهش آلودگی هوا در ایالات متحده صدها کامیون که با گاز طبیعی فشرده کار می کنند سفارش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

شیوع ویروس کرونا در جهان طی سال 2020 باعث افزایش فعالیت فروشگاه های اینترنتی و تحویل کالاها در محل شد. در حالی که تعداد متوسط کامیون ها بیش از سطح سال 2019 بود، حمل و نقل خودروهای مسافربری کاهش یافت.

اما این افزایش در فعالیت های جاده ای به معنای آلودگی بیشتر است چرا که کامیون های سنگین از سوختی استفاده می کنند که گازهای گلخانه ای بیشتری نسبت به وسایل نقلیه مسافربری تولید می کنند.

شرکت های حمل و نقل در حال ایجاد ناوگان خود با استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی هستند تا میزان انتشار کربن را کاهش دهند.

ثروتمندترین فرد جهان از سمت خود در شرکت "آمازون" کناره‌گیری کردجریمه 180 میلیون دلاری تویوتا در آمریکا به دلیل انتشار گازهای گلخانه ای

بیشتر حمل و نقل کالاها در آمریکا از طریق کامیون های متوسط و سنگین انجام می شود که طبق داده های دولت ایالات متحده بیش از 20 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای صنعت را تشکیل می دهند حتی با وجود اینکه  کمتر از 5 درصد از ناوگان جاده ای را تشکیل می دهند.

شرکت آمازون در بیانیه ای گفت: این شرکت از ارائه راه حل های جدید پایدار برای حمل و نقل هیجان زده است و در حال آزمایش تعدادی از انواع جدید خودرو از جمله برقی، سی ان جی و سایر موارد می باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خودرو خودرو حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت

براساس داده‌های شرکت تحقیقات نفت ال‌اس‌ئی‌جی، واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داده‌های شرکت ال‌اس‌ئی‌جی نشان داد واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل نسبت به ماه مارس کاهش یافت و حتی افزایش واردات چین هم نتوانست خرید نفت دیگر کشورهای این منطقه را جبران کند.

براساس این داده‌ها، واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل روزانه ۲۶ میلیون و ۸۹۰ هزار بشکه بود که نسبت به ۲۷ میلیون و ۳۳۰ هزار بشکه واردات روزانه نفت این قاره در ماه مارس کاهش داشته و به‌طور تقریبی با مقدار واردشده در ماه فوریه مشابه است. آسیا در ماه فوریه ۲۶ میلیون و ۶۸۰ هزار بشکه نفت در روز وارد کرد.

داده‌های شرکت ال‌اس‌ئی‌جی همچنین نشان داد واردات نفت خام آسیا در چهار ماه نخست سال ۲۰۲۴ حدود ۲۷ میلیون و ۳۰ هزار بشکه در روز بود که تنها ۳۰۰ هزار بشکه نسبت به واردات روزانه این قاره در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ افزایش داشته است.

این بدان معناست که واردات نفت خام آسیا با سرعتی بسیار کمتر از پیش‌بینی نهادهایی همچون سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در حال رشد است.

اوپک در گزارش چشم‌انداز بازار نفت در ماه آوریل پیش‌بینی کرد تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۴ روزانه ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه نسبت به سال پیش میلادی افزایش می‌یابد که یک میلیون و ۲۴۰ هزار بشکه در روز آن مربوط به کشورهای غیر عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در آسیاست.

اوپک پیش‌بینی می‌کند تقاضای نفت چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان، در سال ۲۰۲۴ میلادی ۶۸۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

با این‌ حال، داده‌های رسمی اداره گمرک چین برای سه ماه نخست سال ۲۰۲۴ و برآورد شرکت ال‌اس‌ئی‌جی برای واردات ماه آوریل نشان می‌دهد که واردات نفت خام این کشور در بازه ماه‌های ژانویه تا آوریل حدود ۱۱ میلیون و ۱۷۰ هزار بشکه در روز بود که ۲۹۰ هزار بشکه در روز بیشتر از داده‌های اداره گمرک چین در مدت مشابه سال ۲۰۲۳ است.

دیگر خبرها

  • جان صدها هزار نفر در خطر است/ تحرکی خطرناک جریان دارد
  • حل مشکل آلودگی هوای اراک نیاز به حمایت صنایع دارد
  • کاهش ۳۳ درصدی حوادث گازی در ایلام
  • ردپای کدام شرکت‌ها در تولید پلاستیک بیشتر است؟
  • (ویدیو) کارخانه مشهور چگونه صدها تن «ژامبون» تولید می‌کند؟
  • آوارگی صدها خانواده براثر سیلاب در غور
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • خرید امن و آسان از علی بابا با سپاهان همراه
  • تلف شدن صدها هزار ماهی در ویتنام
  • احتمال افزایش نرخ معاینه فنی؛ این مبالغ کجا هزینه می‌شود؟