Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: پست جهانی من براساس موقعیتم نیست و به عنوان کسی که شناخت خوبی از ورزش دارد، وارد هیئت اجرایی شدم. - اخبار ورزشی -

عبدالمهدی نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درخصوص انتصابش به عنوان عضو هیئت اجرایی فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام اظهار داشت: نسبت به پست‌های بین‌المللی بیگانه نبودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالیان سال بود که فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام را دنبال می‌کردم و سه بار هم با رافائل سانتونخا رئیس فدراسیون جهانی دیدار کردم که دو بار در ایران و یک بار هم در امارات بود. در جلسه‌ای که در امارات داشتیم، به او گفتم که یکی از مسیرهایی که پرورش اندام می‌تواند توسعه پیدا کند، این است که سازمان‌های بین‌المللی مهم همچون فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی (فیزو)  این رشته را تایید کنند.

وی ادامه داد: سانتونخا می‌دانست که ارتباطات خیلی خوبی دارم و چندین سال عضو هیئت رئیسه فدراسیون دانشجویی ایران بودم و از ارتباطات خوبی با اولک، رئیس فیزو بهره می‌برم. فدراسیون جهانی بدنسازی اخیراً دنبال این بود که خودش را به فیزو نزدیک کند و دنبال یک عضو موثر بود که ارتباطات خوبی با این فدراسیون بین‌المللی داشته باشد. فیزو بعد از IOC یکی از باارزش‌ترین و مهمترین سازمان‌هایی است که بسیاری از فدراسیون‌ها با آن در ارتباط هستند و می‌خواهند رشته‌شان وارد المپیک یا مسابقات قاره‌ای آن شود.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام عنوان کرد: آنها متوجه شدند که من این فرصت و پتانسیل را دارم و خودشان نیز می‌خواستند جایگاه پرورش اندام در فیزو تحکیم پیدا کند. بر همین اساس و به محض اینکه رئیس فدراسیون بدنسازی ایران شدم، یک مذاکره جدی با رئیس فدراسیون جهانی داشتم و به سانتونخا گفتم ایران به عنوان کشوری که قهرمان دنیاست، هیچ صندلی مهمی در پست‌های تاثیرگذار ندارد و اگر اینگونه تداوم داشته باشد، تغییر رویه می‌دهیم.

نصیرزاده گفت: چند فدراسیون جهانی پرورش اندام وجود دارد، اما معتبرترین آنها همین IFBB است که وادا هم روی آن صحه می‌گذارد. گفتیم که اگر می‌خواهند حق و حقوق ما را نادیده بگیرند، ما هم می‌توانیم تغییر رویه دهیم، چون براساس یک آیین‌نامه اگر ورزشکاری در فدراسیون IFBB  رقابت کرد، نمی‌تواند در فدراسیون دیگری رقابت کند و بالعکس.

وی خاطرنشان کرد: وقتی این شرایط را گفتیم و خواسته‌مان را توضیح دادیم، رئیس IFBB ابتدا یک مسئولیت تشریفاتی را پیشنهاد کرد، بدان معنا که هم باشیم و هم خیلی در تصمیم‌گیری‌ها نقش ایفا نکنیم. با این حال در جلسات بعد و زمانی که متوجه شد خیلی در این خصوص جدی هستیم و داشتن کرسی مهم خواسته جامعه بدنسازی و پرورش اندام ایران است و حمایت داخیل را نیز دید، خیلی مصر شد که از این ظرفیت استفاده کند. به همین دلیل مرا به عنوان عضو بالاترین مرجع تصمیم‌گیری IFBB انتخاب کردند و در واقع به عنوان عضوی از ورزش دانشگاهی وارد این جریان تصمیم‌گیری شدم.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تصریح کرد: در جلسه‌ای که در کمیته ملی المپیک داشتیم، صالحی‌امیری رئیس کمیته و پورابراهیمی رئیس فراکسیون اقتصاد مجلس محکم از این موضع دفاع کردند و گفتند که این مطالبه کشور ما است. از طرف دیگر دفتر روابط بین‌الملل و معاونت قهرمانی چندین تماس قرار کردند و این مسائل تاثیر بسیار زیادی داشت.

نصیرزاده گفت: در ابلاغ فدراسیون جهانی از من خواسته بودند تلاش کنم این رشته وارد بازی‌های فیزو شود. با این حال اول باید مسابقات در 3 قاره و سپس مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان برگزار شود و بعد از آن باید تلاش کنیم که این رشته وارد بازی‌های دانشجویی یا همان یونیورسیاد شود.

وی عنوان کرد: از سلطانی‌فر، صالحی‌امیری، علی‌نژاد و طهماسبی مدیرکل دفتر روابط بین‌المللی وزارت ورزش که یک ماه درگیر این موضوع بودند، بابت حمایت‌هایشان تشکر می‌کنم. شناخت رئیس IFBB از من از قبل و این شناخت خیلی موثر بود. حمایت‌های داخلی نیز تاثیر زیادی داشت، چون فدراسیون جهانی به دنبال این است که کمیته ملی المپیک کشورها از این رشته حمایت کند. در واقع بیشترین کمک را صالحی امیری کرد و نهایتاً این موضوع در جلسه ویدئو کنفرانسی که داشتیم، قطعی شد.

نصیرزاده در پاسخ به این سوال که آیا انتخابش به عنوان عضو هیئت اجرایی فدراسیون جهانی به واسطه ریاستش در فدراسیون ایران صورت گرفته است یا خیر به تسنیم گفت: پست من براساس موقعیتم نیست. به عنوان کسی که شناخت خوبی از ورزش دانشجویی و دانشگاهی دارد، وارد هیئت اجرایی شدم. در واقع براساس جایگاه حقیقی‌ام پست گرفتم، نه جایگاه حقوقی؛ البته موقعیتم به عنوان رئیس فدراسیون در کسب این کرسی خیلی موثر بود، اما اتفاقات دیگری همچون حمایت کمیته المپیک، وزارت ورزش و مجلس هم رخ داد.

وی یادآور شد: وقتی توانایی مرا در حوزه دانشجویی دیدند و با توجه به نیازی که برای برگزاری مسابقات دانشجویان جهان داشتند، این پست را دادند. برای این اعطای این پست به من، از هیئت اجرایی فدراسیون جهانی هم رای‌گیری شد. ابتدا از سوی سانتونخا پیشنهاد شدم و با رای هیئت اجرایی به عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌گیری این پست را در اختیار گرفتم. همچنین قرار است در مجمع سالیانه هم از اعضای مجمع رای بگیرند. نامه انتصاب من هم که برای کمیته ملی المپیک ارسال شده است.  در یک ماه روزی چند بار با مسئولان فدراسیون جهانی در ارتباط بودم و تلاش زیادی برای گرفتم این پست کردم و گفتم حق فدراسیون ایران این است که یک عضو موثر در هیئت اجرایی داشته باشد.

معرفی اعضای کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش انداممرزوقی: 3 میلیون بانوی علاقه‌مند در رشته‌های مختلف بدنسازی داریم

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بدنسازی و پرورش اندام بدنسازی و پرورش اندام فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام رئیس فدراسیون بدنسازی فدراسیون جهانی عنوان عضو هیئت اجرایی بین المللی تصمیم گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۲۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند

بانوی ملی‌پوش پاراتیراندازی ایران از صعود به فینال ماده تفنگ سه وضعیت در جام جهانی بازماند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی در کره جنوبی، رقیه شجاعی ملی‌پوش تیراندازی کشورمان در ماده تفنگ سه وضعیت در مرحله مقدماتی با کسب هزار و 145 امتیاز با یک نمره اختلاف در جایگاه نهم ایستاد و از راهیابی به فینال بازماند. شجاعی پیش از این در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفته بود.

جام جهانی پاراتیراندازی| 3 طلا، نقره و برنز برای ایران

 

در این دوره از رقابت‌ها تیم تپانچه بادی میکس کشورمان متشکل از محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی به مدال نقره رسید، محمدرضا میرشفیعی در ماده تپانچه بادی آقایان موفق به کسب مدال نقره شد و نسرین شاهی و ساره جوانمردی در ماده تپانچه بادی بانوان به مدال طلا و برنز دست پیدا کردند.

این مسابقات با حضور 125 ورزشکار (71 مرد و 54 زن) از 27 کشور جهان به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • جام جهانی پاراتیراندازی|رقیه شجاعی از صعود به فینال بازماند
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک وزنه بدنسازی
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • تقاضای ارتقاء جایگاه مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در جلسه هم اندیشی نیشابور
  • جام جهانی پاراتیراندازی | تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
  • نشان نقره تیم تپانچه بادی مختلط ایران در جام جهانی پاراتیراندازی