Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:31:15 GMT

عرضه دستگاهی برای مشخصه‌یابی نانوپودرها

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۲۹۷۱

عرضه دستگاهی برای مشخصه‌یابی نانوپودرها

یکی از شرکت‌های فناور با عرضه دستگاه مغناطیس‌سنج امکان اندازه‌گیری خواص مغناطیسی موادی برای کاربرد در حوزه‌های مختلف فیزیک و الکترونیکی را در کشور فراهم کرد.

به گزارش ایسنا، یکی از شرکت‌های فناور دستگاه مغناطیس‌سنج را تولید و به بازار عرضه کرد. این سیستم‌های مغناطومتری قادر به اندازه‌گیری خواص مغناطیسی موادی با مغناطش حداقل emu ۰/۰۰۰۱ تا نمونه‌هایی با حداکثر ۵۰ واحد الکترومغناطیسی هستند و این محدوده اندازه‌گیری به این معنی است که این سیستم‌ قادر به مشخصه‌یابی نمونه‌های لایه نازک مغناطیسی، نانوپودرها و مواد توده‌ای مغناطیسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهمترین ویژگی‌های مواد، خاصیت مغناطیسی آنها است که در حال حاضر به‌ صورت گسترده‌ای مورد مطالعه و در طیف وسیعی از مواد و تجهیزات مغناطیسی در فناوری‌های جدید و صنایع در حال توسعه چون علوم پایه (فیزیک، شیمی و علم مواد) و مهندسی (الکترونیک، رایانه و مخابرات) و زمینه‌های تحقیقاتی دیگر کاربرد دارد و نانوسیم‌های مغناطیسی، هدهای خوانش اطلاعات (نانوساختارهای دارای ویژگی GMR) و سیستم‌های نوین ذخیره اطلاعات تنها برخی از کاربردهای امروزی مواد مغناطیسی هستند.

بر اساس اعلام ستاد نانو، تحقیقات بر روی خواص مغناطیسی مواد نیازمند اندازه‌گیری‌های متنوع و دقیق آنها است. یکی از دستگاه‌های اصلی اندازه‌گیری خواص مغناطیسی، مغناطومترها هستند که به روش‌های مختلف و در شرایط گوناگون (دما، میدان مغناطیسی و جهت‌گیری نمونه) مغناطش یک نمونه از ماده را اندازه‌گیری می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دستگاه مشخصه یابی نانوپودر خواص مغناطیسی اندازه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۲۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم

 به نقل از شهرداری قم، رضا خانه‌زاد یزدی،معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در جلسه شورای مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان برگزار شد، با اشاره به مطرح‌شدن ابهاماتی درباره ضرورت احداث تقاطع غیر همسطح میدان سپاه گفت: دو مشاور بر این پروژه کار کرده و مطالعات جامع خردنگر و کلان نگر انجام شده است؛ با توجه به وضعیت معابر اطراف، گزینه دیگری جز احداث تقاطع غیرهمسطح در این نقطه از شهر قم نداریم.

وی در ادامه با اشاره به مکانیزه سازی پل‌های عابر پیاده در شهر قم اظهار کرد: در نظر داریم مکان‌یابی این پل‌ها را نیز بازنگری کنیم.

وی با بیان اینکه پل‌هایی که نصب می‌شود باید بر اساس مطالعات مکان‌یابی شود، افزود: بر اساس این مطالعات تعداد واقعی پل‌های عابر پیاده موردنیاز در شهر قم شناسایی خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: مطابق آیین‌نامه‌های جدید، پل‌های عابر پیاده باید در معابری با شرایط خاص ایجاد شود و در باقی موارد باید عبور همسطح عابر به‌صورت ایمن برنامه‌ریزی شود.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به برگزاری مناقصه مکانیزه سازی پل‌های عابر پیاده در اردیبهشت‌ماه گفت: ۱۰ دستگاه پل عابر پیاده برای مکانیزه کردن در دستور کار قرار دارد که انشعاب برق به‌صورت کامل ایجاد شده و برای خرید آسانسور‌ها معاونت فنی و عمرانی در حال اقدام است.

به گفته وی، تا دو هفته دیگر، پروژه‌ها به پیمانکار منتخب واگذارشده است و مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده دارای اولویت پیگیری خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • چاره‌ای جز احداث تقاطع سپاه نداریم
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید