Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگران چوکا با نگاهی به رونق سال‌های گذشته این شرکت، امیدوارند چوکا به روزهای اوج خود که ۱۲ درصد از سهم تولید کاغذ کشور را برعهده داشت و یکی از منحصر به فردترین کارخانه های کشور محسوب می شد باز گردد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رضوانشهر، پنجم شهریور ماه خبری در رسانه های گیلان در خصوص افزایش میزان تولید کارخانه چوکا منتشر شد مبنی بر اینکه این شرکت توانسته بیش از سه هزار و 600 تن کاغذ مورد قبول را روانه بازار کند و آنرا نشانه ای برای بازگشت به روزهای اوج سودآوری مستمر دانسته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر عامل و نائب رئیس هیات مدیره کارخانه چوکا ( صنایع چوب و کاغذ ایران ) در این خبر از استمرار روند افزایشی تا پایان سال در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر جهش تولید خبر داده بود. به همین منظور در گفتگو با مدیرعامل این کارخانه تعدادی از کارگران این شرکت نظر آنان را در خصوص پرداخت به موقع حقوق و دستمزدو روند کار جویا شدیم.

*ثبات در میزان تولید ضمانتی برای امنیت شغلی است

«ناصر ملکی» یکی از این کارگران این شرکت که از پرداخت به موقع حقوق و دستمزد خود اعلام رضایت می کند، گفت: پس از سالها که این شرکت با اعتصابات کارگری و مشکل کمبود نقدینگی مواجه بود، توانست در یک سال اخیر به یک ثبات نسبی در پرداخت حقوق و دستمزد کارگران برسد.

 

وی افزود: ثبات در میزان تولید ضمانتی برای امنیت شغلی ماست و امیدواریم مدیران راهکار ارزشمندی برای افزایش سطح تولید در کارخانه بیابند.

 

این کارگر چوکا تصریح کرد: به علت کمبود مواد اولیه (چوب) کارگران از آینده شغلی خود بیمناکند، کاهش میزان تولید به منزله زیان برای این شرکت عظیم است.

 

«فریدون یوسفی» دیگر کارگر این شرکت نیز با نگاهی به روزهای تلخ گذشته از این روزهایی که کارخانه توانسته بخشی از خواسته های کارگران را برآورده سازد خرسند است. او می گوید: امیدواریم با تهیه مواد اولیه برای کارخانه و توجه مسئولان منطقه به این شرکت روزهای تلخ گذشته تکرار نشود.

 

آنها با نگاهی به رونق سالهای گذشته این شرکت، امیدوارند چوکا به روزهای اوج خود که 12 درصد از سهم تولید کاغذ کشور را برعهده داشت و یکی از منحصر به فردترین کارخانه های کشور محسوب می شد باز گردد.

*تولید روزانه افزون بر ۴ هزار تن کاغذ

«ایرج زمانی فرد» در نشستی خبری که در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد بر ادعای خود در خبر منتشر شده در رسانه ها صحه گذاشت و گفت: در بهمن ماه سال گذشته نوید دادیم با افزایش میزان تولید شرکت را از زیان دهی خارج می کنی که خوشبختانه با اقدامات انجام شده توانستیم تا حدودی به این مهم دست یابیم.

 

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران چوکا با تقدیر از حمایت های شرکت شستا یکی از سهامداران این شرکت، گفت: آنچه امروز در این کارخانه محقق شده با کمک این مجموعه بوده است. کارخانه چوکا پس از طی مشکلات بسیار توانست میزان تولید روزانه را از حدود هزار و 300 تن (از ابتدای سال تا بهمن ماه سال 98) به حدود چهار هزار و 800 تن در سال 99 برساند و نامگذاری شعار سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری را محقق سازد.

 

وی تصریح کرد: این شرکت علی رغم مشکلاتی که ویروس کرونا در کشور و منطقه ایجاد کرد، تمام پرسنل خود را حفظ کرد و کارگران شرکت صنایع چوب اسالم را نیز در این کارخانه به‌کار گمارد.

 

مدیرعامل چوکا ایجاد اشتغال برای 30 نفر در خط تولید کود عالی هوموس، تبدیل وضعیت  تعدادی از پرسنل روزمزد با بیش از 10 سال سابقه کار به قراردادی و پرداخت حق بیمه و مزایای شغلی به آنها را برخی اقدامات انجام شده در سال جاری عنوان کرد.

 

زمانی فرد تعداد کارگران شرکت چوکا را در سال گذشته 661 نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر شرکت چوکا 701 نفر پرسنل دارد که با احتساب پرسنل صنایع چوب اسالم این تعداد به 800 نفر می رسد.

 

وی با بررسی و مقایسه دارایی ها و بدهی های 10 ماهه شرکت چوکا در سالهای 98 و 99، اضافه کرد: در سال 98 این شرکت را با 9 میلیارد و 700 میلیون تومان موجودی نقد و اسناد دریافتی تحویل گرفتیم و امسال موجودی این شرکت به 35 میلیارد تومان می رسد که این مقدار نسبت به سال گذشته 259 درصد افزایش داشته است.

 

زمانی فرد تاکید کرد: این شرکت در سال گذشته برای خرید قطعات یدکی و مواد اولیه 2 میلیارد تومان هزینه کرده است درحالیکه امسال این مبلغ با هزارو 9 درصد رشد به 23 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی خاطر نشان کرد: برای حفظ اشتغال، بازسازی ونوسازی شرکت صنایع چوب اسالم هشت میلیارد تومان از محل درآمد های شرکت چوکا هزینه شده است.

 

* پرداخت به موقع و منظم حقوق کارگران

مدیرعامل چوکا با بیان اینکه در سال 98 برای پرداخت حقوق و پرسنل سه میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: سال گذشته پرسنل دو ماه حقوق را طلب داشتند و شرکت برای به روز کردن پرداخت حقوق و دستمزد با مشکلاتی مواجه بود اما امسال با وجود پرداخت 6 میلیارد تومان حقوق و دستمزد به پرسنل این حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود.

 

زمانی فرد تصریح کرد: وجوه دریافتی از سهامداران در سال گذشته، 193 میلیارد تومان بود که این مبلغ در سال 99 با 21 درصد کاهش به 152 میلیارد تومان رسیده که بخشی از این مبلغ برای بازپرداخت بدهی های سنوات گذشته شرکت پس از سال 89 هزینه شده است همچنین دیون دولتی این کارخانه بدون احتساب جرایم از 76 میلیارد تومان در سال گذشته به 21 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

 

وی در خصوص سرمایه در گردش شرکت چوکا که از طریق سهامداران(عموما شستا) به این شرکت تزریق شده است نیز گفت: این مبلغ در سال گذشته 59 میلیارد تومان و امسال 17 میلیارد تومان بود.

 

زمانی فرد خاطر نشان کرد: در بخش تولید، فروش، سود و زیان نیز طی 10 ماه گذشته سال 99 به حدود 30 هزار تن تولید دست یافتیم که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با 22 هزار تن در این بخش 34 درصد در مقدار تولید رشد داشته ایم. در بخش فروش نیز امسال با 207 میلیارد تومان نسبت به مدت مشابه سال قبل با 102 میلیارد تومان، 102 درصد رشد را در مبلغ فروش شاهد بودیم.

 

مدیرعامل چوکا اضافه کرد: شرکت چوکا برای اولین بار بعد پنج سال توانست به سود ناخالص دست پیدا کند و در دوره یکساله منتهی به سال 99، هفت میلیارد و 900 میلیون تومان سود ناخالص کسب شد که در مقایسه با 41 میلیارد تومان زیان در سال قبل به رشد 119 درصدی رسیده ایم.  

وی در خصوص شاخص بهره وری پرسنل نیز گفت: به ازای هر نفر 44 تن در سال 99 تولید داشتیم این درحالیست که این مقدار در سال 98، 34 تن بوده و به این ترتیب این شرکت در بهره وری تولید 32 درصد رشد داشته است.

 

وی مجموعه های شستا (53 درصد) و صندوق بازنشستگی (47 درصد) را از سهامداران شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران چوکا اعلام کرد و اظهار داشت: از صندوق بازنشستگی به عنوان سهامدار شرکت تقاضا داریم مسئولیت قانونی و اجتماعی خود را به انجام برساند.

 

*راه اندازی خط تولید کود عالی هوموس در کارخانه چوکا 

زمانی فرد با اشاره به بهره گیری از ضایعات چوبی به جا مانده از سنوات گذشته که در چوکا انبار و به قیمت ناچیز فروخته می شد برای تهیه کود عالی هوموس، تاکید کرد: باکمک یک شرکت دانش بنیان و با حمایت ویژه مجموعه شستا، دانش فنی خط تولید کود عالی هوموس به کارخانه وارد شد و با این اقدام شرکت چوکا علاوه بر درآمدزایی به صنعت سبز پیوست تا کمکی باشد برای صنعت کشاورزی کشور و تولید محصولات ارگانیک. می توانیم با سم زدایی و کسر فلزات سنگین از چوب‌های ضایعاتی و تبدیل آن به کود عالی محصول سالم و ارگانیک را روانه بازار کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی این خط تولید برای 33 نفر علاوه بر نیروهای موجود در شرکت شغل ایجاد شده است و شرکت کود عالی هوموس در مجموع برای حدود 70 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

 

زمانی فرد راه اندازی کارگاه ریخته گری و خط تولید تخته سه لایه کارخانه چوکا پس از 16 سال، استفاده از الیاف نیشکر و باگاس برای تولید خمیر کاغذ برای اولین بار در این شرکت را از دیگر اقدامات شرکت چوکا در سال آتی عنوان کرد و افزود: از برنامه های سال آینده این شرکت می توان به بهره داری از کمپرسور هوای فشره برای بهتر کردن کیفیت کاغذ، حفاظت الکترونیک، نصب و راه اندازی سیستم بسته بندی محصولات، بازسازی و نوسازی پساب صنعتی و تولید محصولات جدید و ... اشاره کرد.

 

وی استفاده از سرشاخه های کمتر از چهار سانتیمتر را در شرکت صنایع چوب اسالم از دیگر برنامه های پیش رو دانست و گفت: این سرشاخه ها که توسط کشاورزان رها می شود می تواند درآمد خوبی برای کشاورزان ایجاد کند و برای عده ای شغل ایجاد کند.

 

وی با بیان اینکه ماشین آلات قدیمی و مستهلک شرکت صنایع چوب اسالم مانعی برای تولید است تصریح کرد: با توقف کامل تولید، این شرکت از محل منابع داخلی و با استفاده از پرسنل فنی خود توانست طرح بازسازی و نوسازی این شرکت را آغاز کند و در اسفند ماه امسال این کارگاه افتتاح و راه اندازی مجدد خواهد شد.

 زمانی فرد یکی دیگر از برنامه های خود را بازگرداندن اعتماد بازار به چوکا عنوان کرد و افزود: واحد بازرگانی این شرکت با تحویل و بازپرداخت به موقع کالا، تعهدات و دیون تجاری اقدامات خوبی را در این راستا به انجام رسانید و با همسان سازی محصولات خود با کالاهای مشابه از ظرفیت های موجود برای افزایش تولید و فروش استفاده کرد تا  محصولات جدید را روانه بازار کند.

 

*کاهش میانگین اعتصابات کارگری از چهار مورد در سال به صفر 

وی سرمایه های اصلی یک شرکت و بنگاه اقتصادی را نیروی انسانی آن مجموعه اعلام کرد و یکی از دستاوردهای منابع انسانی در سال 99 را کاهش اعتراضات و اعتصابات کارگری از میانگین چهار مرتبه در سال به صفر عنوان و خاطر نشان کرد: کاهش تعداد حوادث کار از 20 مورد به پنج مورد، کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا، برگزاری دوره های آموزشی متعدد و شفاف سازی از عملکرد این شرکت در سال 99 است.

 

مدیر عامل شرکت چوکا در ادامه از برقراری ارتباط با سمن های محیط زیستی منطقه نیز خبر داد و افزود: این شرکت از دانش و تجربیات این سمن ها برای بهبود شرایط زیست محیطی در چوکا بهره می گیرد و در حوزه محیط زیست این شرکت با همکاری مدیران تولید و کارشناسان محیط زیست در سال 99 از فهرست شرکت های آلاینده محیط زیست خارج شد.

 

وی در پایان از مسئولین استان و کشوری خواست نیازمندی های این شرکت به چوب را برطرف کنند و تاکید کرد: شرکت چوکا تنها شرکتی است که در اساسنامه و طرح تفصیلی وظیفه دارد از صومعه سرا تا آستارا هنگام برداشت از هرگونه اصله درخت، دو عدد بکارد . اگر دنبال احیای جنگل و ایجاد اشتغال برای هزار نفر می باشید باید اجازه برداشت چوب را به شرکت چوکا بدهید.

پایان پیام/707

منبع: شبستان

کلیدواژه: سال رونق تولید افزایش تولید شرکت صنایع چوب اسالم پرداخت به موقع میلیارد تومان روزهای اوج خاطر نشان حقوق و دستمزد کارخانه چوکا سال گذشته میزان تولید راه اندازی محیط زیست زمانی فرد شرکت چوکا خط تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه اظهار کرد: کارگران در همه عرصه‌ها اعم از صنعتی، خدماتی، کشاورزی با تلاش و پشتکار در پی آبادانی کشور هستند.

وی روز کارگر را به کارگران که با عرق جبین در پی کسب روزی حلال هستند تبریک گفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به نقش مهم کارفرمایان در رونق تولید و سرمایه در کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: کارفرمایان محصولات مورد نیاز را تولید و برای کارگران اشتغال ایجاد می‌کنند.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله مطهری و روز معلم در ۱۲ اردیبهشت ماه؛ هفته معلم را به معلمان و فرهنگیان استان تبریک و از آنان خواست در کنار تعلیم، به تربیت اخلاقی و رفتاری دانش آموزان اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام غفوری همچنین به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در هفته آتی اشاره کرد گفت: پهلوان در تاریخ کشورمان یعنی فرهنگ انسانیت، جوانمردی و مردانگی؛ پهلوانان محلات از حق مظلوم و فقرا در مقابل زورگویان و ظالمان دفاع می‌کردند و همیشه به اخلاق‌های جوانمردی و خوب مزیّن بودند و الگوی برای جوانان و نوجوانان محلات محسوب می‌شدند لذا باید این فرهنگ را پاس بداریم.

کد خبر 6089167

دیگر خبرها

  • رونق تولید در گرو تلاش کارگران
  • اساس و بنای توسعه و رونق تولید کشور کارگران هستند
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند