Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:39:40 GMT

رویکرد جشنواره موسیقی فجر مثبت و اثرگذار است

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۳۱۳۷

رویکرد جشنواره موسیقی فجر مثبت و اثرگذار است

مجید افشاری عضو هیات داوران جایزه ترانه این دوره از جشنواره موسیقی فجر روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی ایرنا با بیان اینکه هر بستر و سامانه ای که نظم و قانون داشته باشد، می تواند به تغییر وضع موجود کمک کند، افزود: به هر حال جشنواره موسیقی فجر نیز دارای این ظرفیت برای تغییر است و می تواند تغییر ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای بررسی وضعیت ترانه در جشنواره موسیقی فجر می توانیم در داوری این آثار در کنار سنجه‏ های مشخصی که داریم، بحث تولید محتوای ترانه را در طول یک سال بررسی کنیم و این می تواند جریانی مثبت و تاثیرگذار باشد. بحث رسانه ای شدن، حرفه ای شدن و جدی گرفته شدن آثار دور و نزدیک می تواند به لحاظ کیفی مثبت ارزیابی شود.


این ترانه سرا و شاعر در ادامه افزود: مشکل سطح پایین بسیاری از ترانه‌های تولید شده به این مساله بازمی‌گردد که بسیاری از شرکت ها به دنبال تولید آثار اتوبانی، استیجی و بازاری هستند و این کار را بر اساس نیاز جامعه هدف خود که مطالبه شادی و فرافکنی دارد، انجام می دهند.‎
افشاری گفت: وقتی مخاطب فقط مطالبه دارد که باید شاد باشم، بی خیال و راحت باشم و نباید در موسیقی به دنبال فکر و اندیشه باشم، نتیجه اش تنزل آشکار کیفی آثار می شود.
وی با بیان این مطلب که در صورت توجه به موسیقی جدی امکان تولید آثار حوزه سرگرمی هم می تواند وجود داشته باشد، افزود: ما باید سبد فرهنگی خودمان را یک مجموعه کامل فرهنگی ببینیم و هر دو بخش بدنه موسیقی و آثار جدی را برای مخاطب عرضه کنیم.
افشاری با اشاره به اینکه در بخش آثار بازاری تنها سلامت دستوری ادبی و ناپسند نبودن محتوا کفایت می‌کند، افزود: در سوی دیگر با وجود گنجینه ادبیات فارسی در مهد سخن، فکر و غزل، ترانه ایرانی همیشه زیر سایه ارزشمند ادبیات فارسی است و این بخش رخ نمایی می کند، همین رخ نمایی در نهایت می تواند به رشد کیفی آثار منجر شود.‎

این داور جایزه ترانه جشنواره موسیقی فجر در پایان گفت: در سالی که گذشت اساسا رشدی در ترانه فارسی احساس نمی کنم ولی تغییر را می بینم. یک همدلی در عدم استفاده از برخی واژه ها وجود دارد ولی در عوض تلاش شده از واژه های مشابه استفاده شود. دلیل تغییر را نیز باید در رویکردهای مدیریتی و بایسته های اقتضایی بررسی کرد.

سی‌وششمین جشنوارۀ موسیقی فجر از تاریخ ۲۸ بهمن تا ۳ اسفند ۱۳۹۹ به دبیری حسن ریاحی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها جشنواره موسیقی فجر محمد اله یاری دهه فجر پروندهٔ خبری همگام با سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر محمد اله یاری دهه فجر جشنواره موسیقی فجر محمد اله یاری دهه فجر اخبار کنکور جشنواره موسیقی فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت

فراخوان این جشنواره چندی پیش ابلاغ شده بود که گروه آهوی دشت با تهیه و ارسال اثر به جمع شرکت کنندگان پیوست و با رای هیئت داوران به عنوان یکی از منتخبین موسیقی محلی ایران شناخته شد.

در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس که تا ۹ اردیبهشت در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار می‌شود، یازده گروه منتخب موسیقی نواحی ایران شامل بندر لنگه، جزیره هرمز، اردبیل، کرمان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، گیلان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و چهار محال و بختیاری حضور دارند.

گروه موسیقی آهوی دشت با مدیریت و هنرمندی علی حسین پور متشکل از محمد حسین اعلایی فرد، علی محمودی میمند، معصومه کافی، شایسته یوسفی و مینا منگلی، ساعت ۲۰ جمعه شب گذشته با اجرای یک ساعته موسیقی در قالب آواز‌های محلی که با نواختن ساز‌های نی، دایره، سرنا، نقاره، تمبورین و چوبک همراه بود، شور و هیجان حضار را برانگیخته و موسیقی محلی شهربابک را به مردم کشورمان معرفی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • ترانه‌ کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» اینستاگرام را منفجر کرد + ویدئو
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • تغییر نام «مثبت آموزش» به «استودیو معلم»/ سیروس همتی مجری شد
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است
  • عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی