Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژمان پورشبانان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سازمان بهزیستی در بحران کرونا به سه صورت مراقبت در منزل، مراکز شبانه روزی و مراکز روزانه به مددجویان خدمات ارائه می‌دهد، اظهار داشت: از حدود یک ماه گذشته که شرایط شیوع کرونا در استان اصفهان بهبود یافت مراکز توانبخشی روزانه اجازه فعالیت با حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت را دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکان تعطیلی مجدد مراکز روزانه وجود دارد

وی افزود: در حال حاضر آموزش‌ها به صورت فردی است و باید توجه داشت که روند صعودی را در شیوع کرونا داریم و احتمال بازگشت محدودیت‌ها به مراکز بهزیستی وجود دارد.

دبیر کارگروه کرونای اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه مقررات سختگیرانه در زمینه پذیرش مددجویان در مراکز شبانه روزی داریم، افزود: در شرایط قرمز تنها با دستور دادستان انجام می‌شد و امروز نیز چنانچه خانواده در شرایط اضطرار قرار داشته باشد با طی همه مراحل مورد نیاز پذیرش صورت می‌گیرد.

ابتلای ۴۷ مددجوی بهزیستی در اصفهان به کرونا

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۴۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز تحت پوشش بهزیستی اصفهان شناسایی شده است؛ اضافه کرد: از این تعداد تاکنون ۱۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند که هیچ یک از فوتی‌ها کودک نبوده‌اند.

پورشبانان با بیان اینکه سه نفر از فوتی‌های کرونا در مراکز شبانه روزی بهزیستی بیماری زمینه‌ای داشته‌اند، تصریح کرد: اغلب این افراد سالمند بوده‌اند و تعدادی نیز در مراکز اعصاب و روان و معلولان جسمی و ذهنی بوده‌اند.

واکسیناسیون آنفلوآنزا در مراکز شبانه روزی بهزیستی اصفهان

وی با بیان اینکه برای ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان ساکن در مراکز و پرسنل فعال در مراکز شبانه روزی واکسیناسیون آنفلوآنزا انجام شد، اضافه کرد: برای این امر پنج هزار دوز واکسن در اختیار این سازمان قرار گرفت.

دبیر کارگروه کرونای اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به ورود واکسن «اسپوتنیک وی» به کشور مددجویان ساکن در مراکز تحت پوشش بهزیستی پس از کادر درمان در اولویت هستند، ابراز داشت: در این زمینه هماهنگی لازم با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شده است.

وی ادامه داد: در نظر داریم برای این امر مددجویان ساکن در مراکز جمعیتی را در اولویت قرار دهیم.

کد خبر 5141950

منبع: مهر

کلیدواژه: شیوع کرونا اداره کل بهزیستی اصفهان معلولان خانه سالمندان واکسیناسیون دهه فجر ویروس کرونا چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بوشهر گرگان انقلاب اسلامی ایران عکس استانها شیراز شهرستان کرج سی و نهمین جشنواره فیلم فجر بارش باران مراکز شبانه روزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۳۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌ مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن گرامیداشت روز روانشناس و مشاوره ، با اشاره به نقش روانشناسان در ایجاد جامعه سالم از نظر جسمانی و روانی، گفت: اکنون ۲۱۲ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در استان در راستای ارائه مشاوره تخصصی در زمینه‌های فردی و خانوادگی، ازدواج، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تحصیلی، ارتقاء توانمندی‌های معنوی، اخلاقی و فکری و ... فعالیت دارد.

دکتر فریبا بریمانی به خدمات حضوری و غیر حضوری مشاوره و روانشناختی اشاره کرد و افزود: پارسال ۱۶۶ هزار و ۳۰۱ نفر با مراجعه به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی از متخصصان مراکز بهزیستی خدمات دریافت کردند و  ۱۹۴ هزارو ۵۶۸ نفر  هم در تماس با ۱۴۸۰ "صدای مشاور"، برای رفع مشکلات روانشناختی در زمینه‌های فردی و خانودگی، کودک و نوجوان، تحصیلی، شغلی، مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره طلاق، توانایی تصمیم گیری صحیح و مناسب و همچنین تقویت مهارت‌های زندگی و مهارت‌های بین فردی  از خدمات مشاوره تلفنی بهره‌مند شدند.

بریمانی، از ارائه آموزش به بیش از هشت هزار و ۳۰۰  جوان در آستانه ازدواج اشاره و خاطرنشان کرد: پارسال ۱۴ هزار و ۹۹ زوج مازنی برای افزایش استحکام روابط زوجین در کلاس‌ها ودر کارگاه‌ها و جلسات آموزشی پیش از ازدواج شرکت کردند

مدیر کل بهزیستی استان ارتقای سلامت و توانمندسازی روانشناختی زوجین، افزایش رضایتمندی زندگی زناشویی و تحکیم بنیان خانواده را از جمله اهداف برنامه‌های پیشگیرانه و ارتقایی سازمان بهزیستی در حوزه خانواده برشمرد و گفت: در این راستا در سالی که گذشت ۱۵۴۱۱ نفر از آموزش زندگی خانواده و ۴۴۰۹۹ نفر از آموزش‌های مهارت‌های زندگی بهره‌مند شدند.

بریمانی،  انتخاب همسر و ازدواج را از بعد اجتماعی و فردی برای افراد جامعه، مرحله مهم و حساسی دانست و ادامه داد: ۹۶۸۰ نفر پارسال  از مراکز مشاوره سراسر استان برای ازدواج و انتخاب همسر خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی مازندران به  خدمات مشاوره طلاق در مراکز بهزیستی نیز اشاره کرد و افزود: پارسال ۴۶ هزار و ۳۶۱ زوج در مراکز مشاوره، خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند که از این تعداد پرونده بیش از ۲۳ درصد منجر به سازش شده است و عمده‌ترین دلایل طلاق نیز عدم مسوولیت پذیری، بی توجهی، کمبود مهارت‌های زندگی، اعتیاد، خیانت و سو ظن، خشونت و دخالت اطرافیان بود.

دیگر خبرها

  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد