Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این پنج صیاد متخلف با استفاده از موتور برق اقدام به صید غیرمجاز ماهی از رود زاب می‌کردند که توسط محیط‌بانان این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

خالد بایزیدی افزود: ماموران این یگان توانستند با حضور به‌موقع خود در محل، متخلفان را بلافاصله شناسایی و دستگیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این متخلفان علاوه بر ۱۰۰ ماهی زرده صید شده، یک‌دستگاه موتور برق و صد متر کابل برق نیز کشف و توقیف شد.

وی ادامه داد: صید غیرمجاز ماهی در رودخانه زاب با استفاده از جریان برق یک رفتار زیست محیطی ناهنجار است که توسط عده‌ای افراد سودجو انجام می‌گیرد و باعث آسیب‌ شدید به اکوسیستم طبیعی رودخانه و از بین رفتن آبزیان داخل آب می‌شود.

استفاده از موتور برق و جریان الکتریسیته موجب فلج شدن ماهی‌ها می‌شود و صیادان پس از تلف شدن ماهی‌ها، آنها را با تور از سطح آب جمع‌آوری می‌کنند؛ شعاع عمل این دستگاه با توجه به ولتاژ دستگاه متغیر است و علاوه بر ماهی‌ها، دیگر جانداران موجود در آب، مانند مارهای آبی را نیز از بین می‌برد.

کارگاه ارتقای آگاهی ها و حساسیت های زیست محیطی در مهاباد برگزار شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار داشت: کارگاه ارتقای آگاهی ها و حساسیت های زیست محیطی در روستای خطایی از توابع این شهرستان با همکاری شرکت آوان کشت، جهاد کشاورزی و اداره حفاظت محیط زیست مهاباد برگزار شد.

فاروق سخنور افزود: این کارگاه در راستای فاز هفتم پروژه همکاری در احیای دریاچه ارومیه با مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار و حفاظت از تنوع زیستی و به مناسبت روز جهانی تالابها برای کشاورزان این روستا برگزار شد.

وی اضافه کرد: صرفه جویی در مصرف آب در سطح مزارع ، کاهش مصرف مواد شیمیایی صنعتی بخصوص کودهای شیمیایی به عنوان مهمترین عامل فرسایش شیمیایی و فیزیکی خاک و آب موجود در سفره های زیرزمینی ، افزایش بهره وری اقتصادی در واحد سطح، مدیریت پسماندها و ضایعات کشاورزی و برگشت آن به مزرعه در جهت افزایش توان بیولوژیک خاک از اهداف برگزاری این کارگاه بود.

تشکل های زیست محیطی از یک شرکت فرآوری مواد معدنی بازدید کردند 

سخنور اضافه کرد: به درخواست تعدادی از تشکل های زیست محیطی و با توجه به شکایت های مردمی نسبت به فعالیت نامناسب زیست محیطی یک شرکت فرآوری در این شهرستان با حضور اعضای این تشکل ها و کارشناسان حفاظت محیط زیست از نحوه فعالیت این شرکت بازدید شد.

وی افزود: این بازدید با شکایت جمعی از اهالی روستای قوپی باباعلی در خصوص این شرکت که در زمینه تولید پودر معدنی و صنعتی در ضلع شمالی تالاب قوپی باباعلی واقع شده و در حال فعالیت است، انجام شد. 

رییس اداره محیط زیست مهاباد ادامه داد: کارشناسان و اعضای این تشکل ها از معدن سیلیس ، کارگاه دانه بندی ، خط پایانی فرآوری محصول ، پروسه خط تولید، پسماند و آلودگی ذرات و همچنین نحوه جلوگیری از ایجاد آلودگی در خط تولید بازدید به عمل آمد و با توجه به پاره ای از مشکلات زیست محیطی تذکرات لازم جهت رفع و بهبود وضعیت موجود به واحد ابلاغ شد.

مهاباد و سردشت از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی به شمار می روند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست مهاباد شکارچیان غیرمجاز آذربایجان غربی سردشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست مهاباد شکارچیان غیرمجاز سازمان حفاظت محیط زیست مهاباد شکارچیان غیرمجاز آذربایجان غربی سردشت اخبار کنکور محیط زیست مهاباد حفاظت محیط زیست زیست محیطی تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان