Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با انتقاد از قطع برق در ایام امتحانات گفت: انتظار ما این است که وزارت علوم با وزارت نیرو در رده بالا وارد مذاکره شوند و از آن‌ها بخواهد که اگر می‌خواهند قطعی برق را ادامه دهند از ۷ شب تا ۸ صبح این کار را کنند.

«سید محمدحسین کریمیان» معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص تامین امنیت امتحانات مجازی اظهار داشت: به طرق مختلفی می‎توان از امنیت امتحانات مجازی مطلع شد، به طور مثال در سامانه‌ای که امتحان انجام می‌شود به همه دانشجویان گفته شود که دوربین‌هایشان را روشن کنند، ولی مشکل این است که دوربین روی صورت فرد و میز او است و خیلی بیشتر از این نشان داده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی دیگر همه دانشجویان نیز دوربین ندارند و امکانات در کشور ما طوری نیست که همه دوربین داشته باشند. 

وی درباره مشکلات دیگر امتحانات مجازی اظهار داشت: یکی از دیگر مشکلات دانشجویان خطوط اینترنت است، همچنین قطعی برق نیز از جمله مشکلاتی است که می‌تواند وجود داشته باشد. برخی از دانشجویان در حین امتحان، ناگهان برقشان قطع شده و دیگر کنترلی نداشتند؛ اما تا جایی که بشود تلاشمان این است که امنیت امتحان را رعایت کنیم. 

کریمیان درباره نحوه سوالات امتحانات مجازی اظهار داشت: نوع سوالات در امتحانات مجازی به گونه‌ای است که دانشجویان به راحتی نمی‌توانند همه را با هم ببینند و پاسخ دهند. سوالات متنوع است و تقریبا دسته به دسته دانشجویان سوالات متفاوت دارند، ضمن اینکه پرسش‌ها به گونه‌ای طراحی شده که به قدری فکر کردن و ابتکار نیاز دارد و نمی‌تواند عین این ابتکار را به فرد دیگری انتقال داد. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: ترتیب سوالات نیز به گونه‌ای است که پس از پاسخ دادن یک سوال دیگر نمی‌توانند به سوالات قبلی برگردند. سیستم به آن‌ها اجازه نمی‌دهد که همه سوالات را یکجا ببینند و بعد حل کنند. در کل باید گفت که تقلب در دانشگاه‌های سطح یک خیلی کمتر رخ می‌دهد. ضمن اینکه تقلب باید طبق آیین نامه مسجل شود، در صورتی که در زمان امتحان حضوری اثبات تقلب کار آسانی نبود. اگر مشخص شود کسی تقلب کرده از او مجددا امتحان شفاهی گرفته می‌شود. 

وی در خصوص چالش قطعی برق که اخیرا دانشجویان حین امتحان با آن مواجه می‌شوند و نامه وزارت علوم مبنی بر مساعدت دانشگاه با دانشجویان گفت: نامه دادن و اینکه دانشگاه مساعدت کند، مشکلی را حل نخواهد کرد، مشخصا دانشگاه این کار را می‌کند. دانشگاه و استاد تلاش می‌کند دانشجویی که دچار این مشکل شده، ضربه نخورد و این بدیهی است. از وزارت علوم انتظاری نیست که یک نامه بدهد و بگوید مساعدت می‌شود و این کار حُسنی ندارد. 

کریمیان خاطر نشان کرد: انتظار ما این است که وزارت علوم با وزارت نیرو در رده بالا وارد مذاکره شود و از آن‌ها بخواهد که اگر می‌خواهند، قطعی برق را ادامه دهند از هفت شب به بعد یا تا هشت صبح این کار را کنند. به اساتید گفته شده با دانشجویی که برقش حین امتحان قطع شده، همکاری کنند و استادان هم همکاری می‌کنند و اگر بشود از دانشجو امتحان شفاهی یا یک امتحان دیگر می‌گیرند. 

وی اضافه کرد: اینکه زمان امتحان ناگهان برق قطع شود قطعا به دانشجو لطمه خواهد زد و به او استرس وارد می‌شود. ما متوجه این موضوع خواهیم بود و حتی نگرانشان هستیم که استرس به آن‌ها وارد نشود. از طرفی اگر برق دانشگاه قطع شود کل سرورها خاموش می‌شود و مشکل بزرگی ایجاد خواهد شد و کل امتحانات به هم می‌خورد. البته ما برای این مساله راه حل داریم، اما مشکل اصلی دانشجویان و استرسی است که به آن‌ها تحمیل می‌شود. همین که دانشجو در خانه سر امتحان نشسته و تنهاست که این خودش یک استرس است. در حالی که وقتی به صورت حضوری سر جلسه امتحان هستند همه باهمند و به استاد می‌گویند وقت اضافه بدهد، یکی می‌خندد، دیگری سوالی می‌پرسد و نکته‌ای می‌گوید و استاد به او جواب می‌دهد. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: در کل در امتحان حضوری فضایی که حاکم است خیلی روحیه‌بخش است. مشکل اصلی فضای حاکم بر امتحان در منزل است که باید به آن توجه کنیم ممکن است منزل همه دانشجویان آرامش کافی را برای شرکت در امتحان نداشته باشد.

لینک کوتاه: asriran.com/003EEx

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر امتحانات مجازی وزارت علوم قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۴۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی

جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران با برگزاری تجمعی مقابل سردر دانشگاه، سرکوب و بازداشت اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران در حمایت از جامعه دانشگاهی آزادیخواه و معترض آمریکا و اروپا به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و در محکومیت  موج سرکوب، بازداشت و هتک حرمت اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس و دولت این کشور، پس از برگزاری نماز ظهر و عصر با برگزاری راهپیمایی از محل مسجد دانشگاه تهران تا سردر این دانشگاه برای ساعاتی مقابل سردر دانشگاه تهران تجمع کردند.

حاضران در این تجمع که با حضور رئیس دانشگاه هیئت رئیسه و اساتید دانشکده‌های مختلف دانشگاه و دانشجویان همراه بود با در دست داشتن دست نوشته‌هایی در حمایت از مردم غزه و دانشگاهیان و پرچم ایران و فلسطین و با سر دادن شعارهایی نظیر مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت دولت آمریکا از این جنایات را محکوم کرده و از آزاد اندیشی جامعه دانشگاهی در سراسر دنیا حمایت کردند.

رئیس دانشگاه تهران نیز در این تجمع به بیان سخنانی پرداخت و برخورد دوگانه دولتهای غربی در مقوله آزادی بیان را مورد ارزیابی قرار داد.

حضور دانشجویان بین الملل دانشگاه تهران در این تجمع و حمایت از جامعه دانشگاهی معترض به جنایات رژیم صهیونیستی از دیگر نکات این مراسم بود.

به گزارش تسنیم، موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌ شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرایی برگزاری امتحانات پایه نهم در روزهای پنجشنبه
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • سیل انتقاد‌ها به رئیس دانشگاه کلمبیا به‌دلیل سرکوب معترضان
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری