Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سابق سپاهان می‌گوید با شناختی که از مجامع ورزشی دارد، علی کریمی در انتخابات پیروز نخواهد شد چون شایسته‌ترین‌ها انتخاب نمی‌شوند.

مسعود تابش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اعلام فهرست نهایی نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال و رقابت چهار نفر برای تصاحب صندلی ریاست گفت: من می‌توانم در ارتباط با یک نفر از این چهار نفر صحبت کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعضا گفته می‌شود که لزومی ندارد مدیر و مسئول یک تشکیلات ورزشی الزاما ورزشی باشد بلکه باید مدیر خوبی باشد. به تجربه ثابت شده مدیرانی که به هیچ وجه پیشینه ورزشی ندارند و صرفا روی یکسری ارتباطات مسئولیت می‌گیرند، از کارشناسان خوب استفاده نمی‌کنند و تابع ارتباطات خود هستند.

مدیرعامل سابق سپاهان خاطرنشان کرد: در بین چهار نامزد ریاست فدراسیون فوتبال، علی کریمی شایسته‌تر از سایرین است. بعد از علی کریمی هم کیومرث هاشمی را انتخابات می‌کنم که سال‌ها سابقه مدیریت در ورزش را دارد. بعضا می‌گویند او جوان است و یکی از از نامزدها گفته بود که بهتر است کریمی برای کارشناس هیات رئیسه نامزد شود اما به نظرم این حرف درست نیست. اگر چه کریمی جوان است اما قطعا علی کریمی چهره ورزشی است و درک و فهم لازم را برای بر عهده گرفتن مسئولیت‌های ورزشی دارد. او از همه شایسته تر است و در صورت پیروزی در انتخابات، قطعا از کارشناس‌های باتجربه استفاده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه چهره‌های ورزشی توانمندی برای قبول مسئولیت وجود دارد، افزود: چهره‌هایی داریم که می‌توانند رئیس فدراسیون شوند اما با توجه به ذهنیت حاکم بر فضای فوتبال، این افراد پیش قدم نمی‌شوند. الان مهم‌ترین اصل در ورزش داشتن ارتباط است. ورزشکاران ما توانمند و تجصیل‌کرده هم هستند و سال ها خاک ورزش و فوتبال را خورده‌اند اما به دلیلی که گفتم جلو نمی‌آیند.

تابش در واکنش به این سوال که فضای مجامع ورزشی متفاوت از انتخابات معمول برای تعیین رئیس جمهور یا نماینده مجلس است و معمولا شایسته‌ترین‌ها موفق نمی‌شوند گفت: مجمامع ما به خصوص در ورزش مهندسی شده و با توصیه و سفارش همراه است. من مطمئن هستم که به عنوان مثال آقای کریمی با خصوصیاتی که دارد، با اعضای مجمع صحبت نکرده و روشش این است که اعضا در عین استقلال به او رای دهند.

این عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال یادآور شد: سال‌ها در مجامع مختلف ورزشی حضور داشتم و در روزهای قبل از انتخابات تماس می‌گرفتند و می‌گفتند که به چه کسی رای دهم. در سازمان‌ها تشکیلات و باشگاه‌های دولتی باید نفرات مدنظر مسئولان را انتخابات می‌کردیم. شرایط مجامع مناسب نیست و مجامعی نیستند که بر اساس واقعیت و شایستگی رای دهند.

وی تاکید کرد: به صراحت بگویم من بعید می‌دانم علی کریمی رای بیاورد اما از نظر من به عنوان کسی که در ورزش بودم و دوست دارم فدراسیون شرایط خوب و استاندارد و نرمالی داشته باشد، علی کریمی در همه زمینه‌ها بهترین گزینه است. امیدوارم که در مجمع این دوره به حق و حقیقت و به شایستگی رای داده شود.

تابش در ارزیابی خود از کارنامه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پنج سال گذشته و نامزد شدن برخی از چهره‌ها در انتخابات این دوره گفت: من به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پنج سال گذشته صفر می‌دهم. این افراد بر مبنای کارنامه خود نامزد نمی‌شوند بلکه به آن‌ها می‌گویند که نامزد شوند.

مدیرعامل سابق سپاهان در پاسخ به این سوال که آیا به عاقبت بخیر شدن این فدراسیون بعد از انتخابات امیدوار است اظهار کرد: اگر گزینه موردنظر من که به صراحت عرض کردم انتخاب شود، خوشبین هستم اما اگر فرد دیگری انتخاب شود خیر. امیدوارم کسانی انتخاب شوند که استقلال و قدرت داشته باشند و خودشان به اتفاق کارشناس‌ها و اتاق فکرها تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسعود تابش انتخابات فدراسیون فوتبال فدراسيون فوتبال فدراسیون فوتبال هیات رئیسه علی کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۴۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟ /متفکرآزاد: دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم/یوسفی: تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود

به گزارش صدای ایران از خبرآنلاین، انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود تا تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده مشخص شود.

بنابر روایت باشگاه خبرنگاران جوان، در دور اول انتخابات مجلس در تهران چهره‌هایی که در لیست‌های شورای ائتلاف، شورای وحدت و ائتلاف امنا بودند توانستند به مجلس راه پیدا کنند از این رو رقابت بر سر جلوس بر کرسی ریاست مجلس از همان فردای اعلام نتایج انتخابات آغاز شده است.

حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس یازدهم در رده چهارم انتخابات مجلس در تهران گمانه‌زنی‌هایی را برای اینکه وی در مجلس دوازدهم کرسی ریاست را به رقبایش واگذار می‌کند شکل گرفته است، اما با وحدتی که بین شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی و جبهه پایداری شکل گرفته احتمال زیاد رقابتی بین این دو جریان وجود نداشته باشد، اما ائتلاف امنا که در خارج از این ائتلاف است جدی‌ترین رقیب قالیباف برای ریاست مجلس است.

سید محمود نبویان نفر اول انتخابات مجلس در تهران در کنار حمید رسایی، مرتضی آقاتهرانی، منوچهر متکی، مجتبی ذوالنوری و حمیدرضا حاجی‌بابایی ازجمله افرادی هستند که نام آنها در کنار نام قالیباف برای ریاست مجلس شنیده شده البته با توجه به ائتلاف شانا و پایداری به‌طور قطع باید یا قالیباف و یا آقاتهرانی نامزد ریاست قوه مقننه شوند.

البته با توجه به اینکه حدود ۱۵۰ منتخب مجلس دوازدهم (تا قبل از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس) از لیست شورای ائتلاف هستد به نظر می‌رسد گزینه اصلی برای ریاست مجلس همان رئیس مجلس یازدهم یعنی محمدباقر قالیباف باشد.

با توجه به اینکه ائتلاف امنا برای ریاست مجلس رقابت نزدیکی با شورای ائتلاف دارد این احتمال وجود دارد ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس یکدست نشود و از جریان‌های مختلف در آن حضور داشته باشند.

تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود

مجتبی یوسفی عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم درباره ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم گفت: الان زود است و نباید برای ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس آینده عجله کرد.

وی اظهار کرد: هر قوه‌ای یکسری مزایا و معایبی دارد و برای اینکه معایبمان را کم کنیم باید ساختار تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و مسئولیت‌ها با همراهی نمایندگان مجلس صورت گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: تضارب آرا اشکال ندارد و نظرات و جریان‌های مختلف باعث رشد، چالش و پخته‌تر شدن غنای بحث‌ها می‌شود، اما اینکه به تفرقه و چنددستگی برسد نه به نفع نظام و نه به نفع کشور است.

یوسفی ادامه داد: اینکه انتقاد به تخریب و دودستگی برسد و هم در مجلس فعلی و هم در مجلس آینده تصمیم‌هایی که باید بین نمایندگان گرفته شود، از بیرون گرفته شود قطع‌به‌یقین باعث ضرر قوه مقننه می‌شود و اقتدار مجلس کاهش پیدا می‌کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم گفت: درباره ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس بعد نمی‌توان پیشداوری کرد، اما نظرم این است که باید کار مجلس به نمایندگان سپرده شود.

با توجه به اینکه مجلس جایی است که همه دیدگاه‌ها و تفکرات باید در آن باشند جریان‌های سیاسی نباید از تضارب آرا برای اداره مجلس خود را محروم کنند.

دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم

روح‌الله متفکرآزاد عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم گفت: معتقدم مجلس جایی است که همه باید باشند و در آن حرف بزنند.

وی اظهار کرد: می‌توان در یک جامعه متکثر با دیدگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف بدون دعوا، جنگ، هتاکی، پرده‌دری با سلم و صفا و وحدت زندگی کرد و اهداف را پیش برد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان کرد: اینکه هرکسی بتواند حرف خود را بزند به رشد و پیشرفت کشور کمک می‌کند لذا امیدوارم مجلس بعدی مجلسی باشد که هر دیدگاهی امکان بیان نظرش را داشته باشد و جمع‌بندی آن بشود تلخ نکردن ذائقه مردم و نشان دادن اینکه همه تلاش ما برای رفع مشکلات کشور است و دعواهایمان هم این باشد که چگونه می‌توان مشکلات کشور را حل کرد نه اینکه من کدام سمت بنشینم، چون من دعوا بر سر صندلی را خیلی دوست ندارم.

برای تشکیل مجلس دوازدهم باید تا هفت خرداد صبر کرد تا هیئت‌رئیسه سنی مجلس انتخابات هیئت‌رئیسه را برگزار کند البته به‌غیر از رقابت بر سر ریاست مجلس آینده، رقابت برای حضور در ترکیب هیئت‌رئیسه بین نمایندگان هم داغ خواهد بود.

دیگر خبرها

  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟ /متفکرآزاد: دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم/یوسفی: تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود
  • تلویزیون درام ورزشی می‌سازد/ چرا آثار کمدی کمتر به آنتن می‌رسد؟
  • مجمع سالانه هیات فوتبال استان کرمان برگزار شد
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • ورودرئیس فدراسیون فوتبال به کرمان
  • یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟
  • اضافه شدن ۳ نامزد به لیست شورای ائتلاف برای انتخابات مجلس در ۲۴ ساعت آینده
  • کریمی: فدراسیون باعث شد از کورس قهرمانی جا بمانیم