Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان گفت: با افتتاح ۵کیلومتر از طرح احداث باند دوم محور داران ـ درود، نقطه حادثه‌خیز اتصال ۲۰۰روستای الیگودرز استان لرستان حذف می‌شود. - اخبار استانها -

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  اصفهان، با اشاره به اهمیت توجه به پروژه‌های مهم زیربنایی در غرب و مرکز کشور و ضرورت حذف نقاط حادثه‌خیز در محدوده استان‌های غرب کشور اظهار داشت: طرح احداث باند دوم محور داران – درود حدفاصل میدان محمدرسول‌الله(ص) الیگودرز تا سه‌راهی شول‌آباد به طول 5 کیلومتر در آستانه بهره‌برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت احداث باند دوم محور داران – درود و اهمیت رفع نقاط حادثه‌خیز منطقه غرب و مرکز کشور بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در پروژه‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی، توجه به حذف نقاط حادثه‌خیز و کاهش تلفات جاده‌ای در جای‌جای کشور بوده و این موضوع مد نظر قرار گرفته است.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر غرب و مرکز کشور تنها از طریق این باند به هم متصل می‌شوند، ادامه داد: این محور یکی از مهم‌ترین محورهای ترانزیتی کشور به شمار می‌رود و به عنوان محور ترانزیتی اتصال غرب به مرکز کشور، دارای اهمیت بسیاری بود و یک بانده بودن آن، سبب شده که حوادث بسیاری در این محور به وقوع بپیوندد.

وی تصریح کرد: براساس بررسی‌های به عمل آمده سالانه نزدیک به 60 نفر در این جاده به دلیل شرایط خاص آن کشته می‌شدند و پیچ‌های خطرناک جاده، ترافیک بسیار بالا و تعداد قابل توجه خودروهای عبوری غرب و مرکز کشور باعث ایجاد حوادث بسیاری در آن شده بود.

آزادراه شرق اصفهان در اولین فرصت در اختیار مردم قرار بگیردفاز سوم آزادراه شرق اصفهان تا پایان 1400 به بهره‌برداری می رسدآیین افتتاح پروژه ملی آزادراه شرق اصفهان به روایت تصویر

صلواتی گفت: تمامی کامیون‌ها و خودروهایی که از مرکز کشور و استان‌هایی نظیر یزد و کرمان، قصد سفر به غرب کشور را دارند، باید از طریق اصفهان به مقصد خرم‌آباد کرمانشاه، کردستان و ایلام عبور کنند و این جاده تنها مسیر دسترسی آنها به این استان‌ها به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه کل محور بوئین میاندشت تا الیگودرز شامل 57 کیلومتر بوده که باید تمام این مسیر تبدیل به بزرگراه شود، خاطرنشان کرد: از این محور، 14 کیلومتر حدفاصل بوئین‌میاندشت تا پل نوغان زیر ترافیک رفته و 16 کیلومتر نیز در آستانه مناقصه و انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی است.

مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان اظهار داشت: 18 کیلومتر از آن نیز با پیشرفت فیزیکی حدود 60 درصد، آماده عملیات روسازی بوده که در ماه‌های آینده و پس از عبور از فصل سرما، با تخصیص بودجه مناسب فرایند اجرایی آن انجام می‌شود.

وی بیان کرد: 5 کیلومتر از طرح نیز در حال حاضر تکمیل شده و در آستانه بهره‌برداری است و قرار است که اجرای 4 کیلومتر باقی‌مانده از این محدوده نیز به زودی انجام شود.

صلواتی با بیان اینکه با اجرای این پروژه، نقطه حادثه خیز سه‌راهی شول‌آباد در این محل حذف می‌شود، گفت: سه‌راهی شول‌آباد نقطه اتصال 200 روستا به الیگودرز به شمار می‌رود که از مهمترین نقاط حادثه‌خیز این محور بوده و با اجرای پروژه و ساخت زیرگذر آن، این نقطه حادثه‌خیز حذف می‌شود.

انتهای پیام/163/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: غرب و مرکز کشور نقاط حادثه خیز نقطه حادثه خیز باند دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۴۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها

محمد رستگاری، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خرابی‌ها شامل تخریب ابنیه فنی و آب روها بوده است، اظهار کرد: جاده یزد-دربید یکی از محورهایی بود که از شروع بارندگی مسدود شد چرا که ۳ کیلومتر از این مسیر به صورت کامل تخریب شده است.

وی با اشاره به تخریب و مسدود شدن برخی از محورهای مواصلاتی استان از جمله اردکان-هامانه، ده جمال- بهاباد، مهریز- انار و غیره در اثر بارندگی‌ها گفت: همه مسیرها به جز محور دربید در حال حاضر بازگشایی شده است و قطعاً ترمیم این مسیر و سایر مسیرهایی که در اثر بارندگی دچار تخریب شده‌اند زمان بر و هزینه بر خواهد بود.

کد خبر 6089826

دیگر خبرها

  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۹ اردیبهشت
  • درود بر ایران از قلب غزه
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • محور یزد - دربید همچنان مسدود است/تخریب ۳ کیلومتر در بارندگی ها
  • اتمام عملیات باند شرقی کیلومتر ۷۴ تا ۷۷ رینگ حفاظتی شهر اصفهان
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • کندوان یکطرفه شد
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است