Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، خیرالله خادمی در بازدید معاون رئیس جمهور از پروژه در حال تکمیل آزادراه خرم‌آباد به اراک با بیان اینکه این طرح یکی از پروژه‌هایی است که در سال جهش و تولید پیش‌بینی شده بود، افزود: بخش اول آن به طول ۶۷ کیلومتر دارای ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی است و تونل بزرگی نیز در قطعه بعدی حفاری شده و تنها تاسیساتش باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افتتاح پروژه را طبق زمان‌بندی انجام شده اردیبهشت سال آینده عنوان کرد و ادامه داد: این طرح به صورت مشارکتی با قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام شده و سهم دولت ۶۰ درصد است که امیدواریم تا آن مدت انجام شود.

خادمی با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده حدود ۳۵۰ میلیارد تومان برای اتمام این پروژه نیاز است، گفت: این هزینه بیشتر صرف تجهیزات روسازی و کارهای تاسیساتی می‌شود تا بتوانیم برای اردیبهشت ماه پروژه را زیر ترافیک ببریم.

مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه این طرح تاثیر زیادی در شبکه حمل‌و نقل شمال به جنوب کشور دارد، افزود: این طرح در لرستان مهم است اما این آزادراه تهران را به بندر امام متصل می‌کند و در حال تکمیل قطعه به قطعه آن هستیم که بعد از ابن طرح، قسمت اراک به قم را آغاز خواهیم کرد.

وی طول آزادراه تهران به بندر امام را حدود ۹۰۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: این قطعه خیلی مهم است چراکه در محدوده کوهستانی و سخت قرار دارد و بخش بعدی هم به سمت پایین خرم‌آباد است که قطعه جنوبی زاگرس محسوب می‌شود و آن هم اجرا شده است.

خادمی با تاکید بر اینکه این آزادراه ۹۰۰ کیلومتر طول دارد و قطعه مهم آن از پل زال تا اینجا بوده که در حال اتمام است، اضافه کرد: برای آزادراه خرم‌آباد به پلدختر نیز که ۳۰ کیلومتر طول دارد می‌توانیم با یک‌صد میلیارد تومان اعتبار تا معمولان مشکل آن را حل کنیم که امیدواریم این که انجام شود.

منبع: فارس

کلیدواژه: اراک رئیس جمهور وزیر راه جهش خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

 بر اساس اعلام شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور به شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزادراه خرم آباد – پل زال، عوارض خودروی سواری ۳۴۵ هزار ریال اعلام شده است.

همچنین عوارض تردد مینی بوس ۵۲۰ هزار ریال، کامیونت ۷۳۵ هزار ریال، اتوبوس ۶۰۵ هزار ریال و کامیون ۲ محور ۸۱۵ هزار ریال ابلاغ شد و برای تردد کامیون سه محور نیز عوارضی معادل یک میلیون و ۶۰ هزار ریال در نظر گرفته شده است.

عوارض جدید خودروی تریلی یک میلیون و ۲۷۰ هزار و نفت کش نیز یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال می‌باشد.

تاکنون نرخ عوارض خودرو‌های سواری درآزادراه خرم آباد – پل زال ۲۶۵ هزار ریال، وانت ۵۰۰ هزار ریال، مینی بوس ۴۰۰ هزار ریال، کامیونت ۵۶۵ هزار ریال، اتوبوس۴۶۵ هزار ریال، کامیون ۲ محور۶۲۵ هزار ریال، کامیون سه محور ۸۱۵ هزار ریال، تریلی ۹۷۵ هزار ریال و تانکر یک میلیون ریال بود.

آزادراه خرم آباد پل زال در حد فاصل ۲ شهر خرم آباد و اندیمشک به طول ۱۰۴ کیلومتر قرار گرفته که با هدف کاهش تصادف و زمان سفر، صرفه جویی سالانه ۴۰۰ میلیارد ریال در مصرف سوخت در زمان بهره برداری، کاهش ۶۰ کیلومتری طول مسیر نسبت به مسیر قدیمی خرم آباد - پلدختر - اندیمشک، کاهش بار ترافیکی و افزایش سرعت مطمئن در این مسیر احداث شد و در ۱۱ آبان سال ۸۹ به بهره برداری رسید.

ساخت این آزادراه حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته که ۵۰ درصد آن توسط دولت و بقیه توسط بخش خصوصی تامین شده که گفته می‌شود سهم دولت پس از پنج سال از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت خودرو‌ها برگشت داده شده و در اظهار نظر‌هایی عوارض دریافتی از خودرو‌ها در این آزادراه از ۱۸ سال تا ۳۰ سال پس از بهره برداری به بخش خصوصی تعلق خواهد گرفت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • آذربایجان‌شرقی منتظر خبرهای خوب در حوزه راه است
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است